hofi7 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam ! Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 Avant 1,9 TDI MULTITRONIC. Jako że nigdy nie korzystałem ze skrzyni automatycznej nie wiem jak ona powinna poprawnie działać. Nie wiem dlaczego ale czasami przy ruszaniu odczuwam szarpnięcia. Nie jest tak zawsze, na początku myślalem że może jest to spowodowane poślizgiem opon ale chyba nie. może wie ktoś co to może znaczyć? czy może olej w skrzyni ? nie znam się na tym kompletnie więc nie potrafię nawet stwierdzić czy to jest dobrze czy nie. Proszę o pomoc
Bart-S Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Potrzeba więcej danych - jaka skrzynia, jaki soft. Jeśli masz dostęp do VAG-a, należałoby to sprawdzić. Całkiem możliwe, że update oprogramowania wystarczy aby pozbyć się problemu. Oprócz tego diagnostyka skrzyni: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=141164.0 Zacząłbym od sprawdzenia czy adaptacja sprzęgła zapisuje się poprawnie po osiągnięciu przez ATF temperatury roboczej. Napisz też więcej o samym odczuciu dot. szarpnięć. Występuje tylko na zimnej skrzyni czy na rozgrzanej tażkże? Czy szarpnięcie jest lekkie (wręcz mało odczuwalne) czy daje się wyraźnie we znaki? U mnie jest podobnie - przy ruszaniu jest efekt jakby koła buksowały (subtelne odczucie, osoba która nie jeździ CVT może tego nie zauważyć). To dej pory myślałem, że tak jest poprawnie ale po ostatnich testach, które wykonał Rafał-L - wynika, że szarpanie może być spowodowane także zbyt dużym poziomem ATF. Więcej o samym Multi masz tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=94996.0
czaki22 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 jeski nie masz kabla do diagnozy mozesz go kupic u mnie, jesli niechcesz kupic, udaj sie do ASO, lepiej wczesniej zapobiec awarii, aktualizacja softu, wymiana oleju , a jest szarpniecie swieci ci sie kontrolka esp ? (miga) na zolto ) ?
hofi7 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2011 nie nic nie miga wtedy przy tych szarpnięciach, szarpnięcia są wyraźnie odczuwalne ale tylko w momencie jak silnik zaczyna się nagrzewać i mieć temperaturę ok. 90 stopni. Na zimnym silniku tego nie zauważam. Własnie niedułgo jestem umówiony żeby podłączyć audi pod komputer i mam nadzieję że coś wyjdzie i da się to bez problemu usunąć.
Bart-S Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Własnie niedułgo jestem umówiony żeby podłączyć audi pod komputer i mam nadzieję że coś wyjdzie i da się to bez problemu usunąć. Znając specyfikę skrzyni CVT - szczerze wątpię. Błędów na pewno nie będzie - ew. diagnostyka MVB może na coś Cię naprowadzić.
czaki22 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 błedów niebedzie wogole, na dzien dobry wymiana oleju i aktualizacja oprogramowania, jelsi ot nic nie da remont
M-cek Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Mam to samo . Jak sie nagrzeje to wtedy odczuwalne są szarpnięcia . Podłączyłem komputer pod audi i nic nie wykryto .
czaki22 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 ja mialem to samo i 4tys zł poszło , pompa, olej filtr, łańcuch soft
Bart-S Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 ja mialem to samo i 4tys zł poszło , pompa, olej filtr, łańcuch soft Kolega hofi7 ma MY2004/2005 więc wątpię aby to była pompa (w tych rocznikach do skrzyni pakowano zmodyfikowany układ hydrauliczny) - aby potwierdzić musiałbym zobaczyć VIN.
Rafal-L Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 U mnie szarpalo jak miałem za dużo oleju, po wymianie filtra na wezach i odlaniu nadmiaru oleju szarpanie ustalo:D Bartas a co w roczniku 2003 tez byl zmodyfikowany?
Bart-S Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Bartas a co w roczniku 2003 tez byl zmodyfikowany? Nie - nowa hydraulika siedzi fabrycznie od połowy sierpnia 2004r (czyli roczniki modelowe 2005 ale nie od początku).
hofi7 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 czyli u mnie będzie już nowa hydraulika bo samochód jest z listopada 2004, mam nadzieję że po wymiane oleju i filtrów wszystko będzie dobrze. Dzięki za info
Rafal-L Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 a da rade zmodyfikowac ten system bartas?? bo planuje pojechac do sopy za 6 miesiecy aby zrobic mojej skrzynce przeglad:D
Bart-S Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 czyli u mnie będzie już nowa hydraulika bo samochód jest z listopada 2004, mam nadzieję że po wymiane oleju i filtrów wszystko będzie dobrze. Dzięki za info A nie dasz rady załatwić VAGa? Może jakiś lokalny spot? Dowiedzielibyśmy się więcej o przekładni... a da rade zmodyfikowac ten system bartas?? bo planuje pojechac do sopy za 6 miesiecy aby zrobic mojej skrzynce przeglad:D Da się - Sopa wie jak to zrobić.
M-cek Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 no to ja chyba musze zaczac od wymiany oleju . A jak po wymianie nie pomoże to wtedy bedziemy sie martwic .
hofi7 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 podłączę, po weekendzie jestem umówiony z mechanikiem. Wydaje mi się że też zacznę od wymiany oleju i filtra ui jeżeli to nic nie pomoże będę szukał dalej.
Bart-S Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Troszkę od d*py strony ale jak chcesz - moim zdaniem najpierw powinno się zrobić diagnostykę a potem działać. No nic, Twoje auto i Twoja kasa
hofi7 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 Troszkę od d*py strony ale jak chcesz - moim zdaniem najpierw powinno się zrobić diagnostykę a potem działać. No nic, Twoje auto i Twoja kasa czyli co proponujesz zrobic ? Wiesz nie jestem jakimś wielkim znawcą a bardziej nawet bym powiedział zę totatlnym amatorem..
Bart-S Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Troszkę od d*py strony ale jak chcesz - moim zdaniem najpierw powinno się zrobić diagnostykę a potem działać. No nic, Twoje auto i Twoja kasa czyli co proponujesz zrobic ? Wiesz nie jestem jakimś wielkim znawcą a bardziej nawet bym powiedział zę totatlnym amatorem.. Hehe, no widzisz to zupełnie tak jak ja Zapnij VAG-a. Podłącz się do sterownika skrzyni - wejdź w bloki pomiarowe (dokładnie 10 i 11). Będziesz miał tam podaną temperaturę ATF - rozgrzej skrzynię do 70-klilku stopni (oczywiście nie szarżuj, spokojna jazda - zimnej skrzyni się nie katuje, podobnie jak z silnikiem). Jak już osiągniesz temperaturę - odpalasz bloki 10, 11 i 12 (oraz 65 jeśli jest) i robisz printscreena. Po wszystkim wklejasz foty w tym temacie i zaczynamy analizę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się