Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obsługa klimatronika w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie...

Problem wygląda następująco:

BYŁO:
- odpalam nawiew na szybę (pomarańczowa dioda) - wszsytko ładnie chodzi.. tylko ta dioda się świeci.
JEST:
- jak wyżej, odpalam nawiew na szybę i po kilku sekundach włącza się również ECON (czerwona dioda) - nie można go wyłączyc jeśli chce się miec TYLKO nawiew na szybę.


W obu przypadkach z klimatyzacją nic nie robiłem - jest nie sprawna

Jak byc powinno, tak jak BYŁO czy tak jak JEST? I jeśli już, to co moze byc przyczyna zmiany i jak to naprawic?

A chce np zeby tylko dlmuchalo na przednia szybe (pomaranczowa dioda)

Opublikowano
11 minut temu, aKiwiKiwiKiwi napisał:

JEST:
- jak wyżej, odpalam nawiew na szybę i po kilku sekundach włącza się również ECON (czerwona dioda) - nie można go wyłączyc jeśli chce się miec TYLKO nawiew na szybę.

Przy nadmuchu na szybę automatycznie załącza się klima (jeśli była wyłączona) i jeśli masz nieszczelny lub uszkodzony układ klimatyzacji to automatycznie zaświeci się econ i nic z tym nie zrobisz, tak będzie przy niesprawnej klimatyzacji i już dostałeś na to odpowiedź w innym wątku z tego co kojarzę.

Opublikowano
5 godzin temu, przem8 napisał:

Przy nadmuchu na szybę automatycznie załącza się klima (jeśli była wyłączona) i jeśli masz nieszczelny lub uszkodzony układ klimatyzacji to automatycznie zaświeci się econ i nic z tym nie zrobisz, tak będzie przy niesprawnej klimatyzacji

Zgadza się, dostałem już na to odpowiedz.. lecz połowicznie....

skoro klima całyczas była nie sprawna, a od 2 tyg dopiero sam odpala się ECON......  - dlaczego tak się zmieniło, tego nie wiem...

Opublikowano
W dniu 17.09.2018 o 11:39, przem8 napisał:

Przy nadmuchu na szybę automatycznie załącza się klima (jeśli była wyłączona) i jeśli masz nieszczelny lub uszkodzony układ klimatyzacji to automatycznie zaświeci się econ i nic z tym nie zrobisz, tak będzie przy niesprawnej klimatyzacji i już dostałeś na to odpowiedź w innym wątku z tego co kojarzę.

sorki że odgrzewam kotleta ale od niedawna jeżdze swoim exeo i tez do końca jeszcze nie wiem co jak działa w climatronicu , narazie mamy zime i jeżdze cały czas z włączonym econ i strzałką na szybe . Czyli one razem nie mogą się obie swiecic? i coś jest niesprawne? dobrze rozumiem twój post? Ja samodzielnie od razu właczyłem econ zeby spręzarka przez zime nie pracowała na pełnej mocy i ustawiłem sobie strzałke górna

Opublikowano

Mi chodziło o odmrazanie szyby, a nie strzałkę skierowaną do góry. Poza tym bezsensu jest to co robisz, a sprężarka i tak "nie działa" poniżej +2 stopni. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dopiero to wszystko ogarniam co jak działa , jak napisałem wyżej mam od niedawna ten samochód. To teraz rozumiem czyli  w skrócie w jakich sytuacjach ten econ warto włączyć? w dzień gdzie nie potrzebujemy ani ogrzewania ani klimy ? i załóżmy mamy na klimatronku 19 stopni ? wole zapytać głupio niż nie wiedzieć :) dzieki za pomoc

 

Opublikowano

Econ włączony- dioda świeci.
Klima włączona(ECON WYŁĄCZONY)- dioda nie świeci.
Econ to tryb przewietrzania, bez klimatyzacji.
W twoim aucie (i naszych też) sprężarka pracuje cały czas, nie wyłączysz jej. Jedynie zmniejszasz jej obciążenie.
Ale to już było wiele razy opisywane, poszukaj sobie opisów jak działa na forum.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, PiotrekEXEO napisał:

sorki że odgrzewam kotleta ale od niedawna jeżdze swoim exeo i tez do końca jeszcze nie wiem co jak działa w climatronicu , narazie mamy zime i jeżdze cały czas z włączonym econ i strzałką na szybe . Czyli one razem nie mogą się obie swiecic? i coś jest niesprawne? dobrze rozumiem twój post? Ja samodzielnie od razu właczyłem econ zeby spręzarka przez zime nie pracowała na pełnej mocy i ustawiłem sobie strzałke górna

Strzałka w górę, to nadmuch kierowany na górne kratki, nogi marzną jak zimno, bezsens pomojemu bo wolniej nagrzewa się cały samochód jak w starych tojotach brak kratek nawiewu w tyle pojazdu, w jednym miejscu zimno lub gorąco i odwrotnie.

