Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Problemy po wymianie wałków


Mefistoksk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Mam taki problem . Jestem posiadaczem 2.5 TDI - uprzedzam pytania i odpowiadam : tak kupiłem go z pełną świadomością jego wad jak i tych niewielu zalet :P

Wymieniałem po zakupie rozrząd i paski klinowe . przy okazji zrobiłem wałki bo już nosiły ślady wycierania więc postanowiłem że skoro silnik jest rozkręcony warto to zrobić ... przy okazji całego remontu zrobiłem również termostat bo auto nie mogło się dogrzać czyli nie łapało temperatur 90 stopni . po wymianie wszystkiego okazało się że auto ma problem z zapalaniem na ciepłym silniku przez ok 20 min i jeszcze kilka objaw których nie miałem tzn. :

Wsiadam rano i zapalam auto - pani bardzo ładnie ale robi się chmurka za nim której nie miałem przed remontem

Jeśli auto stoi zapalone na zimnym silniku a ja go np odśnieżam to po chwili zaczynają falować leciutko obroty tak mniej więcej 700-800 do momentu aż nie ruszę pojazdem - też tego nie było wcześniej

Samochodzik jeździ nie ma problemu z mocą jak i z zapalaniem nawet przy -20 stopniach . problem zaczyna się jeśli auto nagrzeje się do 90 stopni , zgaszę - odczekam z 2-3 min i probuje zapalić ... wtedy auto zaczyna kręcić ok 7-10 sek zanim zapali , jeśli postoi tak już z 20 min to spoko pali tak jak rano .

Auto było już u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce ... były robione testy pompy wtryskowej , kąt ustawienia , zapłon wszystko jest jak najbardziej ok , wymieniałem filtr paliwa , sprawdzane wtryskiwacze które nie leją i wszystko jest ok

Zauważyłem też efekt w momencie zapalania właśnie tego gdy nie chce zaskoczyć że jak tak długo kręci słychać tylko silnik i w pewnym momencie zaczyna coś cykać i auto odpala , na zimnym to "cykanie" słychać cały czas a tutaj jest efekt taki jakby się pojawiało po chwili . dźwięk dobiega tak jakby z prawej strony silnika czyli tak jakby przed pasażerem w silniku

Nie wiem czy stało się to po wymianie wałków bo tak jak mówie wcześniej też miałem uszkodzony termostat więc auto nie grzało się do 90 stopni choć wydaje mi się że przy mniejszych temperaturach silnika też jest problem z tym zapalaniem

Dodam że usterka nie występuje w momencie gdy zapale auto i przejadę kawałek tylko gdy osiągnie jakąś tam temperaturę bliżej 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr bosha . jak mogę odpowietrzyć dokładnie układ bo tak faktycznie zapowietrzył się zresztą wiadomo że przy wymianie wałków to wszystko rozkręcali no ale ktoś mi mówił że jak zapali to chwile pochodzi i sam się odpowietrzy

teoretycznie wydawało mi sie a może i nie że jak wymieniłem filtr i miałem pół baku było wszystko dobrze palił od aż do momentu gdy znowu zatankowałem do pełna i już nie mogłem odpalić na stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi:

Mam taki problem . Jestem posiadaczem 2.5 TDI - uprzedzam pytania i odpowiadam : tak kupiłem go z pełną świadomością jego wad jak i tych niewielu zalet :P

Wymieniałem po zakupie rozrząd i paski klinowe . przy okazji zrobiłem wałki bo już nosiły ślady wycierania więc postanowiłem że skoro silnik jest rozkręcony warto to zrobić ... przy okazji całego remontu zrobiłem również termostat bo auto nie mogło się dogrzać czyli nie łapało temperatur 90 stopni . po wymianie wszystkiego okazało się że auto ma problem z zapalaniem na ciepłym silniku przez ok 20 min i jeszcze kilka objaw których nie miałem tzn. :

Wsiadam rano i zapalam auto - pani bardzo ładnie ale robi się chmurka za nim której nie miałem przed remontem

Jeśli auto stoi zapalone na zimnym silniku a ja go np odśnieżam to po chwili zaczynają falować leciutko obroty tak mniej więcej 700-800 do momentu aż nie ruszę pojazdem - też tego nie było wcześniej

Samochodzik jeździ nie ma problemu z mocą jak i z zapalaniem nawet przy -20 stopniach . problem zaczyna się jeśli auto nagrzeje się do 90 stopni , zgaszę - odczekam z 2-3 min i probuje zapalić ... wtedy auto zaczyna kręcić ok 7-10 sek zanim zapali , jeśli postoi tak już z 20 min to spoko pali tak jak rano .

Auto było już u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce ... były robione testy pompy wtryskowej , kąt ustawienia , zapłon wszystko jest jak najbardziej ok , wymieniałem filtr paliwa , sprawdzane wtryskiwacze które nie leją i wszystko jest ok

Zauważyłem też efekt w momencie zapalania właśnie tego gdy nie chce zaskoczyć że jak tak długo kręci słychać tylko silnik i w pewnym momencie zaczyna coś cykać i auto odpala , na zimnym to "cykanie" słychać cały czas a tutaj jest efekt taki jakby się pojawiało po chwili . dźwięk dobiega tak jakby z prawej strony silnika czyli tak jakby przed pasażerem w silniku

Nie wiem czy stało się to po wymianie wałków bo tak jak mówie wcześniej też miałem uszkodzony termostat więc auto nie grzało się do 90 stopni choć wydaje mi się że przy mniejszych temperaturach silnika też jest problem z tym zapalaniem

Dodam że usterka nie występuje w momencie gdy zapale auto i przejadę kawałek tylko gdy osiągnie jakąś tam temperaturę bliżej 90 stopni

Witam!!

