Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANA] Co cofa tłoczek w hamulcach


kozi291

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem polega na tym, że nie odbijają hamulce. Samo działanie hamulców jest ok ale tak jakby nie odbijały do końca.

Wymieniłem już tarcze, klocki, uszczelniacze w tłoczkach i płyn hamulcowy ale nie ma poprawy.

Może ktoś podpowiedzieć co jest odpowiedzialne za cofanie się tłoczka w zacisku hamulca - wydaje mi się, że jednym z elementów jest uszczelniacz (kwadratowa uszczelka) tłoczka, ale czy coś jeszcze odpowiada np. za obniżenie ciśnienia płynu hamulcowego ? jak to działa, gdzie szukać dlaczego nie odbijają do końca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko na glanc wyczyszczone.

Robiłem regenerację z przodu i z tyłu - z tyłu chodzą dobrze a z przodu trą. Już zgłupiałem i nie wiem co jest przyczyną bo wszystko wyczyszczone tłoczki chodzą ok a hamulce nie odbijają do końca. :confused4:

Dlatego zacząłem szukać przyczyny w pompie ale czy to możliwe by to była wina pompy jak z tyłu jest wszytko działa poprawnie a z przodu lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek cofa spadające ciśnienie w układzie halulcowym, a za ciśnienie odpowiada serwo.

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

ale jaja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kolego jezeli nie masz podstawowej wiedzy w tym zakresie nie pisałbym na Twoim miejscu głupot :wallbash: :wallbash: :wallbash:

to jest powazne forum a nie jarmark, gdzie kazdy gada to co mu slina na język przyniesie :angry: :angry: :angry: :angry:

za cofanie tloczka w zacisku odpowiedzialny jest oring uszczelniajacy który jest wewnatrz [br]Dopisany: 31 Styczeń 2011, 22:27_________________________________________________

Tak wszystko na glanc wyczyszczone.

Robiłem regenerację z przodu i z tyłu - z tyłu chodzą dobrze a z przodu trą. Już zgłupiałem i nie wiem co jest przyczyną bo wszystko wyczyszczone tłoczki chodzą ok a hamulce nie odbijają do końca. :confused4:

Dlatego zacząłem szukać przyczyny w pompie ale czy to możliwe by to była wina pompy jak z tyłu jest wszytko działa poprawnie a z przodu lipa.

Kolego wymien wszystkie uszczelnienia na nowe

wewnętrzne i zewnętrzne w zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK SIĘ KOLEGO SKŁADA, ŻE WYMIENIŁEM WSZYSTKIE USZCZELNIACZE - ALE NIESTETY TO NIC NIE DAŁO. CZYTAJ KOLEGO ZE ZROZUMIENIEM !!!

POWYŻEJ JEST NAPISANE CO ROBIŁEM I ŻE WIEM, ŻE USZCZELNIACZ COFA TŁOCZEK ALE U MNIE NIESTETY TAK SIĘ NIE DZIEJE - DLATEGO PYTAM CZY COŚ JESZCZE JEST ODPOWIEDZIALNE ZA COFANIE CIŚNIENIA Z TŁOCZKÓW ?

DO TEJ PORY WYDAWAŁO MI SIĘ, ŻE FORUM JEST OD ZADAWANIA PYTAŃ W ZWIĄZKU Z NIESTANDARDOWYMI PROBLEMAMI, ALE MOŻE SIĘ MYLĘ KOLEGO ?

WIDZĘ ŻE TRZEBA PODJECHAĆ DO MECHANIKA, ŻEBY ZNALAZŁ USTERKĘ, JAK JUŻ BĘDĘ WIEDZIAŁ CO BYŁO PRZYCZYNĄ TO NAPISZĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie krzycz nikt tutaj nie jest gluchy, zrobiles regeneracje ale widac ze chu...jowo. Tloczek ma za ciasno w zacisku i dlatego jest zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie dołożyłem do pieca z tym ciśnieniem :polew:

Ale nie trzeba się odrazu tak śmiać kolego nade mną :wink4:

A tak poza tym to gdyby ciśnienie nie spadło do tłoczek by się nie cofnął :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy cisnienie spada mozesz sprawdzić VAG-iem

w blokach pomiarowych jest parametr pokazujący ciśnienie

wciskasz hamulec i widzisz jaki jest parametr (100-120 bar-a)

puszczasz, musi byc "0"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za cofanie tloczka w zacisku odpowiedzialny jest oring uszczelniajacy który jest wewnatrz

Nim zaczniecie pisać głupoty to wpadnijcie do szkoły na fizykę i posłuchajcie co to jest ciśnienie, podciśnienie, naczynie połączone. Oring jedynie uszczelnia i jak jest do d..py to nie ma ani hamowania ani cofania tłoczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem robota jest zrobiona dobrze bo robiłem też z tyłu i z tyłu jest ok. A jeszcze jedna sprawa, że do puki nie odpalę fury i hamuje bez wspomagania - to po hamowaniu puszczam pedał i tłoczki się cofają dobrze tzn jest luz, dopiero jak odpalę furę i zaczyna chodzić wspomaganie to po pierwszym wdepnięciu hamulca tłoczki nie odbijają do końca - wygląda to tak jakby ciśnienie nie odpuszczało do 0.

Gdzie dokładnie po podpięciu VAGa można zmierzyć to ciśnienie ? Trzeba wejść w Engine czy Brakes ? I jaki numer bloku pomiarowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za cofanie tloczka w zacisku odpowiedzialny jest oring uszczelniajacy który jest wewnatrz

Nim zaczniecie pisać głupoty to wpadnijcie do szkoły na fizykę i posłuchajcie co to jest ciśnienie, podciśnienie, naczynie połączone. Oring jedynie uszczelnia i jak jest do d..py to nie ma ani hamowania ani cofania tłoczka

Oczywiście, że za cofanie tłoczka odpowiada oring. Posiada tak ukształtowany przekrój, że po puszczeniu hamulca/spadku ciśnienia oddziałuje siłą sprężystości na tłoczek cofając go o bardzo małą wartość. Pamiętam jeszcze to z warsztatów szkolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje że z warsztatów oprócz kluczy nic nie wyniosłeś w cylinderkach hamulcowych przekrój pierścienia uszczelniającego (oring) jest kwadrat więc co tu jest specjalnego a dlaczego nie okrągły bo chodzi o powierzchnię przylegania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

To, że zadaniem tej "kwadratowej" uszczelki jest cofanie tłoczka to jest pewne i to tak ma działać.

Natomiast mi chodzi o to czy tylko ta uszczelka realizuje cofanie się tłoczka ?

Czty np. może dojść do takiej sytuacji, że uszczelka będzie chciała cofnąć tłoczek ale ciśnienie w układzie jej na to nie pozwoli.

Czy jest możliwe takie uszkodzenie, że pozostaje ciśnienie w układzie przy zwolnionym hamulcu - nie wiem np. servo nie "odbija" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czty np. może dojść do takiej sytuacji, że uszczelka będzie chciała cofnąć tłoczek ale ciśnienie w układzie jej na to nie pozwoli.

Czy jest możliwe takie uszkodzenie, że pozostaje ciśnienie w układzie przy zwolnionym hamulcu - nie wiem np. servo nie "odbija" ?

czytałem to 10 razy i nie qumam co miałes na mysli :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czty np. może dojść do takiej sytuacji, że uszczelka będzie chciała cofnąć tłoczek ale ciśnienie w układzie jej na to nie pozwoli.

Czy jest możliwe takie uszkodzenie, że pozostaje ciśnienie w układzie przy zwolnionym hamulcu - nie wiem np. servo nie "odbija" ?

czytałem to 10 razy i nie qumam co miałes na mysli :mysli: :mysli: :mysli:

Chodzi chyba o to czy może tak być że ciśnienie nie spada.

Podobno na Vagu mozna to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po naciśnięciu hamulca jak koło nie będzie się luźno toczyć popuść odpowietrznik wtedy sprawdzisz czy to wina ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...