Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Tiptronic 2001 kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam kilka pytań odnośnie skrzyni tiptronic 5 biegów.

1. Auto stało 5 dni nie jeżdżone i dziś po rozgrzaniu i osiągnięciu prędkości 80km/h na D auto nie chciało jechać dalej. Po przełączeniu na Tip okazuje się, że wrzucony jest bieg 3 i nie pozwala wrzucić 4 ani się rozpędzić bardziej na 3. Na 2 pozwolił przełączyć ale potem znowu tylko 3 i 80km/h.

Po wrzuceniu na D znowu to samo. Nie reagował też na Kick'a.

Pomogło zatrzymanie wyłączenie auta i uruchomienie ponownie i już wszystko ok.

2. Podczas jazdy okazuje się, że nie reaguje na Kick'a. Pomogło wyłączenie zapłonu i uruchomienie auta na nowo.

3. Na D 3 i 4 wrzuca dopiero około 2.8tyś. obrotów. Trochę późno. Ale jeśli jadę dłuższą chwile na 2 przy stałych obrotach 2.5tyś to też przerzuci na 3bieg. Wystarczy jedna powoli przyspieszać to wrzuca bieg 3 i 4 dopiero przy 2.8.

Auto posiada 240tyś.km wszystko wskazuje, że tak jest. Poprzedni właściciel wymieniał 2 razy filtr i olej co60 tyś.km w skrzyni w firmie SAMKO P.U.H.-korzystał ktoś z tej firmy. W książce nie wpisali jaki olej dali.

Czy powyższe problemy mogą się zakończyć na wymianie oleju, filtra oraz "aktualizaji" programu w sterowniku?

4. Polecany przez Was zakład od napraw Tipa blisko WLPK?

5. Czy po zatrzymaniu na D i wyłączeniu zapłonu coś złego się dzieje skrzyni? Czy po załączeniu tylko zapłonu można przerzucić dźwignię na P i wyłączyć zapłon czy to szkodzi skrzyni. Czy do przerzucenia dźwigni z D/P muszę uruchomić silnik?

6. Czy istnieje możliwość przerzucenia biegów P/R/N/D bez wciśnięcia hamulca bądź przycisku w dźwigni zmiany biegów. Jeśli już by się do tego doprowadziło czym to może grozić?

Opublikowano

Witam uzytkownika AJM w TIPie , napisz dokładnie skąd jesteś można by sie spotkać i byś sam zobaczył jak mój jeździ.

Co do pytań 1-2 byś musiał podłączyć pod Vaga i czy nie ma jakiś błędów ( jakby co posiadam takowego ) można by jeszcze poziom oleju w skrzynie sprawdzić.

Co do pyt 3 - u mnie jest podobnie przy przełączanie z 2 na 3 zwłaszcza jak zimny silnik więc to chyba oprogramowanie sterownika bo ręcznie wymuszę wcześniejsze przełączenie. Wystarczy że pojeżdżę w trybie ręcznym to sterownik zaczyna się podobnie zachowywać jak ręcznie przełączałem tak jakby się uczył.

Nie wiem czy da się zaktualizować sterownik skrzyni.

Co do 4 - nie wiem byś musiał popytać np. Bart-S on ma multitronika ale nie wiem gdzie robił , mój teść naoprawiał automata w Voyagerze tutaj: http://www.autonaprawa-walkowiak.pl/ ale np. olej w skrzyni wymieniali mi mechanicy we Wrześni.

Co do 5 - nic się nie powinno stać , czasami tez się zapomnę ( 10 lat jeżdżę automatami ) z tymże bez zapłonu nie przestawisz bo jest blokada :) , trzeba pamiętać o zaciąganiu ręcznego żeby się zapadka P nie wyrobiła

co do 6 - a po cholerę , jest blokada , w starszych automatach tego nie było ale podstawową rzeczą jaką mnie ojciec uczył to żeby zawsze przełączać na wciśniętym hamulcu , teraz zrobili to trochę idiotoodpornie :)

Pozdro.

Opublikowano

Witam uzytkownika AJM w TIPie , napisz dokładnie skąd jesteś można by sie spotkać i byś sam zobaczył jak mój jeździ.

Witam, Leszno. W tym tygodniu wymieniam rozrząd itd. Odezwę się ewentualnie by podjechać na vag.Dzięki

co do 5 trzeba pamiętać o zaciąganiu ręcznego żeby się zapadka P nie wyrobiła

Czyli zaciąganie ręcznego na górkach jest wskazane. Odciąża system parkowania czy tylko go wspomaga?

co do 6 - a po cholerę , jest blokada

Nie chodzi mi o to, że chcę przełączać bez wciskania pedału czy przycisku tylko pytam czy jest to właśnie odporne na idiotów :) i pomyłki wynikłe np. z pośpiechu.

Czy ktoś może coś powiedzieć odnośnie pytania 1 i 2?

Opublikowano

Odciążą i wspomaga zresztą sam będziesz czuł że na górce autko trochę zawsze się skula.

Opublikowano

3. Na D 3 i 4 wrzuca dopiero około 2.8tyś. obrotów. Trochę późno. Ale jeśli jadę dłuższą chwile na 2 przy stałych obrotach 2.5tyś to też przerzuci na 3bieg. Wystarczy jedna powoli przyspieszać to wrzuca bieg 3 i 4 dopiero przy 2.8.

nie wiem czy to zależy od silnika ale u mnie automat przełącza przy 1600 obr

6. Czy istnieje możliwość przerzucenia biegów P/R/N/D bez wciśnięcia hamulca bądź przycisku w dźwigni zmiany biegów. Jeśli już by się do tego doprowadziło czym to może grozić?

no to spróbuj czy sie da, prawidłowo powinna być tylko możliwość manewru D/N bez przycisku i hamulca (w czasie jazdy ponoć nie zalecane bo gdzieś tam komuś sie skrzynia na hamowni rozleciała - oficjanie ani Audi ani ZF o tym nie informują aby ten manewr był nie wskazany)

Opublikowano

bish-kopt czy korzystałeś z usług firmy sserwis? Zakład jest polecany na forum tylko kawał drogi mi do nich.