Do sprawdzenia kąt wtrysku, jezeli puszcza ci chmurkę po zapaleniu.

A co do zapalania na ciepłym to najlepiej było by zwiększyć mu dawkę startową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kąt wtrysku rzekomo jest ok . a dawka startowa słyszałem o tym no ale to podobno jest już drutowanie pompy a skoro jest dobra to coś przyczyną jest

aha w serwisie powiedzieli że mam do wymiany przepływomierz ale to raczej nie ma wpływu na to odpalanie prawda ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr bosha . jak mogę odpowietrzyć dokładnie układ bo tak faktycznie zapowietrzył się zresztą wiadomo że przy wymianie wałków to wszystko rozkręcali no ale ktoś mi mówił że jak zapali to chwile pochodzi i sam się odpowietrzy

teoretycznie wydawało mi sie a może i nie że jak wymieniłem filtr i miałem pół baku było wszystko dobrze palił od aż do momentu gdy znowu zatankowałem do pełna i już nie mogłem odpalić na stacji

2.5 trzeba specjalnie odpowietrzyć.

Sam układ tego nie zrobi.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=8154.0;highlight=bezpieczne+odpowietrzanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytałem to właśnie dzisiaj . jutro to sprubuje zrobić i dam znać jaki efekt[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 00:43_________________________________________________no i odpowietrzyłem sposobem z pompką (odsysaczem ) i nic nie pomogło . nadal jak auto postoi już z 2 minuty to kręci długo zanim odpali . im dłużej postoi tym szybciej odpala. po 20 min już wszystko wraca do normy . no i auto nadal po zapaleniu rano przy mrozach puszcza dymka i to takiego sporego

POMOCY !! :kwasny:[br]Dopisany: 17 Luty 2011, 19:37_________________________________________________i jak ?? potrafi ktoś mi pomóc ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kąt wtrysku rzekomo jest ok . a dawka startowa słyszałem o tym no ale to podobno jest już drutowanie pompy a skoro jest dobra to coś przyczyną jest

aha w serwisie powiedzieli że mam do wymiany przepływomierz ale to raczej nie ma wpływu na to odpalanie prawda ??

miałem podobny problem z odpalaniem w oplu, po wymianie przepływki ustąpiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilku mechaników twierdzi że to już są oznaki padającej pompy wtryskowej . pytanie też brzmi czy może to być spowodowane uszkodzonym sterownikiem pompy ?? bo nie wiem czy wystarczy że zregeneruje sam sterownik za 300zł czy musze całą pompe za ok 2500zł :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak te logi mam zrobic ?? w co wejsc w vagu zeby mi to wyszlo takie jak potrzeba ?? tak przed wymianą wałków było wszystko ok a teraz jak zapale rano to kopci , jak chwile postoi to zaczynają mu skakać lekko obroty no i jak sie zagrzeje to ma problem z odpalaniem , wszystkie te oznaki wyszly po "naprawie" auta ... aha wymieniany tez był termostat więc to odpalanie mogło być wcześniej tez uszkodzone bo jak kupiłem auto to termostat był uszkodzony i grzał się na max 80 stopni a problemy z odpalaniem są tylko jak osiągnie temperature 90 stopni . ale napewno nie kopcił ...

i tak jak pisałem wcześniej auto postoi 15 min i wszystko wraca do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel w a6 c5 miał to samo to był właśnie początek końca pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ciepłym odpiąłem wtyczkę od grzania siec i auto zapaliło normalnie czyli raczej pompa ... aczkolwiek zauważyłem ze nie dzieje się to cały czas tylko sporadycznie ... powiedzcie mi czy to na pewno pompa czy jeszcze coś sprawdzić bo byłem kolesia co zajmuje się regeneracją pomp podpiął kompa i powiedział że pompa jak pracuje ... 4 pytania:

1. czy to na pewno pompa ??

2. czy sama regeneracja sterownika pomoże na jakiś czas bo nie ukrywam ze dopiero wymieniłem wałki i chciałbym jeszcze pojeździć

3. są na allegro moduły które oszukują czujnik grzania świec na ciepłym silniku , po odpięciu czujnika też zapala ... pytanie czy jak sobie zrobię wyłącznik jakiś ręczny tego czujnika ( bo pewnie tak samo będzie działało jak ten moduł a nie chce ingerować w kompa i zwiększać dawkę paliwa na kompie )to na chwile odłożę jakoś regeneracje pompy czy coś przez takie zapalanie mogę uszkodzić i ma to wpływ na jakieś elementy silnika ??

4.jakie są kolejne objawy pompy żeby wiedzieć że to już tuż tuż ?? od razu nie zapale bo padnie czy coś zauważę innego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj numer ECU (komputera auta) - możesz odczytac go VAG'iem - rozumiem ze to manual (skrzynia biegów) ??

zaloguj auto - będzie można coś powiedzć o parametrach pracy silnika - bez logów to wróżenie z fusów ...

BTW - mozesz zrobić mały test - podładuj AQ - i zobacz czy auto przy ~ 90'C płynu chłodzącego zapali dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...