aron20000 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Witam kolega ma problem z niedziałającym wskaźnikiem paliwa w większej siostrze Audi, A6 jak w temacie. Pytał na A6 klub, ale tam nie potrafią pomóc. Problem polega na tym, że wskaźnik paliwa nie pokazuje właściwie w ogóle paliwa. Po przekręceniu na zapłon wskaźnik jakby lekko drgał ok. 1mm. Podłączaliśmy Vaga, przy teście elementów deski rozdzielczej wskaźnik normalnie się podnosi razem z temperaturą, przy teście najpierw na max potem na 1/2 zakresu, więc z licznikiem chyba raczej w porządku. Wyciągaliśmy pompę z potencjometrem, czyszczenie styków w potencjometrze i dociskanie ich nic nie dało. Na wtyczce przy przewodach mierzona była rezystancja na min. ok. 50ohm, na maks. ok. 290ohm, płynnie wchodzące na ten zakres. Sprawdzaliśmy w innej A6 wskazania są takie same więc to raczej nie potencjometr. Gdzie można szukać usterki. We wtyczce od potencjometru wychodzą dwa przewody (fiolet z czarnym paskiem i brązowy). Przy liczniku we wtyczkach znaleźliśmy 2 przewody fioletowe z czarnym paskiem, na jednym przewodzie było przejście na kablu od licznika do wtyczki przy zbiorniku. Brązowych przewodów przy wtyczkach licznika było sporo. Wie ktoś może na jakiej dokładnie zasadzie działa wskaźnik. jakim napięciem jest zasilany (a może masą). Może ktoś wiedziałby co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Szukając przyczyny znalazłem na innych forach takie ciekawostki, że np. w Peugeotach 206 (to na pewno nie Audi) jest jakiś system, że po zatankowaniu komputer sczytuje wartości, a następnie obniża wskazanie po przejechaniu kilometrów, np. przy zamontowanym gazie może być tak, że zalejemy do pełna wskaźnik się podniesie, przełączymy na gaz będziemy jeździć na gazie, a wskazanie paliwa będzie malało. Czy w Audi też może być coś takiego, moim zdaniem rozwiązanie trochę bez sensu?
krotkilol Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam przerabiałem ten temat w mojej a4 b6 1.8T i było dokładnie tak jak napisałeś. pojawiło się to gdzieś dokładnie po trzech miesiącach użytkowania gazu wskazówka drgała dosłownie na 1mm . przeczyściłem styki wykasowałem wszystkie błędy i pojechałem zatankować )) wskazówka się podniosła i pokazywała normalnie wartości, jedynie jeszcze przez dwa dni świeciła mi na fisie rezerwa pomimo połowy baku ale się unormowało i jest ok )) Na daną chwile jest ok ,aczkolwiek jest zima wiec przełączenie trwa chwile dłużej i jazda na benzynie się wydłużyła przyjdzie lato zobaczymy czy problem powróci oby nie Reasumując dużo nie wniosłem do twojego tematu jedynie przekonanie ze z problemem nie jesteś sam;) Pozdrawiam Wojtek
DeeJay_Kill Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Kolego - podłącz kabel od baku (ten przy liczniku) do masy - jeśli wskaźnik nie pokaże pełnego zbiornika, uszkodzenie tkwi w zegarach. W takiej sytuacji zanieś je do elektronika - prawdopodobnie poradzi sobie z tą sprawą
aron20000 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 Witam sorki, że dopiero teraz odpisuję, ale w sumie problem rozwiązałem dopiero tydzień temu. Okazało się, że ktoś wcześniej majstrował przy zegarach (ciekawe po co ). Po zaprogramowaniu od nowa kości problem zniknął. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się