strzeha 0 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Ponieważ nie znalazłem takiej wskazówki na naszym forum postanowiłem ułatwić nieco innym szukającym takiej informacji i opisać co i jak po kolei. Dokładny opis na którym się opierałem znalazłem tutajhttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65210http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295266-procedura-poziomowanie-reflektorow-xenon-bixenon/a w uproszczeniu wygląda to takJak widzimy na zdjęciu granica światło-cienia zmienia się liniowo więc można to wykorzystać i łatwo przeliczyć wszystkie parametry względem swoich warunków parkingowych (nie każdy ma w garażu ekran w odległości 10 m ). Wiec tak...- środek reflektora u mnie wychodzi na wysokości H=65cm-odległość do ściany L = 4.5m -odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%USTAWIENIE PIONOWE- wyliczam sobie odchylenie granicy światło cieniae = 1.0% x 4,5 m = 0, 045 m czyli e = 4,5 cm - teraz mogę wyliczyć wysokość h na której powinna być granica światło-cienia na odległości L=4,5m (w moim przypadku)h =H-e= 65-4,5= 60,5 cm czyli h=60,5 cm od ziemiUSTAWIENIE POZIOMEpo naniesieniu na ścianę środków reflektorów "+" regulujemy wiązkę światła tak aby linia wznosząca zaczynała się na przecięciu z osia pionową naniesionych punktówwięc biorę imbusik i do dzieła,wewnętrzna regulacja steruje wysokością, zewnętrzna steruje światłem na bokia oto efekt końcowy :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_lpgcars 1 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 mi się takie info bardzo podoba i bym był za tym żeby to do góry podpiac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strzeha 0 Opublikowano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 To teraz zobaczcie jak światła miałem wyregulowane chwile wcześniej, przez specjalistę z urządzeniem do tego przeznaczonym. ok zawsze trzeba się liczyć z poprawką bo to był w końcu hiszpańczyk ale bez przesady świeciłem sobie pod samochód zamiast przed siebie na nie oświetlonej drodze w całkowitej ciemności mogłem jechac max 50 km/h bo nic nie widziałem 20m przed autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cool506 2 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 dobra robota !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midqard 0 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 To teraz zobaczcie jak światła miałem wyregulowane chwile wcześniej, przez specjalistę z urządzeniem do tego przeznaczonym. ok zawsze trzeba się liczyć z poprawką bo to był w końcu hiszpańczyk ale bez przesady świeciłem sobie pod samochód zamiast przed siebie na nie oświetlonej drodze w całkowitej ciemności mogłem jechac max 50 km/h bo nic nie widziałem 20m przed autem kreciłes tylko regulacja pionowa (gora, doł) czy ruszales moze jeszcze pozioma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strzeha 0 Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 - w pionie regulowałem oba reflektory - w poziomie regulowałem tylko prawy refloektor dałem go trochę w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midqard 0 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 - w pionie regulowałem oba reflektory - w poziomie regulowałem tylko prawy refloektor dałem go trochę w prawo tak przypuszczalem: juz po twoim ustawieniu "swiatła" sa bardziej oddalone od siebie manual super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyku23 0 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 opis się przyda bo niestety i u nas w kraju fachowcy jakoś nie potrafią przyłożyć się do prawidłowego ustawienia świateł sam doświadczyłem tego na własnej skórze, trzech różnych fachowców i jeden poprawiał drugiego, a efekt taki jak kolega napisał świeciłem sobie pod auto... a ma może ktoś jakieś wskazówki dotyczące ustawienia poziomego ? bo jak na razie tego ustawienia nie brał pod uwagę żaden diagnosta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strzeha 0 Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Jezeli ustawisz auto prostopadle do ściany i naniesiesz sobie na ścianę punkty odzwierciedlajace środek reflektora "+" to musisz ustawić więzkę światła tak, żeby linia wznosząca (pochylona pod kątem 15%) zaczynała się dokładnie w tym punkcie "+" i to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyku23 0 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 ok dzięki. Tylko wydaje mi się, że popełniłeś błąd w wyliczaniu wartości e, gdyż w naszym przypadku, audi a4 b6, producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu jako wartość 1% (patrz zaczep lampy), a nie tak jak ty