abbadon666 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 W sobotę najwidoczniej audica poczuła wiosnę i aż się zagotował temp wody na k. 49 120*C. Auto rozebrałem, nastawiłem się na pompę i/lub termostat. Kawałek łopatki utkwił w termostacie, aby mieć pewność wymienię to i to (z ciekawości nacisnąłem bolec na termostacie, prysnął czymś czy jest to jednoznaczne z jego uszkodzeniem ??). Właściwe pytanie tyczy się wiskozy, mam co do niej podejrzenia ponieważ na rozgrzanym silniku bez problemu mogłem zatrzymać wiatrak. Rozbierając przód, gdy dostałem się do wiska kierowany ciekawością wydłubałem silikon z pod blaszki z nr części i wyjąłem ją. Wyczyściłem zieloną gumkę ochronną, wytarłem także pod nią bo była lekko spocona i nacisnąłem bolec który wystaje z wiska. Uroniła się kropelka płynu. Czy to dobrze, czy to źle, a może teraz doprawiłem sprzęgło wiskotyczne. Proszę o porady.
KYLOMC Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Wiskoza Do Wymiany ;(( Wiskoza powinna się zatrzymać ręka na zimnym silniku ,a na ciepłym to nie radził bym Ja mam np tez problem z wiskoza gdyż jest zasprzeglona non stop próbuj nie jeździć z taka temperatura bo to może zakończyć się zle
abbadon666 Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 Jak auto się zagotowało to linka i do domu (prawdopodobnie przez wisko nie dało się zbić temperatury aby jakoś wrócić o własnych siłach). Starałem się na niskich obrotach jechać, a chyba chwilowe spadki temperatury miałem podczas kręcenia powyżej 2,5k ale nie pamiętam dokładnie. Zastanawia mnie tylko czy dodatkowy wentylator nie włączył się przez zamknięty duży obwód i zimną chłodnice de facto, ponieważ czujnik wentylatora elektrycznego podobno znajduje się w dolnym prawym rogu chłodnicy czy czujnik też mam padnięty
MATIUS Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 jak wydłubałeś te silikownowe maleństwa obok blaszki i zdjołeś ją automatycznie masz do wymiany Wisko
abbadon666 Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 jak wydłubałeś te silikownowe maleństwa obok blaszki i zdjołeś ją automatycznie masz do wymiany Wisko Więc ciekawość nie popłaca :gwizdanie:
MATIUS Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 nie bo ja zrobiłem to samo kiedyś :D wymień wisko i po sprawie cen od 80-230 w zależności od producenta albo używka radzę tak nie jedzić bo w tedy wisko zaprzęglone i kręci się z obrotami silnika połamie ci wiatrak a w najgorszym wypadku zrobi dziure w chłodnicy
abbadon666 Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Co lepiej kopić używka 70-100zł ( z gw. rozruchowa) czy nowe 100-150 ? a może tylko firmowe za ponad 200 ?
MATIUS Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 w zależności jaki masz zasób pieniężny najlepiej dobry zamiennik BEHR ogólnie ja zapłaciłem 80zł za SRL i działa do tej pory
abbadon666 Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 "do tej pory" to jak długo już? Warto zamówić takie coś przez internet, podobno wisko jest bardzo wrażliwe na transport, sądzę, że nawet kurier z opcją ostrożnie to za mało.
MATIUS Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 "do tej pory" to jak długo już? Warto zamówić takie coś przez internet, podobno wisko jest bardzo wrażliwe na transport, sądzę, że nawet kurier z opcją ostrożnie to za mało. rok i 2 miesiące działa już to u mnie ok 25000 tys km zrobione
abbadon666 Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 Właśnie jestem po samodzielnej wymianie : pompy wody (ukręcony wirnik), termostatu (zapobiegawczo), pasków od pompy wody i klimatyzacji (profilaktycznie) no i wiska (z przymusu :gwizdanie: ). Dodatkowo przepłukałem chłodnice i nagrzewnice wodą i z lekka pomocą ciśnienia wytwarzanego przez własne płuca, trochę syfu wyleciało i mam pewność, że chłodnica oraz nagrzewnica jest drożna. Układ zalany świeżym płynem G12++ ku uciesze gawiedzi nigdzie nie widać wycieku :> Temperatura stoi idealnie 90-93 (po 30 min. na wolnych obrotach) po dodaniu gazu od razu widać spadek temperatury więc wiskoza spełnia swoje zadanie. Mimo wszystko mam pytanie, na rozgrzanym silniku wszystkie górne węże są gorące. Zimny jest tylko dolny wąż chłodnicy i czy to znaczy, że chłodzenie jest tak wydajne, że gorący płyn idący górnym wężem na wyjściu na dole już jest schłodzony do tego stopnia, że wąż wydaje się być zimny. Wiadomo, że dolny wąż chłodnicy idzie do pompy, a w nim jest termostat, niepokoi mnie, że drugi wąż przy pompie (od małego obiegu) jest gorący, a ten dolny nawet nie letni. Czy wszystko jest w porządku?
pmarcys Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Dolny waz (jak termostat jest dobry) zawsze jest zimny-robi sie goracy po otwarciu termost. i wpuszczeniu wody na duzy obieg (tj chlodnicy).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się