Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Ciśnienie przy hamowaniu auta czyli jak rozpoznać tunera amatora


Młody_drog

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem ostatnio na forum, że ciśnienie atmosferyczne gra wielką rolę w hamowaniu auta. Cwaniacy czasami regulują ciśnienie odbierane przez hamownie, żeby wyniki po chipie były lepsze niż na prawdę są. Czy może mi ktoś to dokładnie wytłumaczyć?

Tutaj np jest wykres jakiegoś samochodu (nie wiem jakiego) zrobionego przez firmę sportchip w Irlandii. Chciałem się do nich wybrać niedługo na chipa ale z tego co widzę, to coś kombinują:

space19.jpg

Zobaczcie jaka jest różnica w ciśnieniach przed i po programie. Pojechałbym do nich i wtedy zapytał dokładnie tylko muszę wszystko wiedzieć, jakie ciśnienie to jest norma itp itd także poświęćmy ten topic 'ciśnieniom na hamowni'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedziec jakie powinno być cisnienie, w Polsce najniższe jakie zanotowano to 965hPa a najwyższe to ponad 1050hPa, przeważnie jest to przedział miedzy 980 a 1020hPa. Tak czy inaczej jak auto jest hamowane w ten sam dzień przed i po modyfikacji to ciśnienie powinno być praktycznie takie samo na obu wykresach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, myślę, że pojadę do tego tunera i zrobię program, wydaje się jednak najodpowiedniejszym w tym kraju. Podobno wysyła program do kogoś w PL i mu przerabia, mi to nie przeszkadza jeśli ten ktoś w PL się zna na rzeczy... Ale to ciśnienie to bardzo podejrzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie koleś jest MEGA PAJACEM :wallbash: nie wiem czy ma pojęcie o softach, ale odnoszę dziwne wrażenie, że nie.. skoro celowo zaniża serie :thumbdown: zresztą te przyrosty raczej słabe jak patrze po wykresach od niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ też to, że on pracuje w Irlandii... A tutaj każdy Irol jak tylko dostanie wydruk z hamowni i cyferki większe o parenaście kuniuf to już jest wniebowzięty... Ja bym pojechał na testa tylko, niech shamuje auto, zrobi program a jak ciśnienie będzie się różniło to wtedy mu powiem co o nim myślę i albo zmienia albo chce serie z powrotem i nie płacę ani grosza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wytłumacz mu wszystko przed,po to aby pózniej zdziwiony nie był.

\Najlepiej wytłumacz mu na papierze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ też to, że on pracuje w Irlandii... A tutaj każdy Irol jak tylko dostanie wydruk z hamowni i cyferki większe o parenaście kuniuf to już jest wniebowzięty... Ja bym pojechał na testa tylko, niech shamuje auto, zrobi program a jak ciśnienie będzie się różniło to wtedy mu powiem co o nim myślę i albo zmienia albo chce serie z powrotem i nie płacę ani grosza

moim zdaniem bardzo dobry pomysl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości wszedłem na stronę tego tunera i faktycznie wałek z ciśnieniem jest ostry

Megane Coupe 1.9dCi

megane19.jpg

BMW 525i

bmw525.jpg

Peugot 307 HDi

307hdi90.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie,czy to cokolwiek wnosi te cisnienie... jak dla mnie to roznice kompletnie nie majace wplywu na wynik, a napewno nie taki wplyw by widocznie poprawic wynik .

niech ktos z doswiadczeniem wypowie sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawne ciśnienie to podstawa, koleś po prostu oszukuje ludzi zaniża strasznie serie. Na ostatnim wykresie widać że z autem nie zrobił nic wpisał tylko ciśnienie 1020 a przy 2 pomiarze wpisał 998, ten tuner to ładny oszust !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, tutaj macie jeszcze wykresy innego tunera tylko tutaj w ogóle ciśnienia nie ma i jakieś dziwne te krzywe.. :

2006 vw golf 20tdi 140 Stage 1 and Stage 2

20tdidyno.jpg

90 tdi with upgraded injectors

90tdiupgradeinjectors.jpg

VAG PD 105

pd105.jpg

VAG PD130

pd130.jpg

Co myślicie? Bo mi się za bardzo nie podobają :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, chyba sam sobie już na to pytanie odpowiedziałeś. W Irlandii nie ma dobrych fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, dziwi mnie tylko podniecenie Iroli bo tego ChippedIRE tak zachwalają jakby to nie wiadomo jaki dobry tuner był, ale coś mi się nie wydaję, żeby tak było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie przypomniałem, że miałem virusa robionego u Rogala i wykresik, ciśnienie praktyczne to same przed modem i po modzie

więc ten kombinator z IRL to masakra

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=52320.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, dziwi mnie tylko podniecenie Iroli bo tego ChippedIRE tak zachwalają jakby to nie wiadomo jaki dobry tuner był, ale coś mi się nie wydaję, żeby tak było....

to co robi chippedIre jest jeszcze gorsze moim zdaniem niz sportchip

Tamten moze i kombinuje z ciosnieniem ale mapy w miare ladnie wygladaja a te z chippedIrle to juz totalna pomylka

podjedz do Grzeska w sportchip umow sie na wirusa, jak bedzie kombinacja z cisnieniem powiedz mu co jest grane i jak sie nie spodoba to ma wgrac serie a za usluge nic nie zaplacisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlody Rafal ma racje, a tak wogole to ciekawe czy masz faktycznie te 180 kucy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten akurat wydaje się OK, tylko ta temperatura coś nie tak... Ale może jakiś błąd po prostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...