karolasterka Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Witam. tajk jak w temacie, jak wyregulowac( w którym miejscu regulacje mają poszczególne elementy) odpowiednio szczeliny między drzwiami, drzwiami a błotnikiem, błotnikiem a maska, jak ułożyć prawidłowo pas przedni itp.... Moze ktoś ma jakiś dobry poradnik jak to samemu powoli zrobić Pozdrawiam karolasterka [br]Dopisany: 18 Styczeń 2011, 10:06_________________________________________________nie mamy tu żadnych speców w tej dziedzinie ?
nowal Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Nie ma na to rady luzujesz srubki i dopasowujesz... co tu więcej pisac?
karolasterka Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2011 Nie ma na to rady luzujesz srubki i dopasowujesz... co tu więcej pisac? ale wiesz jakieś ustalone wymiary tych szczelin są... jak to robią w warsztatach na oko? czy mają jakieś odpowiedniej grubości "kliny" i według nich regulują odległości...
nowal Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 ja to robie zawsze na oko. Jezeli bylo juz gdzies stuknięte z przodu i odkształciły się elelemty to nie ustawisz idealnie na suwmiarke. Bedziesz musiał wypośrodkować szczeliny.
chris.lkr Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Bodajże w książce "Sam naprawiam" są podane wymiary szczelin ale jak auto jest po dzwonie to z reguły nie pozostaje nic innego jak ustawienie szczelin "na oko".
andy_sky Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 myślisz że którekolwiek auto ma idealne szczeliny, nawet bez dzwona karoseria pracuje i są niewielkie odkształcenia
karolasterka Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 dobra teraz doradżcie jak najproscie wyregulowac drzwi, błotniki, maskę zderzak, od czego zacząć, tzn. od której strony , czym się sugerowac itp....
andy_sky Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 dobra teraz doradżcie jak najproscie wyregulowac drzwi, błotniki, maskę zderzak, od czego zacząć, tzn. od której strony , czym się sugerowac itp.... regulujesz na zawiasach na śrubach
nowal Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 ja bym zaczal od drzwi zeby sie z pasazera zgrywały pozniej sciagnac zderzak poluzowac blotniki i sie bawic przodem
MKG Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Poniższy tekst dotyczy regulacji w B6, ale myślę, że dużych różnic nie ma. Mam pytanie: czy orientujecie się czy w B5 2000r sedan. fabrycznie szczelina pomiędzy tylnymi drzwiami a tylnym błotnikiem jest większa niż pomiędzy przednimi drzwiami a tylnymi? Odnośnie regulacji drzwi: Regulacja wzdłużna – Regulacja wzdłużna następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -A- od słupka -A- przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi -2- (nadwymiarowe otwory w zawiasie lub w słupku -A-) – Moment dokręcenia 32 Nm – Zawias drzwi -1-. – Słupek -A--3- – Drzwi -2- Regulacja względem środka samochodu Wskazówka Na zawiasach drzwi na górze i na dole jest zamontowana śruba pasowana od strony drzwi. * Dlatego w przypadku naprawy z reguły nie jest konieczna regulacja. * Jeżeli regulacja jednak będzie konieczna, można wymienić śrubę pasowaną na śrubę o tej samej wielkości, długości i wytrzymałości, jak zaproponowano w katalogu części. – Regulacja względem środka samochodu następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -B - przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi (otwory podłużne w zawiasie) – Moment dokręcenia 32 Nm Wskazówka W tylnym obszarze drzwi regulację przeprowadza się za pomocą klina zamykającego (w kierunku środka pojazdu). Rysunek przedstawia dolny zawias drzwi. Regulacja za pomocą klina zamykającego – Poluzować śruby -2-. – Do regulacji poziomej zastosować oznaczenia, patrz strzałki -a- lub patrz strzałki -c-. – Przesuwać klin zamykający -1-, aż drzwi będą ustawione równo z konturem nadwozia. Wskazówka Regulacja może być wykonana tylko w kierunku środka pojazdu, a nie na wysokość. – Do regulacji wysokości zastosować oznaczenia, patrz strzałki -b- lub patrz strzałki -d-. – Klin zamykający przy poprawnym ustawieniu musi trafiać w środek zamka drzwi. – Dokręcić śruby momentem 25 Nm. Wymiary szczelin – Wymiar A = 3,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi drzwiami z przednim błotnikiem) – Wymiar B = 4,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi a tylnymi drzwiami) Test nie jest mojego autorstwa i pochodzi z Regulacja drzwi a4 b6 - Audi A4 / S4 B6 (2000-2004)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się