woj-o Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam. Jako że przez 2 latka autko problemów nie sprawiało (oprócz zawieszenia ) to VAG'a nie podpinałem. Ostatnio wróciły problemy z przełądowaniem (kata już brak bo był zawalony - auto się lepiej zbiera z niższych obrotów) , więc podpiąłem. No i mam dwa wnioski: - LMM daje ciała (max wskazanie 450) - wtryski też lekko (korekcje >+1.5 do max 1.9) (akurat wtrski sprawdzałem i pierwsze ciśnienie im spadło do 160bar, wiec trochę lipnie) Ale co mi klina zabiło to sekcja MAF specified. Na postoju, silnik dogrzany, MAF pokazuje około 250-300 (czyli OK) - problem w tym że wartość MAF specified jest wtedy 750 !!! WTF? Wydaje mi się że komp tą wartość liczy biorac pod uwagę temp powietrza i jego ciśnienie. Pierwsze pytanie: Dobrze rozumuję że przyjrzeć czujnikom by się przydało? Spotkał się ktoś z takim ciekawym wskazaniem? Jeżeli tak to którym czujnikom (temp na VAGu i wskaźniku jest OK) I druga rzecz czy tak zwalony MAF może powodować przeładowanie? (że komp widzi 450 realnie dostaje więcej powietrza i stą ładuje za dużo? ) Pozdrawiam Marząc o Q w obecnych warunkach (FWD ruszyć się nie da )
przemik Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Zrob logi dynamiczne - 003,008,010 i 011 oraz statyczne 003 i 003 Basic Settings.
woj-o Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2011 Z dynamicznymi będę miał problem, bo na lapie Windoza 7 (64 bit) a z tym nie chce chodzić VAG. Odpalam z VMWare XP ale tutaj połączenie się rwie co chwila niestety. Kombinuję jak tu zrobić XP ale lap "firmowy" więc pole manewru ograniczone. Dzisiaj obserwowałem grupę 003 podczas jazdy (no pasażer odserwował ) max czas połączenia to około 1 minuty. I jest jak pisałem - na postoju specified 750 real 200-350. Podczas jazdy są momenty ze MAF pokaże 650-800 ale w 80% przypadków jest max 450-500. Mówię o sytuacjach tupy III bieg obroty 3500 i gaz w podłegę (gdzie powinien dużo pokazywać) Jest najprawdopodobniej brudny. Ale ta wartość specified mnie zaskoczyła. Jutro pojadę po coś to czyszczenia to spróbuje statyczne zrobić. Mało to warte ale zawsze lepiej niż nic. Poeksperymentuje bardziej z 'delayem' na COM'ie może się uda chodzaż trochę dynamicznych porobić. Generalnie 100% zdrowych logów się nie spodziewam (wtryski wg warsztatu do wymiany i to widac na zimno bo przkopci na ciemnoniebiesko, wcześniej turbo nie doładowywało (N75 wymieniony, kat wywalony), czasami przeładowuje (stawiam na gruchę przy turbinie ). Dzięki za zainteresowanie - zobaczę co jutro uda mi się wymodzić. [br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 20:48_________________________________________________OK - przez cały weekend walczyłem z hardwarem na PC'ie. Efekt taki że jako tako działa VAG na VM z XP (niestety na jak sie ma 7 preinstall to nie da się "obok" zainstalować XP bez rzeźby). Chciałem dziś go logować dynamicznie ale się przestraszyłem - we Wrocku właśnie lodowisko złapało. No więc wkleję na razie co mam z rana (zimny motor) i logi statyczne i BS. Grupa 003 na postoju: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1a527bac43f1cfa.html Grupa 003BS: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab1896f71e6e9a92.html Grupy 003 i 011 dynamicznie zlogowane rano (zimny silnik): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebd14b74053a9fd9.html Jak widać na zimno ilość MAF specified jest OK i zgada się z tym co MAF pokazje. Jednak w logach postojowych juz specified MAF jest około 700. Jak się uda dogrzać auto jutro to spróbuje bardziej wartościowe logi wrzucić. P.S. Czy korekcję na wtryskach mogą przejść z +1.5 na -0.5 bez większych ingerencji przy silniku?
