Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Drogi hamowania


stach81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam poniżej chciałem zamieścić wątek o drogach hamowania z 100km/h do 0 km/h tak by można było mieć porównanie z innymi samochodami użytkowników forum[br]Dopisany: 17 Listopad 2007, 14:50

_________________________________________________

Moje wyniki:

Audi A4 B5 ADR 1.8 - 1995r

opony Zimówki

Nokian W 185/65/15

Tarcze - zwykłe łysy nie wiercone i nie wentylowane

Klocki - Brake

droga Hamowania z 100 do 0 :

~32m

sucha nawierzchnia

temperatura -4C

opony Letnie

Yokohama A.drive 205/55/16

Tarcze - zwykłe łysy nie wiercone i nie wentylowane

Klocki - Brake

droga Hamowania z 100 do 0 :

~40m

test podczas lekkiej wieczornej mgły

temperatura +6C

* nazywaj proszę wątki zgodnie z regulaminem forum (ten poprawiłem) i uzupełnij profil - [lukaszr]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to mnie zastanawia jakoś nikt nie chce mi wierzyć..

Zapraszam wiec na test Olszewnica pod Warszawą

Mierzone sznurkiem o długości 4metry

wyszło dokładnie 8 długości. => 32m.

A że tak zapytam wiecie ile wynosi droga hamowania 911 i A4 (zgodnie z fabryczną specyfikacją)

[uzupełnij profil]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to mnie zastanawia jakoś nikt nie chce mi wierzyć..

Zapraszam wiec na test Olszewnica pod Warszawą

Mierzone sznurkiem o długości 4metry

wyszło dokładnie 8 długości. => 32m.

A że tak zapytam wiecie ile wynosi droga hamowania 911 i A4 (zgodnie z fabryczną specyfikacją)

[uzupełnij profil]

no do dokladne testy :polew:

Jak ustaliles predkosc?? Jak zaznaczyles poczatek drogi hamowania?? Dokladnosc z tego co mowisz to tak +- 50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32m to mniej wiecej wynik aut "super sportowych"

wiec albo masz ceramiczne tarcze takie jak w 911 turbo sa za doplata albo ciezka noge ze ten klocek chyba przegryzl tarcze

"droga hamownia Porsche 911 Carrera (model 997): 100-0: 33,5 m"

w dodatku na tych oponach:

opony Zimówki

Nokian W 185/65/15 ? przeciez one prawie nie maja powierzchni styku z asfaltem

to po prostu niemozliwe chyba ze dokonales jakiegos przelomowego odkrycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panwie ( i Panie)

Może darujmy se polewkę z tych 32 m.

Bo to nie o to chodziło by sie pośmiać . A raczej byście wsiedli w swoje niunie rozpędzili samochodzik do 100 km/h zaczeli hamować w miejscu powiedzmy gdzie stoi słupek wyszli z samochodziku wyjeli kawałek czegoś do mierzenia i w przybliżeniu (nawet 50%) podali drogę hamowani + warunki i oponki (tarcze i klocki też)

Po przejrzeniu setki takich postów można zacząć budować jakąś statystykę mówiące te opony lepiej z tym gorzej a te tarcze są ok.

Poniżej linki do artykulików w internecie z drogami hamowania...

http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/news/2004/news_148/gt3.htm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_(964)

http://www.motofakty.pl/artykul/audi_a4_2.html

http://www.motofakty.pl/artykul/audi_a4_kontra_mercedes_benz_c.html

http://auto.gazeta.pl/auto/1,71359,3024509.html

Tak długo jak nie będzie wiadomo jak producenci wyznaczaja droge hamowania (jest na to pewnie skomplikowana procedura, nie łatwa do odtworzenia w normalnych warunkach) to nie ma co tych wyników testów porównywać bo są sobie nierówne.

Co do waszych super zastrzeżeń odnśnie skuteczności Nokiana rozumiem nie lubicie tych opon ich powierzchnia styku jest do niczego (wynik na szerokiej yokohamie - u mnie jest gorszy) tak więc nie wiem czy szerokość kapcia ma takie znaczenie.

No to ja kombinuje jak zaprząc GPS-a do rejestracji położenia i zwiększenia dokłądności testu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpedzic i hamowac za slupkiem? tylko po co ? bo błąd licznika + błąd wyczucia miejsca gdzie jest slupek to juz kilkanascie metrow więc rownie dobrze mozemy zgadywac ta drogę.

GPS bylby fajny jakbys mial wojskowy odbiornik bo nasze maja ograniczona dokladnosc tez chyba do kilkunastu metrów...

takie pomiary robia profesjonalnie z tzw. piątym kolem, ktore mierzy odleglosc przebyta i prędkość i zaczynasz hamowac przy np 110 a bierzesz odleglos przebyta przez auto w czasie zwalniania od 100 do 0.

tak czy inaczej w domowych warunkach (szczegolnie ze kazdy po swojemu bedzie robil) nic z tego nie wyniknie wiec po co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...