podstawiłeś według rysunku 1,2%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strzeha 0 Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 A to może być bardzo prawdopodobne gdyż z pośpiechu nie sprawdziłem tego przyjąłem poprostu wartość 1,2% jako bezpieczniejszą bo przy tej wartości światła skierowane są niżej ale jeżeli jest tak jak piszesz to sprawdzę jeszcze u siebie i wprowadzę korektę do manuala. Dzięki za podpowiedź. Ps -zgadza się jest taka informacja (na wewnetrznym mocowaniu) odchylenie osi = 1% korekta w manualu wprowadzona Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piko-miko 0 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 opis się przyda bo niestety i u nas w kraju fachowcy jakoś nie potrafią przyłożyć się do prawidłowego ustawienia świateł sam doświadczyłem tego na własnej skórze, trzech różnych fachowców i jeden poprawiał drugiego, a efekt taki jak kolega napisał świeciłem sobie pod auto... a ma może ktoś jakieś wskazówki dotyczące ustawienia poziomego ? bo jak na razie tego ustawienia nie brał pod uwagę żaden diagnosta... zgadzam się a jak ma się ustawianie siwateł soczewkowych z ksenonem ?.może dziwne pytanie ale takie musze ustawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strzeha 0 Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Zgodnie z instrukcją opisaną powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moscic 1 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Mam tez jedno pytanie po trochu zwiazane z tym tematem. Mam ksenony zamontowane (cos w stylu taniej chinszczyzny z allegro ale taki samochod juz kupilem). Otoz lampy posiadaja homologacje na ksenony ale samopoziomowania oraz spryskiwaczy na reflektory to nie mam. Chce ta instalacje ksenonow usunac (zreszto i tak slabo swieci, chyba wlasnie zle ustawione swiatla niestety). I teraz sprawa zarowek. Chce cos kepszego (niby). Np osram night breaker lub philips xtreme vision. Co sadzicie o tych zarowkach? Czy moze lepiej zostawic te ksenony (nie wiem czy w pelni jest to legalne). A moze po prostu zwykle zarowki bo duzej roznicy nie ma miedzy tymi lepszymi (czyt. drozszymi)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek20stencel5 4 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Ja bym zdjął, bo na 100% jest to nielegalne, a jeżeli w dodatku świeci to w ogóle lipa. Na pewno dobrze wyreguluj światła i włóż jakieś porządne żarówki. Jeżeli chodzi o mocniejsze żarówki to polecam Ci tungsram megalight ultra + 90%. Są to markowe żarówki i są mocniejsze i mają przyjemniejszą barwę światła, w dodatku są to dosyć tanie żarówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strzeha 0 Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Mogą być 3 przyczyny słabego świecenia 1) złe ustawienie świateł -więc przede wszystkim ustaw sobie światła, 2) wypalone odbłyśniki -możesz oddać je do regeneracji lub spróbować kupić nowe lub po regeneracji ostatecznie wymiana reflektorów, 3)kiepskie HIDy -możliwe że z czasem ksenon sie wypala, traci swoje właściwości i w efekcie świeci kiepsko, nie wiem jak to dokładnie jest, (ja swoje mam dopiero 3 tyg) niech doświadczeni sie w tej kwestii wypowiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armando 1 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 watek pomocny dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek27 1 Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Nie licz na to ze nightbreaker itp czyli cokolwiek co jest zwykłą żarówką będzie świeciło nawet porównywalnie z nowym zestawem (nawet HID). Różnica jest x3 w ilosci dawanych lumenów jesli chodzi o żarniki wyładowcze. Skupiłbym się na sprawdzeniu czy żarniki nie są już wypalone - wraz z iloscią godzin które przejechały zaczynają świecić coraz bardziej na różowo i coraz słabszym światłem. Sprawdź też stan odbłyśników o ile po podmianie żarnika jakośc światła się nie zmieni. Przetwornice zostają ostatecznie do podmiany. A światła ustaw wg. opisu. EDIT. oczywiscie jesli nie masz samopoziomowania i spryskow to twóch ksenon jest nielegalny i możesz stracić dowodzik za niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzis 0 Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Panowie pytanie mam następujące. Jak wiadomo w Europie obowiązują światła asymetryczne (prawda?) Więc jak to się ma do ustawiania powyższą metodą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos89 0 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Przyda się bardzo bo zmieniłem zawieszenie na wyższe i musze ustawić światełka. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się