Opublikowano

bish-kopt czy korzystałeś z usług firmy sserwis? Zakład jest polecany na forum tylko kawał drogi mi do nich.

nie, mam lokalnego fachowca :wink4:

Opublikowano

odradzam sserwis,

ja również odradzam ten serwis

Opublikowano

odradzam sserwis,

ja również odradzam ten serwis

.....o kurcze a raczej większość komentarzy na forum zaleca. Możecie powiedzieć dlaczego? Z jakim problem pojechaliście i co niemiłego Was tam spotkało? Bo nie wiem gdzie w WLKP najlepiej pojechać, lub gdzieś w okolicy?

Opublikowano

w moich postach jest opisane dlaczego, pojechałem z nadzieją a wrociłem z pusta kieszenią :) osobiście uważam, że duzo lepszy serwis automatu ktory znam to http://www.loboda.pl/ i http://www.lekop.beep.pl/, ceny jak u wszystkich, prosta jasna diagnoza bez sciemy i obietnic złotych gór, od czasu pobytu w sserwis sam duzo sie nauczyłem o automacie, i jak przypomne sobie opowiesci Pana Sopy, to mam wrazenie, że on sam nie dużo wiedział. historyjki, historie a spieprzyl mi auto! [br]Dopisany: 04 Luty 2011, 17:26_________________________________________________jak chcesz to wyslij mi @, dam kilka wskazowek, żebys wiedzial o czym mowią,

Opublikowano

ynos Sopa to ściemniacze.... i wcale nie są tak w temacie jak powszechnie wygłaszane w internecie opinie na temat tego serwisu. Jak chcesz więcej info to na prv mogę napisać bo nie widzę sensu opisywania tego w tym wątku. Tak jak kolega radzi - zdecydowanie poszukaj innego serwisu.

Opublikowano

Jak chcesz więcej info to na prv mogę napisać bo nie widzę sensu opisywania tego w tym wątku.

piszcie na PRV lub @. chętnie poczytam i dowiem się czegoś więcej o serwisach. Pytam Was bo nie chcę eksperymentować na swojej skrzyni przy poznawaniu warsztatu.

Opublikowano

Mam pytanko czy możesz przełączyć biegi w trybie ręcznym wcześniej niz na tych 2800 RPM bo jeśli tak to myślę że mechaniczną przyczynę można odrzucić no chyba że źle rozumuje :)

Opublikowano

czy możesz przełączyć biegi w trybie ręcznym wcześniej niz na tych 2800 RPM bo jeśli tak to myślę że mechaniczną przyczynę można odrzucić no chyba że źle rozumuje :)

ręcznie mogę przerzucić już przy 2tyś.

Chodzi o to, że przy delikatnym ale płynnym przyspieszaniu on ciągnie do 2,8 co jest zdecydowanie za długo jak na DELIKATEN płynne przyspieszanie. Rozumiem, gdybym szybciej wduszał pedał, to może komp wnioskuje, że chcę szybciej przyspieszyć, bądź dalej pociągnąć (piszą o czymś takim w instrukcji) i wtedy zmienia biegi wyżej , a oprócz tego jest jeszcze 'kick'

Mogę na nim wymusić zmianę wcześniej poprzez zaprzestania przyspieszania na około 5 sekund, lub odpuszczenia na chwile pedału gazu i wrócenia do stałych obrotów - tylko oba zabiegi są upierdliwe i niezbyt na miejscu gdy chcę płynnie zwiększać prędkość - tak więc wydaje mi się, że coś tu jest nie tak.

Opublikowano

No w sumie u mnie podobnie zresztą jak się spotkamy na Vaga to sam zobaczysz :)

Opublikowano

A tak na dobra sprawę czy chciałoby ci się sprawdzić olej i dać znać to można metoda prób i bledow do czegos dojść Bo jak tip działa a D się wstrzymuje od poprawnej pracy tO niebedzie wiele

Mój tip w pozycji D przy bardzo spokojnej jeździe zmienia biegi przy 1800rpm

Opublikowano

Hej, ja właśnie zamierzam kupić auto ze skrzynią tiptronic.. i szczerze to z jednej strony się boję, ale z drugiej, mi jako kobiecie świetnie się jeździ automatem. Jeżeli możecie, to rzućcie okiem na mój obiekt zainteresowań i wyraźcie opinie na temat tej skrzyni (tzn. czy warto jednak automat, czy jest aż tak awaryjny?) Będę naprawdę wdzięczna za każde rady!!

Zastanawiam się nad tym konkretnym autem...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=141591662&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxPrice=4001&ambitCountry=DE&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2&picture=2

Opublikowano

to można metoda prób i bledow do czegos dojść

możesz wyjaśnić powyższe?

Nie mam gdzie i jak sam sprawdzić oleju, a poszukiwania dobrego warsztatu idą mizernie tzn. mieszane opinie mają forumowicze dlatego obawiam się podjechać do pierwszego lepszego zakładu. Z drugiej strony się zastanawiam, czy to poważny objaw, czy może błahy. Póki co jeżdżę drugim autem więc nie używam często tipa z tą 'bolączką'.

Opublikowano

Idzie jakos Vagiem zmienic w skrzyni aby wczesniej zmieniał biegi coś w tym stylu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...