Jak kolega wyżej napisał, sprężarka w b6 nie jest sterowana sprzęgłem tzn. nie rozłącza jej permanentnie tylko jest sterowana zaworem, i pracuje non stop tylko z obciążeniem lub bez. Od lat nie "wyłączyłem sprężarki" (klimy) jak zwał tak zwał. Wyłączenie lub włączenie econ wpływa tylko trochę na moc i spalanie, na to czy klima pociągnie dłużej na econ to raczej znikomy wpływ, oczywiście econ on to brak chłodzenia.

Brak czynnika i oleju w układzie (nie da wie wyłączyć econ) może generować koszty bo sprężarka się zaciera i opiłki w całym układzie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

sprawdziłem sobie wszystko teraz u mnie jest 5 stopni działa jak powinno i juz wiem wszystko bardzo dziekuje  .Mam ostatnie pytanie u mnie zastosowany jest jeden wentylator, jak mam wyłączony econ pracuje cały czas czy auto . Ale nie zauważyłem jeszcze aby sie włączył po jezdzie nawet dłuższej na trybie econ i mam cały czas zimny dolny wąż ten który idzie z trojnika na dole przy chłodnicy tam chyba jest jakiś czujnik i leci prosto do termostatu ten wąż. Czy może to oznaczać zaciety termostat na krótkim obiegu? wiem że powinienem szukac i pytac w innym dziale ale dużo czytam i cały czas mam jakies watpliwości. temperatura 90 stopni zawsze na komputer jade w przyszłym tygodniu . Prosze tylko o odpowiedz czy dobrze opisuje wąz od dużego obiegu i czy zaciety termostat generuje błedy lub wskazówka poszła by do góry jesli by sie przegrzewał, silnik jest dosc mocno gorący i to mnie nie pokoi

Opublikowano

Temp. weryfikować po czujnikach w vag co pokazuje na silniku i klimatyzacji, z tym co jest na desce rozdzielczej. Jeśli płynu nie wyrzuca powinno być też ok, 1.8 nie jest zbyt "zimnym" silnikiem czyli na komp. temp. 90+ to nic nadzwyczajnego raczej. U mnie są 2 wentylatory 1 kreci non stop, 2 jak jest "włączona" klima, obroty różnie od temp. silnika.

Termostaty to ruletka w dzisiejszych czasach, ten w 1.8t nie jest tani w zakupie (niewymienny sam jako mechanizm, tylko całość z obudową), ma zamontowaną grzałkę, niektórzy montują z 2.0tfsi b7 jest tańszy, ale bez grzałki i 1 króciec wychodzi pod trochę innym kontem. Przed wymianą radziłbym dobrze diagnozować, aby nie wyrzucać bezsensownie pln.

Opublikowano

w jaki sposób moge zdiagnozować termostat ? autko wydaje sie w pełni sprawne ale nie daje mi spokoju ten zimny dolny wąż wszyscy pisza tu ze zaciety termostat w takiej sytuacji tak samo jak w innych autach i letnia chłodnica a nie gorąca , nie chce uwalić głowicy dlatego moje obawy  inni by jezdzili bo nic im nie pali na desce "check" jednak jak musze miec pewnosc ze wsio jest ok, utrudniem jest dla mnie tylko brak interfesju i vaga.. i jeszcze dostatecznej wiedzy. Płyn sie nie podnosi po otwarciu korka i jezdzie np. 20 km , nie ubywa go , po 1000km . jedynie klasyczny syk cisnienia . Moze troche panikuje ale chce miec autko w pelni sprawne, fakt termostat bo tylko oryginał wchodzi gre jest drogi chce miec 100 % pewnosci zanim cos wymienie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...