Jump to content
0
strzeha

[ALL] Regulacja świateł reflektorów

Recommended Posts

w pionie tak bedzie

bo jak podnosisz recznie to komputer beiize obnizal je zeby zachowac zaprogramowana wysokosc

w bok beda normalnie sie przestawiac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogę dopasować tematu. Czy te soczewki są już zbyt brudne aby mocno i daleko świeciły?

słuchajcie zrobiłem też foto lamp. Może soczewki są też zabrudzone? Ale tak jak mówię linia światła kończy się niedaleko przed autem.

Lampy VALEO

SS851511.jpg

SS85151323ee.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze ja mam problem tego typu ze po kupnie audi swiatła swieca przed autem!

pojechałem do diagnosty ustwił jak trzeba a wieczorem znowu to samo!

mam lampy TYC! co z tym fantem zrobic /

wymienic zarówki na nowe?

wczesniej miałem passata B-5 na soczewkach i duzo lepiej swieciły? jestem zawiedziony? lub lampy sa jakies tanie zamienniki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Tyc to niestety porażka w zamiennikach chyba najgorszy. Ale na pocieszenie powiem ze mam Valeo i na h7 to to i tak wielkie g.... Soczewka jest dobra tylko z xenonem. W Astrze miałem lepsze mijania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . A ja szukam porady. Przerobiłem lampy u naszgo kolegi (zwykłe na biksenon z aktywnymi drogowymi - spięte z biksem) . I tutaj sedno pytania .Drogowe święcą z różną wysokością co mijania. Czy to wina złego dłubania w lampie? Żarówki wymieniałem na drogowych i sprawdzałem sprężynki - to nie to.

mijania.jpg

drogowe.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie , więc jak prawidłowo ustawić xenony samopoziomujące ? , przez komputer czy ręcznie całe reflektory ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biksenon ustawiasz ręcznie imbusem, ale wcześniej musisz podpiąć vcdsa i odpalić adaptację lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy mam pytanie odnośnie regulacji bi xenonów. Nie posiadam w swoim aucie ukladu samopoziomowania reflektorów. Kupiłem sobie dla poprawy swiatla bi xenony i lewa lampa swieci z 3m przed autem tam widzę zalamanie swiatla. Czy mogę śrubą góra dół AŻ tule wyregulować swiatlampe , czy np. Nie skończy mi sie regulacja. Może jest jakiś sposób na podanie napięcia na silniczek żeby choc trochę podnieść światła

Koledzy pomóżcie ktoś ma jakiś pomysł na to jak na dzień dzisiejszy podnieść lampy czy wystarczy mi recznej regulacji w lampach a moze wyjąć silniczek i go recznie rozkręcić a potem tylko śrubą podregulować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich ,widzę że jesteście jednymi z niewielu którzy kumają ksenon i żarówki ,mam pytanko ,posiadam przerobione nowe lampy na bixenon z soczewką i jak powinno się dobrze samemu wyregulować lampy,wiem że to nie ori a poziomowanie jest pseudo (pewnie dostanę pocisk ,ale trudno :) )

Ja zrobiłem tak że odmierzyłem wysokość od ziemi do soczewki i wyszło 57 cm ,lampa ma 1.2% i auto oddalone od sciany 2m więc narysowałem linie na ścianie na h-54.5 cm (1.2x2-57) Zmierzyłem odległość od lamp i wyszło 120 cm ,złapałem środek auta i odrysowałem na scianie ,potem od tej lini odmierzyłem 60cm dla lewej i 60 dla prawej lampy i powstały znaki + na lini na ścianie ,regulując pokrętłami na lampach wysoscią i kątem ustawiłem na tych + powstające uskoki światła z kazdej lampy .Czy tak będzie oki dla bixenonu,czy lewa lampa nie powinna być lekko w prawo niż oś lampy

Dzięki wielkie za pomoc,pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrą przyjąłeś metodę, ale 2m od ściany to trochę za blisko. Lepiej ustawiać tak przy minimum 4÷5m

Wysłane z mojego SM-T800 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No próbuje wyregulować bo coś mi prawa soczewka słabo swieci,żarniki wymienione na nowe i to samo ,podejrzewam że kąt na soczewce zrąbany ,oki to spróbuje na 10m ,thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli rozumiem, że ustawiam auto na równym przed ścianą, nanosze wymagane znaki na ściane, potem robie nastawy fabryczne reflektorów VAGiem, zapisuje, i dopiero po tym ustawiam manualnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustaw auto na rownym, zrob znaki, odpal auto i zaswiec xenony, po sekwencji swiatel gora dol ustaw na znaki, vag nie jest ci do niczego potrzebny.

Procedura vag wymusza punkt 0 czyli to samo jak odpalenie auta.


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ok, to w takim razie po co jest ta procedura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeby nie trzeba bylo odpalac auta i wymusic sekwencje gora dol czyli punkt 0, problem w tym ze xenon ustawia sie na odpalonym silniku tak aby swiecil z max silą.

Po ustawieniu warto zgasic silnik i ponownie wymusic sekwencje tak aby byla pewnosc ze jest ok, ze swoimi xenonami walczylem dosc dlugo poniewaz wiekszosc ludzi nie ma o tym zielonego pojecia.


