Pszczółka12 Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Bohaterem jest A4 B6 AYM skrzynia multitronik. Pozycja drążka biegów na D i nic się nie dzieje dopiero po wciśnięciu pedału przyspieszenia auto rusza z lekkim szarpnięciem,przy ruszaniu pod górkę czasami zjeżdża ok 1m. Drugi problem występuje podczas szybkiego wyprzedzania,po redukcji na 4 skrzynia ciągnie do odcięcia zmienia bieg dopiero po lekkim odpuszczeni pedału przyspieszenia. Na R niema żadnych niepokojących objawów rusza płynnie. Samochód stoi ostatnio dość długo nieużywany i raz po ok 45dniwym postoju bez odpalania,akumulator prawie się rozładował,jednak rozrusznik zakręcił i odpalił mimo,że kontrolki na chwilę przygasły. Padło więc podejrzenie,wypadła adaptacja. Po wykonaniu procedury,bez Vaga,zniknął problem nie zrzucania z czwórki na piątkę w pozycji kig/down,ale niemrawa reakcja przy ruszaniu do przodu i szarpnięcie pozostało. Po za tym skrzynia działa płynnie,a auto jest zaskakująco żwawe,nie ma też żadnych odgłosów mechanicznych typy stukanie,gwizdanie dochodzącego ze strony zespołu napędowego. Pytanie,czy po prawidłowym wykonaniu adaptacji na vagu problem zniknie?? Czy podejrzewać usterką mechaniczną skrzyni??
Pusia Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Witaj moim zdaniem skrzynia multitronik jest niezbyt dobrym rozwiązaniem w tych autach bo ciągle coś się psuje.Jedynym rozwiązaniem żeby nie było już z tym kłopotu jest sprzedaż. Ale kto by to kupił i był taki naiwny jak twój maż :gwizdanie:
Bart-S Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Jedynym rozwiązaniem żeby nie było już z tym kłopotu jest sprzedaż. Pusia ale demonizujesz Sprzedaż auta? Przecież Pszczółka12 wyraźnie napisała, że oprócz braku reakcji napędu na puszczenie hamulca (auto powinno się toczyć z prędkością 10km/h) nie ma innych oznak usterek. Jeszcze przed ustaleniem co się dzieje dla Ciebie jest to powód do pozbycia się auta? Witaj moim zdaniem skrzynia multitronik jest niezbyt dobrym rozwiązaniem w tych autach bo ciągle coś się psuje. Od 3 lat jeżdżę Multitronikiem, nakulane mam 200tyś i nie mam żadnych awarii - jestem więc żywym zaprzeczeniem Twojej teorii... Wystarczy trochę wiedzieć na temat CVT aby długo i komfortowo się poruszać (pierwsze generacje są co prawda niedopracowane ale można temu zaradzić - obecne wersje tych skrzyń psują się tak samo często jak Tip czy Stronic). Największym minusem tej przekładni jest maksymalny moment obrotowy jaki może przenieść (400Nm) – dlatego nigdy nie uświadczysz jej w zapierdalaczach V6/V8 dysponującymi napędem 4x4 i wysokim momentem. Jednak dla kogoś kto chce wygodnie i bez szaleństw codziennie się przemieszczać – ośka i ta skrzynia to naprawdę fajna opcja. Pszczółka12 - potrzebuję trochę danych: - jaki obecnie przebieg ma auto? - kiedy ostatni raz był wymieniany olej ATF w skrzyni i przy jakim przebiegu? - kiedy ostatni raz był wymieniany olej w dyferencjale i przy jakim przebiegu? - problem pojawi się od początku zakupu auta czy dopiero teraz? - usterka występuje na rozgrzanym czy zimnym silniku? IMO adaptacja zapisała się poprawnie - zrobienie jej przy asyście VAG-a nic nie da (chociaż spróbować nie zaszkodzi). Poza tym do sprawdzenia wersja softu skrzyni - jest to o tyle ważne, że starsze wersje oprogramowania (czyli m.in. dla skrzyń FSL montowanych w AYM) były napisane na tyle nieudolnie, że znacząco przyczyniały się do szybszego skrócenia żywota tej przekładni. Trzeba zapiąć VAG-a i odczytać nr sterownika oraz wersję RdW (wymagane informacje zaznaczyłem poniżej - gdy je otrzymam, wtedy będę mógł powiedzieć więcej).
Pszczółka12 Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Opublikowano 13 Lutego 2011 Autem jeżdżę ponad 2 lata. Przy przebiegu 176tyś.km. wymieniany był olej ATF. Następna wymiana po roku (przebieg 215tyś),bo pojawił się wyciek taki sam jak u Czakiwgo leciało na postoju.Został wymieniony simering jakaś uszczelka i po raz drugi ATF i najprawdopodobniej olej w dyferencjale(tak przynajmniej jest na fakturze),okazało się też,że wypadła adaptacja i została wgrana nowa. Nie wiem jaki soft jest w tej chwili,ale model skrzyni,to na 100% FSL. W tej chwili przebieg wynosi 235tyś.km jest,to pierwsze zauważone niedomaganie skrzyni,w ciągu 2 lat i ok.60tyś. przebiegu. Samo szarpnięcie nie jest mocno odczuwalne,podobne jak przy zmianie biegu w typowym automacie,a osoba która nie jeździła multitronikiem nie zauważyła by nic niepokojącego. W poniedziałek podłączymy vaga i zbierzemy więcej informacji jeśli chodzi o stronę elektroniczną. Koleś,który będzie,to sprawdzał naprawiał już z powodzeniem tiptroniki więc myślę,że będzie miał też trzeźwe podejście do sprawy i pomoże w diagnozie. Dzięki Bart-s jutro wieczorem powinny znaleźć się tu potrzebne dane.
