lewdan Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam wszystkich, proszę o pomoc znawców tematu. Podłączyłem oryginalny hak i moduł według schematu z ELSY i pomocy użytk. Bart-S i Madbar za co również dziękuję. Przeprowadziłem u znajomego kodowanie w sterowniku licznika ( instruments) oraz w mce według opisu z naszego forum. I niestety cosik jest nie tak. Po sprawdzeniu błędów wyświetla komunikat: 01517 - sterownik przył. przyczepy/czujnik holowania J345 49.00 - brak komunikacji. Niestety nie znam sie na tyle żeby wiedzieć o co chodzi. Prosze o pomoc w zlokalizowaniu co zrobiłem nie tak? Przewód CAN podpiąłem pod przewody pin 13 i 12 w kostce 32 pin wchodzącej do MCE. Pod stacyjką w okrągłej kostce znalazłem pin na którym po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie i jest utrzymywane Przewód z czujnika światła stop - podpiąłem pod 3 światło stop. Stały plus do modułu z bezpiecznika nr 27 gdzie dodałem pin żeński. Slyszałem od znajomego że przewody stosowane do CAN muszą być identyczne tzn przekrój i długość oraz nie moga być lutowane. Ja zastosowałem przewód 2 żyłowy o przekroju 1 mm2 i przylutowałem się do kostki pin 32. Może tu popełniłem błąd? Proszę o pomoc
Bart-S Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Czy aby uniknąć potencjalnych zakłóceń przewody CAN skręciłeś ze sobą? CAN można lutować bo jak inaczej naprawiałbyś wiązkę (montowałem memo - lutowałem przewody i nie ma problemu). Zrób test - połóż luzem dwa kolejne kable, ale skręć je ze sobą - podłącz w obwód (odizoluj i skręć, to tylko test) i sprawdź czy komunikacja zostanie nawiązana.
lewdan Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Witam Wszystkich. udało się w końcu z oryginalnym modułem i hakiem. Wszystko działa jak trzeba. Jak ktoś będzie potrzebował to służę pomocą. Pozdrawiam 1
Bart-S Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 OK czyli błąd komunikacji (1517), który zapisał się w buforze MCE wynikał ze źle przygotowanej wiązki CAN (przewody Low i High między MCE a modułem haka nie były ze sobą skręcone). Natomiast błędna interpretacja spalonych żarówek to już wina uszkodzonego modułu sterownika (wymiana na sprawny załatwiła problem). Sprawa rozwiązana - zamykam.
Rekomendowane odpowiedzi