Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN/AJM/ATJ] Temp silnika max 73'C po wymianie termostatu


Morus

Rekomendowane odpowiedzi

to myślę jednak że u mnie też taak jest jak napisałeś.

Czyli temp silnika na 49 sprawdzać tak?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to myślę jednak że u mnie też taak jest jak napisałeś.

Czyli temp silnika na 49 sprawdzać tak?

Pozdrawiam

A co u ciebie pokazuje na kanale 49??

c49 temp oleju

c51 temp cieczy chłodzącej

jakieś to zamieszane :kox:

w :audi: a4 1,9TDI/2000r 49 - temperatura cieczy .... i bez dyskusji :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam odpowiedzi na zagadkowe zachowanie się mojego AUDI. :a4fan:

Cały czas niedogrzany - temperatura na blacie 70 C i choć nie wiem jak bym się starał doginał jej to nie wskakuje wyżej. na kanale 49 - 72 C . Z kolei na kanale 51 po przejechaniu kilku kilometrów tem. 90 C. Wymieniłem termostat którego wymiana zajęła mi 1h ale niestety ten parszywy zamiennik. I pewnie wiecie co ---- bez zmian.

Po przeczytaniu paru postów zamówiłem org. Termostat i czujnik temperatury oraz płyn G12+ W ASO a co mi tam niech stracę.

Wymiana w sobotę po południu zrobię kilka fotek.

P.S Mam nadzieje że ten koszmar z tem. wkrótce się zakończy. :drool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam odpowiedzi na zagadkowe zachowanie się mojego AUDI. :a4fan:

Cały czas niedogrzany - temperatura na blacie 70 C i choć nie wiem jak bym się starał doginał jej to nie wskakuje wyżej. na kanale 49 - 72 C . Z kolei na kanale 51 po przejechaniu kilku kilometrów tem. 90 C. Wymieniłem termostat którego wymiana zajęła mi 1h ale niestety ten parszywy zamiennik. I pewnie wiecie co ---- bez zmian.

Po przeczytaniu paru postów zamówiłem org. Termostat i czujnik temperatury oraz płyn G12+ W ASO a co mi tam niech stracę.

Wymiana w sobotę po południu zrobię kilka fotek.

P.S Mam nadzieje że ten koszmar z tem. wkrótce się zakończy. :drool:

Gdybys od razu założył oryginał , nie miałbyś teraz kłopotów.

Jesli zamówiłeś BTT - załóż i ciesz się dogrzanym motorkiem.

[br]Dopisany: 10 Styczeń 2008, 10:54 _________________________________________________

jakieś to zamieszane :kox:

w :audi: a4 1,9TDI/2000r 49 - temperatura cieczy .... i bez dyskusji :cool:

u mnie na 49 też jest temp płynu, na 51 mam wskazanie po zagrzaniu silnika cały czas 90 i nie wiem co to??

Temp małego obiegu. Szybko osiąga 90 i stoi dęba cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie do tematu.. U mnie sprawa wyglada nastepujaco: jade sobie moim afn en po ok 6-7 km temp dochodzi mi do 90 i albo sie trzyma caly czas albo spada do ok 80 i za chiny nie pojdzie wyzej...az do nastepnego wystudzenia silnika, czasem przejade 200km na 90stopniach a czasem po 15 km temp spada do 80 raz nawet 70 ... to bedzie czujnik czy termostat na wasze oko ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaster-u mnie tak wlasnie było i okazalo sie ze czujnik. Jak łapie na początku jazdy 90 stopni a potem spada/wzrasta/spada to raczej czujnik. Gdyby termostat to chyba nie powinien na początku tak ładnie łapać tej 90tki. Aha, miałem też to samo co Ty-czasem trasę potrafił ładnie trzymac a innym razem temp spadała.

Ja na początku czytając forum wymieniłem termostat i okazało się że niepotrzebnie bo walnięty był czujnik. W ogóle wydaje mi się że lepiej zaczynać od czujnika bo zamiennik ok 40 zł a łatwiej wsadzić nowy czujnik niż rozgrzebywać termostat (zresztą jak u mecha będziesz robił to za wymianę termostatu i tak troche zapłacisz).

