Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nie mogę wrzucić biegów


Tzieland

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie. Zapewne jest to wina sprzęgła ale chciałbym zasięgnąć fachowych porad ludzi, którzy znają się na B5-tkach.

Może najpierw opiszę cała sytuację.

Otóż zatrzymałem się na światłach. Do tego momentu było wszystko ok, żadnych uślizgów sprzęgła, zero problemów z wrzucaniem biegów, budą też nie telepało.

Próbuję ruszyć z tych świateł a tu problem z wrzucaniem biegów (wszystkich), praktycznie to w ogóle nie mogłem ich wrzucić. Przy próbie wrzucania słychać jedynie terkotanie ale inne do tego, które można usłyszeć przy próbie wrzucenia biegów bez sprzęgła.

Po wielu próbach udało mi się raz wrzucić drugi bieg i kawałek przejechałem. Natomiast przy dojeżdżaniu do kolejnych świateł i próbie wysprzęglenia biegu nic to nie dało. Tzn drążek wyszedł na miejsce luzu ale podczas hamowania auto zdusiło się na biegu.

Ponowne próby wrzucenia jakiegokolwiek biegu skończyły się niepowodzeniem i jedynie było słychać to terkotanie ze skrzyni, tzn jest ono słyszalne tylko jak drążek próbuję umieścić na miejscu jakiegoś biegu, nie wchodzi on do końca i słychać ten dźwięk :disgust:

I teraz moje pytanie czy to rzeczywiście sprzęgło czy może coś ze skrzynią? Wiem, że nie da się niczego stwierdzić tak na odległość ale może ktoś miał lub zna podobny przypadek.

Bo mnie najbardziej dziwi to, że wcześniej nie było żadnych objawów zużywającego się sprzęgła :mysli: Dodam, że nie katuję auta, jedynie czasami przegonie, żeby oczyścić turbo.

Jeśli to nie sprzęgło to co innego mogło się posypać? No i jakie są koszty takich rzeczy?

Wiem, że sprzęgło z dociskiem to koszt ok 600 zł.

Proszę o jakieś porady. Pozdrawiam

Jeśli taki sam wątek już był to proszę o skasowanie tego i pokazanie mi linka do prawidłowego tematu, bo ja nic nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie docisk u mnie pekl drut idacy wookol docisku, ale robiac juz warto wymienic komplet tarcza lozysko docisk, oczywiscie bez dwumasu o ile taki wystepuje jak jest w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rwij skrzynie- tarcza sprzęgła skończyła życie. na zgaszonym silniku wbij bieg na wcisnietym sprzegle i odpalaj silnik jak zacznie ruszac przy wcisnietym pedale i kreceniu rozrusznikiem to wiesz co robic.

nie baw sie w wymiane pojedyńczych elementów. nie oplaca sie. kupuj całe sprzegło i bierz LUK'a nie bierz sachs'a- ja załuje ale nie maiłem wyboru bo dzien przed wyjazdem mi sprzegło poleciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no oczywiście, że tylko LUK wchodzi w grę :cool1:

tylko właśnie chciałem się upewnić, że to na pewno sprzęgło a nie przypadkiem coś w skrzyni :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych skrzyniach rzadko bywa aby cos innego strzeliło o prócz łożysk lub mechanizmu różnicowego i zajechanego synchronizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie myślałem nad synchronizatorem, bo ten dźwięk mnie nie pokoi co jest słyszalny spod skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić siłownik sprzęgła, zobacz czy nie ma wycieków.Mógł pęknąć przewód od pompki do siłownika lub sam siłownik ulec uszkodzeniu. Jeśli wyeliminujesz te usterki trzeba zdjąć skrzynię i dobrać się do tarczy o docisku.

w tych skrzyniach rzadko bywa aby cos innego strzeliło o prócz łożysk lub mechanizmu różnicowego i zajechanego synchronizatora.