ciahciah Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 na zimnym silniku z +1,5 na -0,5 mogą, na rozgrzanym nie, opisz w jakich warunkach się to dzieje, czy na postoju czy przy delikatnym dodaniu gazu? a poza słabszym ciśnieniem 160bar wtryski dawały prawidłowy strumień? poczytaj jak się robi logi i zrób wszystkie jak należny
woj-o Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2011 Hej dziś się prawie udało zrobić dynamiczne: oto grupa 003 i 015 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0eab383ff2f4ba4c.html oraz 003 i 008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad367a3108ac7abc.html Wyraźnie widać że MAF tnie dawkę. Ale tez widać wartość specified na poziomie 750. Jutro przegladnę czujniki temperatury - tak dla porządku. A przy okazji w AHU czujnik ciśnienia (atmosferycznego) jest w ECU czy na zewnątrz? W obu przypadkach przeładował przy około 3800 obr na III biegu. Niestety nie logowałem wtedy grupy od ciśnienia (mało czasu - jutro dorobię - myślę że problemem jest gruszka przy turbinie - zacina się lub zbyt słabe sterowanie podciśnieniem - N75 raczej sprawny (nowy założony 1.5 roku temu)). Co do dawek korekcyjnych to myślę że te minusy są z tego powodu że po sprawdzeniu wtrysków nie włożyli ich w tej samej kolejności co były. W tej chwili na ciepłym (77st wg VAG) silniku 1 i 4 są na + (1szy +1.6 4ty +0.7) natomiast 2 na -0.7. Widać tą zmianę przy obrotach 1000-1100 na IV biegu (ciut nierówno przyśpiesza - wcześniej tego nie miał) Wg tych sprawdzających (polecany zakład w sobótce - choć ja nie polecam przy sprawdzeniu nie wymienili wężyków na przelewach i po 10km zaczęło tak ciec że spalił (wylał) 20l ropy przez 50km) strumień dawały dobry - pytałem się o to specjalnie czyli rozpylały OK.
ciahciah Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 twoje przemyślenia nie są potrzebne tylko konkrety i logi, dynamiczne robi się z pedałem w podłodze od 1500obr do 4200, poczytaj sobie http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html i wstaw komplet logów, każdy log robiony pojedynczo
woj-o Opublikowano 12 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2011 Wiem jak się robi logi, tylko że w mieście jak jest ślisko, samemu trochę trudno cisnąć na III - jak dziś wieczorem nie przymrozi to spróbuje od początku poza miastem - niestety trudno mi te 1.5 godziny po pracy wygospodarować, dlatego składałem to w kilku dniach. Temperaturę udało się uzyskać choć przy normalniej jeździe na odcinkach do 8 km nie dogrzeje do 90st (pewnie termostat ale przy tych temp nie mam ochoty nawet patrzeć jak go odkręcić - niemieccy geniusze zamontowali go na samym dole układu chłodzenia - tak samo jak czujnik temperatury zresztą ). [br]Dopisany: 12 Styczeń 2011, 11:00_________________________________________________OK - dziś się udało - nie było ślisko i auto miało lepszy dzień - nie przeładowało Zrobiłem wszystkie logi od początku żeby były z tego samego dnia Oto wyniki działań: Grupa 003BS: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78471c94d88529c7.html Grupa 003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01eaba0459fc253b.html Grupa 008: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/144e2e6bff78e24c.html Grupa 010: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0ac275fe442d071.html Grupa 011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49bfd46f46c91988.html Grupa 013: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14b42b63ec7bda93.html
przemik Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Dawno zmieniałes filtr powietrza w tym aucie ?