Tyle moich rad ale mechanikiem nie jestem więc gwarancji nie daję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam odpowiedzi na zagadkowe zachowanie się mojego AUDI. :a4fan:

Cały czas niedogrzany - temperatura na blacie 70 C i choć nie wiem jak bym się starał doginał jej to nie wskakuje wyżej. na kanale 49 - 72 C . Z kolei na kanale 51 po przejechaniu kilku kilometrów tem. 90 C. Wymieniłem termostat którego wymiana zajęła mi 1h ale niestety ten parszywy zamiennik. I pewnie wiecie co ---- bez zmian.

Po przeczytaniu paru postów zamówiłem org. Termostat i czujnik temperatury oraz płyn G12+ W ASO a co mi tam niech stracę.

Wymiana w sobotę po południu zrobię kilka fotek.

P.S Mam nadzieje że ten koszmar z tem. wkrótce się zakończy. :drool:

Masz kolego inny motor niż ja ale obawiam się że jeśli po pierwszej wymianie nic to nie pomogło to i kolejna nic nie da :mysli: tak czy siak zdaj relację

...Jesli zamówiłeś BTT - załóż i ciesz się dogrzanym motorkiem.....

ja założyłem i dokładnie NIC to nie dało!
Temp małego obiegu. Szybko osiąga 90 i stoi dęba cały czas.

a gdzie to można przeczytać ???

Coś Ci się chyba POMYLIŁO!!!!!!!

A jak wytłumaczysz (wyraźną) różnice w ogrzewaniu wnętrza pomiędzy 90' na kanale 49 a 51???

Czy nagrzewnica nie jest w małym obiegu???

Co pokazuje kanał 49???

Dlaczego temperatura na tym kanale rośnie juz po 2 km???

Czy to znaczy że otwiera się już duży obieg???

To dlaczego pomimo wskazań na kanale 49 w okolicy np. 80' wąż silnik -> chłodnica jest zimny?

Gdzie zamontowany jest czujnik do kanału 49???

Z tego co mówisz to gdzieś poza silnikiem skoro nie pokazuje temperatury małego obiegu!!!

kanał 51 : także od 27 ale zatrzymało się na 90 ( silnik nieodpalony!!!)

a tutaj sobie doczytaj :http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=20157.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blaster99 ja miałem bardzo podobnie temp. skakała między 80 a 90 st. w różnych warunkach jazdy, udało mi sie dostrzec jedynie pewną prawidłowość że przy złączonej klimie łatwiej było mu wskoczyć na 90st.C Pojezdziłem tak trochę, myślałem że to czujnik nawet miałem sprzęt by go sprawdzić ale za nic nie dało się do niego dostać a wyciągać nie chciałem. Poeksperymentowałem i wymieniłem termostat - od roku bite 90st.C na blacie zero wahnięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaster-u mnie tak wlasnie było i okazalo sie ze czujnik. Jak łapie na początku jazdy 90 stopni a potem spada/wzrasta/spada to raczej czujnik. Gdyby termostat to chyba nie powinien na początku tak ładnie łapać tej 90tki. Aha, miałem też to samo co Ty-czasem trasę potrafił ładnie trzymac a innym razem temp spadała.

Ja na początku czytając forum wymieniłem termostat i okazało się że niepotrzebnie bo walnięty był czujnik. W ogóle wydaje mi się że lepiej zaczynać od czujnika bo zamiennik ok 40 zł a łatwiej wsadzić nowy czujnik niż rozgrzebywać termostat (zresztą jak u mecha będziesz robił to za wymianę termostatu i tak troche zapłacisz).

