Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71


samekgsx550

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto ciągnie pięknie na 1,2 biegu. Na 3 powyżej 3tyś. zaczyna się stopniowo dławić. Za Każdym razem wyskakuje błąd 519 podajże map sensor w ECU

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ccf5fae3c6c33aed.html

Wężyk po poprzedniej turbinie był kompletnie zabity olejem. Został wymieniony na nowy. Czujnik w ECU wyczyściłem wpsikując do niego WD-40 oraz po przez delikatne przedmuchiwanie. Nie ukrywam że w środku był syf :kox:

Po wymianie turbiny wężyk cały czas jest czyściutki, od czasu do czasu tam zaglądam. Jednakże czujnik ewidentnie świruje. W trasie pod obciążeniem prowadzi to do trybu awaryjnego.

Moje pytanie

Czy jest możliwość wymiany samego czujnika ?

A może wystarczy rozebrać go w jakiś sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo rzadko spotykane aczkowliek mozliwe ...

zrob logi dynamiczne doladowania 010 i 011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi bym zrobił tylko najpierw muszę się zająć termostatem który nie zamyka.

Na nic chyba logi kiedy max temp. 70 st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość wymiany samego czujnika

podaj numer ECU - moze bede mogl pomoc w tym temacie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczcy spojrzec w logu tam masz napisane :cool1: :cool1:

Numer standartowy 028906021CE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd zwarcia do plusa następuje zawsze jeśli zmostkuje się jego piny więc warto sprawdzić czy faktycznie piny nie są zwarte jakimkolwiek czynnikiem przewodzącym - proponuję jeszcze raz sprawdzić czy wyczyściłeś dokładnie wnętrze ECU z syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że jeszcze przyczyna może leżeć nie po stronie mam sensora tylko turbawki (zapieczone kierownice)

Chociaż turbo było jakiś czas temu temu wymieniane i po wymianie kręciło że Hej. Dodam że kierownice podczas mojej diagnozy chodziły ciężko :( Dopiero po wachlowaniu kluczem pare set razy sztanga chodzi ładnie i płynnie. Aczkolwiek wyskakuje 519 :wallbash:

Dodam że wszystkie przewody wymienione, N75 nowy.Katalizator brak. Więc obstawiam na 3 rzeczy:

1 Map sensorek

2 Zapieczone kierownice w co wątpię

3 gruszka

Dodam że notfula bardzo, ale to bardzo lubi :decayed: złapać na 5 biegu w trasie Przy spokojnej nawet jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi po wymianie termostatu ale ja bym obstawiał turbinę 90 % przypadków to jest turbina u mnie jest podobnie dziwne że łapie tryb awaryjny w trasie jak jedziesz stałą prędkością.Jak już mi kiedyś Sztomel powiedział sztanga muśi chodzić w całym swoim zakresie żeby silnik nie łapał trybu awaryjnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi po wymianie termostatu ale ja bym obstawiał turbinę 90 % przypadków to jest turbina u mnie jest podobnie dziwne że łapie tryb awaryjny w trasie jak jedziesz stałą prędkością.Jak już mi kiedyś Sztomel powiedział sztanga muśi chodzić w całym swoim zakresie żeby silnik nie łapał trybu awaryjnego

Nie do konca,najlepiej zeby chodzila w calym zakresie,ale jak niechodzi nie musi to oznaczac ze bedzie lapac awaryjny.Sa pewne tolerancje u mnie sa one wzrokowe,i mniej wiecej wiem kiedy bedzie lapac a kiedy nie,zazwyczaj sie nie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę pogrzebałem.

Najprawdopodobniej będą to zapieczone kierownice :mysli:

Sztanga przy samej górze ma uskok. Tzn. jak zakładam wężyk na gruche to podnosi bez płynnie bez oporu sztange do góry, lecz nie do samego końca. Ale wystarczy ręcznie dosłownie leciuteńko smyrnąć sztange i wskakuje wyżej ze słyszalnym PSTRYKKK.

Podczas ruszania sztangi kluczem słychać ćwiik ćwiik ćwik w górnym zakresie pracy sztangi. Próbowałem to rozruszać ale nic nie daje a ręka już odpada od wajcho-wania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi:

Zeby nie zakladac nowego tematu podepne sie z pytaniem co to takiego wyszlo i u mnie, procz G71 mam jeszcze inne 'wynalazaki'. Dopiero od dzis zaczalem przygode z VAGiem i zdobywam wiedze, bledy odszukalem ale nie wiem jak je rozumiec

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5c0a7a00378d6b0.html

Jutro jade kupic wezyki i powymieniam je wszystkie ( zna ktos srednice ich ? czy musze zdjac i mierzyc krućce ) Z gory dzieki za pomocna dlon :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz jeszcze zrobić jednego loga dynamicznego 011 by była pewność że turbo trzeba wyczyścić

pod sklepem odepnij ten miedzy gruszka-N75 i tego kup 2m, a o rozmiar większy i rozmiar mniejszy wystarczy po 1m czyli wsunie 4m, rozmiaru tego co przy gruszce idzie ponad metr, a pozostałych rozmiarów mniej niż metr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja uwaga

Jak będziesz kupował przewody to o takiej samej średnicy wewnętrznej jak stare. Bo np. Jeśli będzie minimalnie mniejszy to najdzie na końcówkę powiedzmy od n75, Ale po dłuższym okresie możesz go zdjąć razem z końcówką :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...