Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Turbina - ponowne przeładowanie


Ponki1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na początku przepraszam jeśli zdublowałem temat. We wrześniu ubiegłego roku podjąłem się samodzielnego wyczyszczenia turbiny, bo w przedziale od 2000 do 3500 obrotów i zmianie biegów z 3 na 4, następowała dziura w mocy i odłączenie turbiny. Musiałem zjechać na pobocze i zgasić silnik aby wszystko działało poprawnie. Wyczyściłem turbinę (była bardzo zabrudzona), zmieniłem N75 i wszelkie wężyki. Ale zamiast gumowych zastosowałem teflonowe z firmy FESTO. Do tej pory było wszystko miodzio :naughty: Nom... i ponownie zaczęły się powtarzać objawy :wallbash:

Mam kilka pytań i koncepcji.

- Czy możliwe że już zdążyła zabrudzić się turbina, lub że uszkodził się N75?

- Czy ewentualne nieszczelności w układzie dolotowym tj. turbina > interooler mogą być przyczyną mojego problemu?

- Biorę pod uwagę czujnik masy powietrza (przepływomierz), ale silnik na wolnych obrotach nie faluje, czy jego uszkodzenie też ma wpływ?

- Jakie podciśnienie powinno znajdować się wężyku sterującym gruszką? (mbar)

- Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie doładowania? (mbar)

- Mam zamiar zmienić filtr paliwa, czy jego zabrudzenie też będzie miało nie korzystny wpływ?

- Zastanawiam się nad wymianą gruszki poruszającej sztangą na zupełnie nową. Dodam że nie zauważyłem aby się blokowała.

- Postanowiłem zainstalować dwa manometry. Jeden podciśnieniowy za pomocą rozdzielacza do wężyka przed gruszką turbiny. A drugi... tylko że nie wiem gdzie go podłączyć, aby zmierzyć ciśnienie wytwarzane przez turbinę. (Proszę o sugestie)

- W planach (uzależnionych od pogody) mam czyszczenie całego obiegu powietrza od turbiny, razem z wyjęciem intercoolera.

Dodatkowe informacje.

- Przed wyczyszczeniem turbiny była wizyta u elektromechanika, auto pod komputer (sprzęt z firmy Magneti Marelli). Wyczytano błąd (jak dobrze pamiętam) Czujnik ciśnienia powietrza/doładowania (ZAP).

- Brak ubytków i obluzowań w turbinie.

- Autko bez problemu rozpędza się choćby do 180km/h.

Proszę o pomoc :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pedepnij vag podaj błedy na forum i zrób logi wstaw do odpowiedniego działu wtedy będzie można coś więcej powiedzieć

Jeśli jest zapchany katalizator i śmigałeś delikatnie przez warunki panujące na dworze z powrotem możesz łapać tryb awaryjny wydłub katalizator ze środka

Prawidłowe ciśnienie doładowania to jest około 1 mbar

sprawdz wężyk idący do ecu czy nie jest załamany zaolejony reszta jak zrobisz logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pedepnij vag podaj błedy na forum i zrób logi wstaw do odpowiedniego działu wtedy będzie można coś więcej powiedzieć

Jeśli jest zapchany katalizator i śmigałeś delikatnie przez warunki panujące na dworze z powrotem możesz łapać tryb awaryjny wydłub katalizator ze środka

Prawidłowe ciśnienie doładowania to jest około 1 mbar

sprawdz wężyk idący do ecu czy nie jest załamany zaolejony reszta jak zrobisz logi

A gdzie jest ten wężyk?

pokaż na fotce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wężyk idący do ecu czy nie jest załamany zaolejony

Proszę o sprostowanie co to znaczy ECU?

ECU to komputer sterujący silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponki1986 jeśli jesteś zainteresowany to w tym lub przyszłym tygodniu jadę do Krzanowic więc mogę do Ciebie nadjechać i zobaczyć co dolega Twojej audicy. Tylko, że w grę wchodzi każdy dzień poza weekendem i w porze rannej bo w urzędzie miasta mam tam sprawę do załatwienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Sztomel, ale na razie sam coś pogłówkuję. Podłączyłem dzisiaj rozdzielacz do wężyka od gruszki i puściłem wężyk z manometrem podciśnieniowym do wnętrza auta. Zrobiłem jazdę testową. Na wolnych obrotach wartość podciśnienia wynosiła ok 500 mmQS (375 mbar). Na 4-tym biegu, 3000 obrotów wartość ta wynosiła około 200 mmQS (150 mbar). Wartości podaję w mmQS gdyż taki manometr posiadam.

Czy moje wartości są w normie? Z uwzględnieniem minimalnych nie szczelności wężyków.

1 mmQS = 1mmHg = 1.33 mbar[br]Dopisany: 09 Luty 2011, 18:40_________________________________________________

Prawidłowe ciśnienie doładowania to jest około 1 mbar

Na innych forach wyczytałem że powinno wynosić od 0,9 bar do 1,6 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada jest chyba najprostrza. Na zimnym,lub letnim silniku,wsadź rekę pod turbinę i po prostu sprawdź czy cięgno od siłownika chodzi płynnie. Jeżeli coś je blokuje,turbina ponownie do czyszczenia,jeżeli nie,wtedy dopiero szukaj dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Dziś w trasie spotkał mnie podobny problem.przy 3500 auto staneło ( na szczeście kończyłem wyprzedzać), i jechałem bez turbiny. Zgasiłem zapaliłem ponownie turbinka znów gwiżdże auto ciągnie jak trzeba. Jaka jest szansa, że znów wystąpi taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Dziś w trasie spotkał mnie podobny problem.przy 3500 auto staneło ( na szczeście kończyłem wyprzedzać), i jechałem bez turbiny. Zgasiłem zapaliłem ponownie turbinka znów gwiżdże auto ciągnie jak trzeba. Jaka jest szansa, że znów wystąpi taki problem?

jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem, jadąc do pracy postanowiłem odmulić cały wydech. Najpierw jechałem optymalnie aż się silnik rozgrzał, a potem popędziłem go na czwartym biegu do około 4500 obrotów :evil:. Zauważalnie autko jeździ teraz lepiej. Na trzecim biegu pedał gazu w podłogę aż do 3000 obrotów, zmiana biegu na czwarty i żadnych zamuleń, które lubiły się pojawić w przedziale od 2000 do 3000.

Jednak nie mam zamiaru na tym poprzestać. Postanowiłem ponownie wyjąć turbinkę, zmienić wszystkie wężyki podciśnieniowe, wyczyścić dolot Turbo > IC, chcę sprawdzić czujnik ciśnienia - wyczyścić, oraz zastanawiam się nad zmianą gruszki.

Prosiłbym tylko o pomoc w zlokalizowaniu wężyka idącego do ECU, o którym pisał Goldik, oraz o wskazanie ewentualnego miejsca gdzie mógłbym wpiąć manometr, który wskazywał by mi ciśnienie doładowania.

A na koniec jeszcze jedno pytanko. Czy w dolocie Turbo > IC powinien znajdować się olej, jeżeli tak to z skąd jest on pobierany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz to wstawie zdjecie tego wężyka bo będę patrzył dzisiaj u siebie

Zdj_cie0213.jpg

Zdj_cie0214.jpg

Pierwsze zdjęcie widok wężyka jak wchodzi do ecu

drugie zdjęcie widok w którym miejscu znajduje sie podłączenie jego na rurze w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy kompa można odłączyć i go wyciagnać, wyczyscić i włożyć podłączając spowrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...