Tyle moich rad ale mechanikiem nie jestem więc gwarancji nie daję ;)

moglbys mi napisać gdzie dokladnie jest ten czujnik? czasem ponoc wystarczy przeczyścic ... jakis czas przed tym jak temp mi zaczela swirować zrobilem ponad 100 km z odkreconym korkiem od olju :confused4: i troche mi sie nabrudzilo pod maska ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem i dokładnie NIC to nie dało!

Temp małego obiegu. Szybko osiąga 90 i stoi dęba cały czas.

a gdzie to można przeczytać ???

Coś Ci się chyba POMYLIŁO!!!!!!!

A jak wytłumaczysz (wyraźną) różnice w ogrzewaniu wnętrza pomiędzy 90' na kanale 49 a 51???

Czy nagrzewnica nie jest w małym obiegu???

Co pokazuje kanał 49???

Dlaczego temperatura na tym kanale rośnie juz po 2 km???

Czy to znaczy że otwiera się już duży obieg???

To dlaczego pomimo wskazań na kanale 49 w okolicy np. 80' wąż silnik -> chłodnica jest zimny?

Gdzie zamontowany jest czujnik do kanału 49???

Z tego co mówisz to gdzieś poza silnikiem skoro nie pokazuje temperatury małego obiegu!!!

kanał 51 : także od 27 ale zatrzymało się na 90 ( silnik nieodpalony!!!)

a tutaj sobie doczytaj :http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=20157.0

Powtórzę to raz jeszcze. 49 - temp cieczy , 51- małego obiegu.

Teraz na spokojnie wszystko jeszcze raz przeczytaj, bo zostało już napisane.

Rozumiem, że termostat jest oryginalny z nowym oringiem a wymiana została przeprowadzona prawidłowo zgodnie z moim tutoriałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaster-nie mam pojęcia. Ja pojechałem do mechanika i sam się tym zajął. Wiem od niego że wymiana termostatu to większe balety niż czujnika. A to że często są zaśniedziałe to też słyszałem. Ale po co czyścić jak nowe są za 40 złotych. Oryginał co prawda to 100 pln ale ja mam zamiennik i jak na razie-odpukać-chodzi dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę to raz jeszcze. 49 - temp cieczy , 51- małego obiegu.

Teraz na spokojnie wszystko jeszcze raz przeczytaj, bo zostało już napisane.

Rozumiem, że termostat jest oryginalny z nowym oringiem a wymiana została przeprowadzona prawidłowo zgodnie z moim tutoriałem

Termostat mam oryginalny (wczesniej nie) - NIC to nie zkieniło (myślę że to mity)

Pawnie igram z ogniem (czytaj moderatorem) ale nie wytrzymam!!!

BASKECIOR !

Na litość boską

zgodzisz się ze mną że nagrzewnica (nie chłodnica) jest w małym obiegu????

zgdozisz się ze mną że nagrzewa ją silnik poprzez płyn????

jeśli kanał 51 pokazuje 90' a nagrzewnica nie ogrzewa wnętrza pełną mocą (tak jak ma to miejsce po osiągnieciu 90' na kanale 49) to jak mi to wytłumaczysz ???

Wskazania na desce zgadzają się ze wskazaniami kanału 49 (do 80') a tam powinny być wskazania temperatury SILNIKA!

Jeśli silnik osiągnie temperaturę pracy to wtedy można używać pełnego zakresu obrotów (nie mówię o czerwonym polu)

Jakie sęs miało by pokazywanie na desce temperatury płynu w chłodnicy ???? no bo skoro 49' to temperatura płynu.

A jeśli mówisz że 49 to temperatura płynu w silniku a 51 temperatura silnika to niestety różnica jest zbyt wielka żebym mógł w to uwierzyć.

Jeśli się mylę to mi to wytłumacz - ale będzie ciężko

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę to raz jeszcze. 49 - temp cieczy , 51- małego obiegu.

Teraz na spokojnie wszystko jeszcze raz przeczytaj, bo zostało już napisane.

Rozumiem, że termostat jest oryginalny z nowym oringiem a wymiana została przeprowadzona prawidłowo zgodnie z moim tutoriałem

Termostat mam oryginalny (wczesniej nie) - NIC to nie zkieniło (myślę że to mity)

Pawnie igram z ogniem (czytaj moderatorem) ale nie wytrzymam!!!