U mnie w pierwszej skrzyni uciął się dolny wałek przekazujący, w drugiej poszło synchro 3 i 5, a trzecia na razie działa dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w tym momencie mogłes jakis bieg wbic przy wciśnietym sprzegle.

co do nieszczelnosci układu,to raczej by sie kapnoł ze sprzegło inaczej pracuje-lzej jak dotychczas...

ale spoko - trzeba sprawdzic wszystko pokolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić siłownik sprzęgła, zobacz czy nie ma wycieków.Mógł pęknąć przewód od pompki do siłownika lub sam siłownik ulec uszkodzeniu. Jeśli wyeliminujesz te usterki trzeba zdjąć skrzynię i dobrać się do tarczy o docisku.

w tych skrzyniach rzadko bywa aby cos innego strzeliło o prócz łożysk lub mechanizmu różnicowego i zajechanego synchronizatora.

U mnie w pierwszej skrzyni uciął się dolny wałek przekazujący, w drugiej poszło synchro 3 i 5, a trzecia na razie działa dobrze.

nie sądzę, że mam jakiś wyciek bo wcześniej czy później bym zauważył, a poza tym wyciek nie powodowałby chyba takie dźwięku zgrzytania/terkotania pod gałką zmiany biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprzęgło nie wysprzęgla prawidłowo czyli nie rozłącza silnika ze skrzynią podczas zmiany biegów, będziesz słyszał zgrzyt ze skrzyni i terkotanie. Sprzęgło w Audi A4 jest hydrauliczne, więc ubytek płynu będzie powodował nieprawidłowe jego działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

miałem dwa razy tak samo tzn. nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Po odpaleniu czuć było jak drążek biegów jakoś się usztywnił i nie mogłem wrzucić żadnego biegu, a nawet ruszyć drążkiem w żadnym kierunku. Dwa razy mi się to przytrafiło 2 tyg. temu na mrozach i od tej pory się nie powtórzyło.

Na razie nie byłem u mechanika i wszystko jest OK , tylko jak długo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co nikt więcej się nie zna na sprzęgle i skrzyni biegów, bo jak na razie to różne opinie usłyszałem i nie wiem co robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co nikt więcej się nie zna na sprzęgle i skrzyni biegów, bo jak na razie to różne opinie usłyszałem i nie wiem co robić

przez forum nikt ci nie naprawi, sprzeglo na stol i bedziesz wiedziec co sie zepsulo dokladnie. ja stawiam na docisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi nie chodzi o naprawę tylko o diagnozę plus/minus, najbardziej mi chodzi o to czy to sprzęgło/dwumas/skrzynia

auto jedzie we wtorek do mechanika ale nie chcę, żeby mnie niepotrzebnie naciągnął na np. nowego dwumasa jeśli stary jest ok, albo np. okaże się, że to jakaś pierdoła w skrzyni a on mnie skasuje za sprzęgło

i tylko oto mi chodzi, bo tak jak już napisałem w pierwszym poście, wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że przez neta się nic nie wywróży :wink4:

ale o prostu może ktoś miał identyczną sytuację lub wie o co chodzi w moim problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawożę auto do mechanika we wtorek, do znajomego mechanika, który na pewno nie naciągnie mnie na koszta, więc postaram się jak najszybciej dać info co było u mnie nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co nikt więcej się nie zna na sprzęgle i skrzyni biegów, bo jak na razie to różne opinie usłyszałem i nie wiem co robić

Proponuję zacząć od tego do czego jest dobry dostęp:

- pompka przy pedale sprzęgła,

- przewód od pompki do siłownika,

- siłownik sprzęgła,

- tarcza i docisk.

Skoro mówisz, że mechanik zaufany nie pozostaje nic innego jak czekać na diagnozę od niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawożę auto do mechanika we wtorek, do znajomego mechanika, który na pewno nie naciągnie mnie na koszta, więc postaram się jak najszybciej dać info co było u mnie nie tak

Daj znać jak coś będziesz wiedzia co się stało, bo jestem ciekawy co to może swoim a na razie nie mam kasy żeby pojechać ze swoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...