VicVega Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Szanowni, poszukując zwiększenia komfortu zacząłem się zastanawiać czy mogę założyć oponę o profilu wyższym niż producent zaleca. Dla przypomnienia na 17-to calową felgę Audi zaleca oponę 235/45. A ja się zastanawiam czy mógłbym założyć np. 235/55? Dla średnicy koła jest to różnica ok. 4cm, więc nie mało. Dwie kwestie mnie zastanawiają: 1. czy nie będzie obcierać o nadkole przy większych skokach zawieszenia? 2. jak odnoszą się do tego ubezpieczalnie (gdyby np. przy wypadku z mojej winy okazało się, że mam "nieprzepisowy" rozmiar ogumienia? Próbował ktoś coś takiego wsadzić do B6? Pozdrawiam!
A-rek Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 jak chcesz opony o wyższym profilu to weź o mniejszej szerokości, a średnica będzie zachowana no i ważna sprawa, jaka jest szerokość felgi :?:
moskal Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 1. czy nie będzie obcierać o nadkole przy większych skokach zawieszenia? im wyzszy profil opony tym wyzej bedzie stało auto , nie bedzie obcierać 2. jak odnoszą się do tego ubezpieczalnie (gdyby np. przy wypadku z mojej winy okazało się, że mam "nieprzepisowy" rozmiar ogumienia? nie spotkałem sie z taka sytuacją , ,zeby TU sprawdzało profil opony , mogą sprawdzić jej stan ale do profilu raczej nic nie bedą mieli , opona 235/45 tak jak 235/55 ma homologacje i moze być uzyta , a od ciebie jako właściciela zalezy jaka założysz
A-rek Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 im wyzszy profil opony tym wyzej bedzie stało auto , nie bedzie obcierać nie do końca 50% wysokości profilu opony będzie odpowiadało za wysokość samochodu, a kolejne 50% wysokości profilu będzie zbliżało oponę do zwrotnicy/kielicha amortyzatora/błotnika samochodu (zależne od ET felgi)
moskal Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 im wyzszy profil opony tym wyzej bedzie stało auto , nie bedzie obcierać nie do końca 50% wysokości profilu opony będzie odpowiadało za wysokość samochodu, a kolejne 50% wysokości profilu będzie zbliżało oponę do zwrotnicy/kielicha amortyzatora/błotnika samochodu (zależne od ET felgi) no ale nie 235/55 nie bedzie gorsze w tym przypadku od 235/45 , tak ??? chodzi mi o obcieranie
VicVega Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 jak chcesz opony o wyższym profilu to weź o mniejszej szerokości, a średnica będzie zachowana Ale w takiej sytuacji nic się nie zmieni, bo chodzi mi o to żeby opona była trochę wyższa, a tak jak mówisz zmienię jedynie proporcje szerokość/wysokość. Dobrze myślę? no i ważna sprawa, jaka jest szerokość felgi Tutaj niestety wykażę się lamerską niewiedzą. Nie sprawdzałem nigdy, ale może dziś po pracy zdejmę koło, zobaczę co tam napisali od wewnątrz i uzupełnię dane. To jest 17" MAM. im wyzszy profil opony tym wyzej bedzie stało auto , nie bedzie obcieraćnie do końca wink4 50% wysokości profilu opony będzie odpowiadało za wysokość samochodu, a kolejne 50% wysokości profilu będzie zbliżało oponę do zwrotnicy/kielicha amortyzatora/błotnika samochodu (zależne od ET felgi) Ano, wyjąłeś mi to "z klawiatury" no ale nie 235/55 nie bedzie gorsze w tym przypadku od 235/45 , tak ???chodzi mi o obcieranie Będzie 2cm więcej opony w nadkolu, więc przy dużym skoku zawieszenia może obetrzeć, ale nie musi.