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o te środkowe punkty, to mamy nanieść środek reflektorów czy środek soczewki xenona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli chodzi o ustawienie pionowe to rozumiem. Jednak mam problem z ustawieniem poziomym. Jak ustawiliscie te krzyzyki ? Uzyliscie laserowego wskaznika (takiego jak na uczelniach sie spotyka i wykladach)? I przykladaliscie go w miejscu srodka soczewki z zarowka H7 czy w srodek calego reflektoru zeby wyznaczyc os ? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stajesz pod ścianą ok 5m i ustawiasz na oko zwracając uwagę na załamanie światła, na xenonie jest to bardzo widoczne na zwykłej zarowce trzeba robić to typowo na czuja ale pomaga odłączenie drugiej lampy ponieważ widzimy światło tylko lampy która ustawiamy.


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajdź równe miejsce, gdzie będziesz mógł odjechać min 5 metrów wstecz na wyprostowanych kołach. Dojezdzasz do np ściany na kilka centymetrów, izolacją zaznaczasz załamanie przesłony dół - wzniesienie. Na wyprostowanej kierownicy cofasz się 5 lub 10 metrów i na pewniaka kombinujesz jak powinno być. Światła długie powinny świecić wyżej niż odcięcie przesłony i właściwie od ich ustawienia powinno się zacząć. Później to już regulacja pionowa odbłyśników i na końcu korekta pozioma

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

Macie jakiś zakład w okolicach W-wy, który dobrze ustawimy reflektory bix? Niby mam ustawione ok, ale jak włącze długie, mam taka delikatna szpare (ciemne pole) miedzy światłami. Nie wiem czy tak powinno być, ale troche mnie o irytuje.

Poniżej zdjęcia mijania/drogowe:

Mijania:

https://postimg.org/image/vw9w27i5f/

Drogowe:

https://postimg.org/image/8jgfxfrfn/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam pytanie odnosnie bi xenonu. Bede wymienial soczewki na te z b8 i potem bede musial wyregulowac swiatla zapewne. Czy wyreguluja mi je na stacji diagnostycznej? Wyczytalem zeby je wyregulowac w poziomie trzeba podlaczyc pod kompa i tam w vcds ( czy jakos tak) wlaczyc jakies opcje i dopiero ustawiac.  Czy stacja diagnostyczna sobie z tym poradzi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie zaklad napewno ma jakis komp. Ustawianie xenonow to moze 20 lat temu byl problematyczny
Teraz nie [emoji846]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

3/4 diagnostów to starsi panowie którzy nie mają o tym pojęcia. Wyregulować mozna bez vaga.


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez vaga raczej nie można chyba że w poziomie ( lewo/prawo)

Na stacji diagnostycznej musi być osoba, która to umie bo w przeciwnym wypadku nie mogli by kontrolować i podbijać przeglądów okresowych


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

vagiem wymuszasz punkt 0, to samo zrobisz gdy odpalisz silnik nie siedząc w samochodzie, światła zrobią sekwencje góra dół i ustawiasz światła. Myśle że na 30 stacji diagnostycznych jedna będzie potrafiła uruchomić procedurę ostawienia świateł vagiem i napewno nie zrobią tego w cenie przeglądu. Diagnosta ma ustawić ręcznie światła i żaden za darmo nie podepnie komputera. 


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

A próbowałeś kręcić śrubka od ust. Wysokości?? Czy tylko teoretycznie mówisz??

Ps przy przeglądzie robią to w cenie
A normalnie płaci się 5-20 zl
Na początku jak nie posiadałem vaga to 2x ustawiali mi i raz za darmo raz 20 zl ( w innej stacji)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem tym autem 5 lat a po drodze rozebralem kilka sztuk do ostatniej podkladki i wiem co pisze. 


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeździłem tym autem 5 lat a po drodze rozebralem kilka sztuk do ostatniej podkladki i wiem co pisze. 


Ja nie chce podważać twoich umiejętności
Tylko pytałem czy fizycznie tak regulowałeś światła??
Bo ja na samym początku kupna auta chciałem je wyregulować twoim sposobem i niestety nie udało mi, sie ale moze to ja[emoji39]



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak robiłem tak w swoim i kilku/kilkunastu innych. Jeśli będziesz regulować tylko na zapłonie to i tak światła będą świeciły bez zmian. Trzeba odpalić silnik tak aby wymusić sekwencje góra dół i wtedy można regulować.  Po ustawieniu gasisz auto wchodzisz do środka i ponownie Odpalasz aby wymusić sekwencje. Jeśli poprostu na zapłonie odkręcisz całkiem regulacje na max w dół lUB górę to swiatla rzeczywiscie beda swiecily dobrzr ale silniczki będą dobijac do ogranicznika i bardzo szybko się uszkodza.

Auto musi stac na równym terenie i powinno być bez obciążenia czyli kierowcy. Wymuszenie sekwencji vagiem w niektórych autach jest niedostępne tak jak np odpowietrzanie abs.


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak na zdj, jaka odległość ktoś odpowie?

ustawienia_zgodne_z_norm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...