GILI Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Adaptacja wskoczyła dopiero dzisiaj szarpnięcie i brak pełzania na D pozostało.Na zimnym oleju auto pełza i nie szarpie. Co dalej??[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 20:38_________________________________________________Napięcie Grupy 11 280A,a 10 195A,tak powinno być? Wychodzi,że skrzynia po modyfikacji na 7 lameli i niby wszystko jest ok.
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Wg. sterownika w skrzyni siedzi 7 lamel - soft 2310 też nie jest najgorszy (jest nowszy 2310 ale ten usuwa problem, którego wy nie macie więc aktualizacja nie ma sensu). Obstawiałbym ATF ale ten był niedawno wymieniany... Rozgrzejcie skrzynię do 60 stopni - zróbcie adaptację sprzęgieł i wtedy poproszę o printscreeny z MVB: 6, 10, 11, 12,15, 18 i 65 (najlepiej zróbcie wszystkie jakie będą, zapisując po kolei po 3 na ekranie - bloki kończą się na 126). Całość poproszę na mejla: [email protected]). Sprawdźcie też przy jakiej prędkości występuje szarpnięcie - zawsze przy tej samej? Poproszę też o skan FV z ostatniego serwisu skrzyni celem potwierdzenia czy wlano prawidłowy olej.[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 20:53_________________________________________________Teraz doczytałem - 195mA dla MVB10/1 to zdecydowanie za mało. Koniecznie trzeba sprawdzić MVB 6 i 65. Kolejna rzecz, która jednak wskazuje na olej Sprawdzaliście czy nie ma wycieku? Może warto wjechać na podnośnik i sprawdzić czy poziom ATF jest prawidłowy?
GILI Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Możliwe,że ATF został dolany,bo strasznie mało zapłaciłem za uszczelnienie skrzyni. Zadzwonię jutro do serwisu,który mi to robił,bo jeśli nie wymienili,to na wymianę był by najwyższy czas. Jeśli ruszam z delikatnym dodaniem gazu nie szarpie wcale,a im bardziej wcisnę pedał,tym gorzej. Jeśli już szarpnie,to zawsze gdy auto jeszcze się nie porusza.
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Podrzucisz mi bloki o które prosiłem i wszystko się wyjaśni A jeśli nie to w ciemno uderzałbym w ATF i wymianę filtra zewnętrznego.
GILI Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Wielkie dzięki Bartek wiesz,że nie musiałeś odpisywać Jutro ustawiam się na wymianę.
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 GILI - zrób pomiary, dojdziemy jeszcze w jakim stanie jest filtr. 195mA + szarpanie to wskazówka właśnie w tym kierunku. Wolę się upewnić zanim zachęcę Cię do wydawania kasy
GILI Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 ok. W piątek zrobimy pomiary,a do tego czasu auto stoi.
vikis4 Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Te 195mA też mi śmierdzi przypchanym filtrem
czaki22 Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 no nie ma co prawic najprostrzy zabieg tak sie zacznie, zpachany filtr odrazu dostała po d*pie pompka niewiadomo jak dlugo byly objawy jak delikatne szarpanie, to i łańcuszkowi sie dostało, jak za długo w takim stanie sie toczyło to i bieżnie, oczywiscie to w najgorszym wypadku
GILI Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Tego się właśnie obawiam,bo szarpanie się nasila. Dzwoniłem dziś do serwisu i uśmiech zginął mi z twarzy. Gość mówił,że jak szarpie,to już c**j...łańcuch i koła zębate,na bank,a pewnie coś jeszcze dojdzie z 4tyś, trzeba przygotować. Koleś tydzień temu sprzedał multi odpięte z BDG,za 2 tyś. [br]Dopisany: 16 Luty 2011, 20:16_________________________________________________Zobaczymy jeszcze co vag pokarze,ale w cuda nie wierzę,a wymiana filtra i oleju,to mogą być tylko dodatkowe koszta. Jeśli nie znajdę skrzyni do 2,5tyś., to swap na manual+ licznik z kolorowym fisem. Programu nie będę robił,bo auto jeździ za***iście.
Bart-S Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Spokojnie nic wielkiego na pewno się nie dzieje - za wcześniej na łańcuch i bieżnie. Problemy zaczęły się stosunkowo niedawno więc nie ma co porywać się na swapa czy wymianę skrzyni. Po kolei - najpierw diagnostyka, potem ATF + filtr (można spróbować go wyczyścić - byle tak aby nie uszkodzić zaworu przelewowego).
czaki22 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 nos wap mnie tez interesuje nadal tylko sie nie moge po graty wybrac
GILI Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Jest tak zimno,że oleju w skrzyni nie da się rozgrzać do 70stopni więc nie robiliśmy testów,ale auto musiało zrobić dzisiaj trasę i jeździło normalnie. Więc jest nadzieja,że płukanie i wymiana oleju wystarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się