BASKECIOR !

Na litość boską

zgodzisz się ze mną że nagrzewnica (nie chłodnica) jest w małym obiegu????

zgdozisz się ze mną że nagrzewa ją silnik poprzez płyn????

jeśli kanał 51 pokazuje 90' a nagrzewnica nie ogrzewa wnętrza pełną mocą (tak jak ma to miejsce po osiągnieciu 90' na kanale 49) to jak mi to wytłumaczysz ???

Niedrożna nagrzewnica, osadzony kamień wewnątrz nagrzewnicy.

Wskazania na desce zgadzają się ze wskazaniami kanału 49 (do 80') a tam powinny być wskazania temperatury SILNIKA!

Zgadza się. Możesz uznać że masz szafę doskonałą. Po raz ostatni napiszę, że 49 wskazuje temp silnika, a jeśli wskazania szafy się z nią pokrywają, mogę tylko pozazdrościć.

Jeśli silnik osiągnie temperaturę pracy to wtedy można używać pełnego zakresu obrotów (nie mówię o czerwonym polu)

Jakie sęs miało by pokazywanie na desce temperatury płynu w chłodnicy ???? no bo skoro 49' to temperatura płynu.

A jeśli mówisz że 49 to temperatura płynu w silniku a 51 temperatura silnika to niestety różnica jest zbyt wielka żebym mógł w to uwierzyć.

Po raz ostatni napiszę, że 49 to temp silnika, a 51 - małego obiegu (również nagrzewnicy - szybko osiąga 90 st C).

Jeśli się mylę to mi to wytłumacz - ale będzie ciężko

pozdrawiam

Cóż ... inni zrozumieli.

powodzenia

PS: nie używam władzy moderatora do realizacji osobistych wycieczek, bez obaw. :decayed:

PS2: z mojej strony EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz ostatni napiszę, że 49 to temp silnika, a 51 - małego obiegu (również nagrzewnicy - szybko osiąga 90 st C).

Z Twojej wypowiedzi wynika że 49 = 51 !!!

Mały obieg to : silnik (+płyn w nim), nagrzewnica i kilka węży

Źródło ciepła w tym układzie to : silnik i ewentualnie świece podgrzewające.

Jakim cudem płyn w silniku(i nagrzewnicy) jest cieplejszy od silnika??? Mało tego wskazania na kanale 51' rosną po przekręceniu kluczyka (bez zapalania) a nawiew zimny!!!

Nie trafia do mnie argument z zakamienioną nagrzewnicą ponieważ ją płukałęm (nie jest i nie była zakamieniona).

Cóż ... inni zrozumieli
a może nik nie jest na tyle ambitny :kox:
PS: nie używam władzy moderatora do realizacji osobistych wycieczek, bez obaw.

to miło
PS2: z mojej strony EOT.

wygodnie i zdrowo ale ja jak zabieram głos na jakiś temat to jestem w stanie obronić swoje stanowisko :cool:

pozdrawiam

PS.

Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne
:rant:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie zgadzam z Pablo_banita , kanał 51 to jest temperatura bloku silnika z tego co wiem :>

Tak zgadzam się ale słyszałem,że tak jest w B5 po lifcie,a przed liftem było podobno odwrotnie czyli kanał 51 - temp cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kolego inny motor niż ja ale obawiam się że jeśli po pierwszej wymianie nic to nie pomogło to i kolejna nic nie da :mysli: tak czy siak zdaj relację

:dance:A więc tak termostat wymieniony i czujnik tem. -- orginały ASO temperaturaka 90 i się utrzemuje.

Polecam orginały !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo_banita zapomnij najlepiej o kanale 51 i kieruj się tylko i wyłącznie 49. Pozatym temat dobry na dyskucje przy piwku na zlocie co i jaki i kiedy było mieszane z tymi dwoma kanałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...