A-rek Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 im wyzszy profil opony tym wyzej bedzie stało auto , nie bedzie obcierać nie do końca 50% wysokości profilu opony będzie odpowiadało za wysokość samochodu, a kolejne 50% wysokości profilu będzie zbliżało oponę do zwrotnicy/kielicha amortyzatora/błotnika samochodu (zależne od ET felgi) no ale nie 235/55 nie bedzie gorsze w tym przypadku od 235/45 , tak ??? chodzi mi o obcieranie 235/55 będzie o 5 cm wyższa na średnicy od 235/45, a to bardzo dużo i na pewno będzie obcierać
VicVega Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Dane z przelicznika: Wysokość ściany bocznej dla: 235/45 - 105,66mm 235/55 - 129,03mm 225/55 - 123,69mm 225/50 - 112,26mm 2cm różnicy to faktycznie chyba za dużo (choć trudno powiedzieć, trzeba by założyć, pojeździć i sprawdzić). Czyli, że jedyne sensowne byłyby w rozmiarze 225/50, ale to już bardzo mała różnica w porównaniu do oryginału.
A-rek Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 ale to już bardzo mała różnica w porównaniu do oryginału no i tak ma być. nie umie zrozumieć dlaczego tak usilnie chcesz mieć jak największa oponę, a jednocześnie przekłamania na liczniku
VicVega Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 nie umie zrozumieć dlaczego tak usilnie chcesz mieć jak największa oponę, a jednocześnie przekłamania na liczniku Zużycie zawieszenia mniejsze, lepsza ochrona felgi przed skrzywieniami, no i komfort też trochę wyższy. Opona jednak też pracuje razem z amortyzatorami. Dobrze mówię? Ale nie żebym miał jakieś parcie ogromne, tak się zastanawiam tylko, bo niedawno wymieniałem komplet zawieszenia, prostowałem felgę, opony nowe też kupowałem, a dziur w Łodzi coraz więcej...
moskal Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ale sie doktoryzujecie wkładaj 235/55 i ciesz sie jazdą
A-rek Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ale sie doktoryzujecie wkładaj 235/55 i ciesz sie jazdą a co jak felga okaże się 7J :gwizdanie: moja propozycja to 205/55 dla felgi max 8J i 215/55 dla felgi 8,5J
RAWULI Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 :gwizdanie: a ja założyłem 16 i mam spokój. Tak już przy okazji podobny temat był wałkowany a jeżeli chodzi o szczegóły to tu się doczytasz co i jak: http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
VicVega Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Opublikowano 1 Lutego 2011 a co jak felga okaże się 7J gwizdaniemoja propozycja to 205/55 dla felgi max 8J i 215/55 dla felgi 8,5J Rozmiar 7,5J. To jest taka felga dokładnie: http://www.chromemaster.pl/produkt/5123/14400/Akcesoria_wedlug_typow/FELGI/17_/MAM/MAM_w1_7_5x17.html 205/55 to wychodzi prawie to samo jak 225/50, a przy tej drugiej jeszcze rant ochronny powinien być. A obydwie w stosunku do 235/45 to chyba za mała różnica żeby kombinować. a ja założyłem 16 i mam spokój A to taka duża różnica? Jaką masz oponę na tej 16-tce? Też myślałem o 16, ale dla mnie in minus był mniejszy prześwit. Niedawno podwyższałem zawieszenie, a na 16 z "przepisową" gumą byłoby niżej znowu. Poza tym felgi 17" już miałem i musiałem same opony kupić na zimę. Felgi i opony to już za duży wydatek by był dla mnie (szczególnie po wymianie całego zawieszenia). Tak już przy okazji podobny temat był wałkowany a jeżeli chodzi o szczegóły to tu się doczytasz co i jak: szukaj http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp Na przeliczniku rozmiarów opon już to sprawdzałem, pisałem niżej, także teorię już znam, teraz potrzebna jest wiedza praktyczna. Jeśli chodzi o powtarzalność, to nie widziałem takiego tematu, mod żaden też się nie przyczepił, a tu dość szybko reagują :gwizdanie:, ale jeśli jest taki sam to sorry.
VicVega Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Opublikowano 31 Maja 2012 Nie wiem. Sprzedałem te felgi, tzn. wymieniłem się z dopłatą (z drugiej strony) na 16" i jestem bardzo zadowolony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się