ciahciah Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 umyj przepływkę bo marnie mierzy i wstaw resztę logów...
woj-o Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 Hej filtr zmieniany jakieś 5-7k km temu (niecały rok a w rok mi wychodzi do 9k km). Jutro spróbuje coś powalczyć ale nie obiecuje bo to piątek - wtedy we Wrocku jest sajgon na ulicach. Przepływkę myć Kontaktem U do elektroniki? - może być brudna - 2.5 roku temu (są log na forum VAG ) - mierzyła OK tylko turbo nie domagało (pewnie przez kata przypchanego). Ale przed kupnem TDI'ka się naczytałem że w tych silnikach to przepływka co roku do wymiany Tak żeby jeszcze jedną rzecz dodać - przez te 2.5 roku autko zaczeło palić zamiast 7.5 około 8.3-8.5 na mieście - winowajcę ustaliłem na wtryski odgórnie - nie mam porównania do innych TDI, ale mój silnik dosyć długo się nagrzewa - termostat może się przycina (są dnia że zagrzeje się w 6km do 60st a są takie co i po 3 ma 60st - obie sytuacje to miasto-korki czyli prędkośc max 40-50kmh i raczej delikatne traktowanie) - wentylator na wisko i tak się kręci cały czas praktycznie (i tak był od początku - wisko da się ręką obrócić z lekko-średnim oporem). Dzięki za podpowiedzi.
ciahciah Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 możesz tym umyć lub izopropanolem lub sprajem do mycia hamulców, wanienka ultradźwiękowa nie zaszkodzi masz identyczną przeplywkę jak ja, moja tez ma 14lat... a mierzy tak http://img9.imageshack.us/img9/3508/003lk.png log dzisiaj zrobiony, jak widzisz te przeplywki są bardzo dobre, wystarczy dbać o filtr powietrza i olej silnikowy, kupować najlepszych firm co do spalania to kosmos, zmieniaj biegi przy 2000obr, w korku ruszaj bez gazu, zmień stacje cpn, sprawdź powietrze w kolach i hamulce, te silniki wolno osiąga temp roboczą
woj-o Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 Hej. Możesz napisać które jeszcze sekcje pomierzyć? Wczoraj co najwyżej mogłem sobie 013 poogladać stojąc całe 4km w korku (akurat wczoraj było +0.3, -0.7, +0.05 ). Pocieszająca sprawa z przepływką - mój egzemplarz niestety troche zaniedbany był (włoski na wodzie śmigał - musiałem płukać układ chłodzenia, nagrzewnica zardzewiała i miałem potop wśrodku (dlatego tak narzekam na czujnik temp na dole układu - wylało mi 3 litry z układu a na blacie ciagle prawidłowo 90st ). Ale z racji pochodzenia buda nie wie (no nie wiedziała) co to zima Co do spalania to koledze 110KM pali to samo lub więcej, znajomemu taksiarzowi podobnie (7-7.5 - ale oni ciągle na ciepłym silniku śmigają), więc na Wrocław chyba norma. W korku jeżdżę płynnie, spokojnie, czasami jak trzeba te 90km pogonić to i 4 tysie na II biegu dostanie, ale nie ma to wpływu na spalanie większego niż +-0.4 litra (max spalanie w zimie to 8.3) - na trasie pali 5-6l. To że odcinki jakie robię to max 5km to też nie pomaga . Stacje różne (paliwa też) spalanie to samo. Fakt mam problem z hamulcem z tyłu (trzyma lekko cholera na zimno bo auto pod koniec toczenia wyraźnie jest hamowane) - to może dawać mi w tył trochę na spalaniu (licze 0.3l), po rozgrzaniu jest lepiej. Tutaj znowu jak będzie cieplej to go przejrzę - był w nim uszczelniacz tłoczka wymieniany i chyba ten nowy jest ciaśniejszy (no albo jakis geniusz go odwrotnie założył ).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się