Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Diagnoza - czy to uszczelka pod głowicą?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i nie bardzo mogę zlokalizować wyciek, jakiś czas temu miałem wymieniany ten metalowy przewód od układu chłodzenia, ten który przechodzi pod kolektorem i wstawili mi tam jakiś dorabiany. Na opasce zaciskowej zauważyłem jakby się pocił w miejscu łączenia i być może to tam jest wyciek. Dziś odkręciłem korek od oleju i na jego spodzie zauważyłem jasną maź taki sam nalot był na brzegach pokrywy zaworów,chociaż sam olej wydaje się czysty i nie przybywa go. Może jest to spowodowane krótkimi przebiegami auta i niedogrzanym silnikiem. Silnik ma stałą temp i nie grzeje się. Czy to możliwe że to jednak uszczelka pod głowicą? [br]Dopisany: 28 Listopad 2007, 20:01 _________________________________________________Może ktoś wie ile kosztuje taka wymiana uszczelki

Opublikowano

to jest normalne :)

Opublikowano

Też mam białą maź na korku wlewu oleju a 2 tygodnie temu wymieniałem olej na Mobil 10W40. To wina niedogrzania. Chyba sobie kupie jakąś Micre do pracy bo mi szkoda niuni na 3km.Pozdr :thumbup:

Opublikowano

Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu ze zbiorniczka wyrównawczego

a czy zauważyłeś że kopci ci na jasno?jak tak to może byc uszczelka

ta maź pod korkiem to raczej normalne w zimie, tez tak miałem w benzyniaku

Opublikowano

Witam ponownie. Kopcić przy tych temperaturach to teraz chyba będzie ale wcześniej jak było cieplej to po rozgrzaniu się nie kopciła.

Opublikowano

jak Ci ubywa płyń i to nie wyciek to zacznij sie szykować na wymianę uszczelki pod głowicą(jeśli przybywa Ci oleju oczywiście ->sprawdź) to raz, dwa biała maź pod korkiem oleju skutek płynu chłodniczego zapewne używasz petrygo??:>

Opublikowano

no właśnie nie wiem czy to przez wyciek ale przy jednej opasce uciskowej jest cały czas wilgotno i myśle że to tam może uciekać. Płynu ubywa bardzo powoli bo jakieś 2 setki na 3 tygodnie. Olej jest w porządku i nie przybywa go a a płyn jakiego używałem to borygo teraz na dolewki leje jakiś z tesco [br]Dopisany: 30 Listopad 2007, 18:28 _________________________________________________wczoraj palcem wymacałem że ten odpływ pod spodem zbiorniczka wyrównawczego jest mokry i mokra jest trąbka od alarmu która się pod nim znajduje więc pomyślałem sobie że to tamtędy ucieka

Opublikowano

U mnie objawy są podobne(1,9 tdi 110PS)na początku ubywanie płynu chłodzącego ok 250ml na tydzień potem był taki czas że wszystko się ustabilizowało ale teraz widzę że problem zaczyna powracać jak bumerang i jeszcze do tego teraz jak przegonie niunie tak ponad 150 zaczyna mi się grzać dochodzi do 100 sC i wydaje mi się że jak goniłbym dalej zle by się to skończyło.Obawiam się najgorszego tzn uszczelka pod głowicą bo już o pękniętej głowicy nie chcę wogóle myśleć.Z wykształcenia jestem mechanikiem samochodowym zaznaczam niepraktykującym i według mnie wszystkie objawy wskazują właśnie na to :wallbash:

Opublikowano

pylekd, powachaj korek od zbiorniczka, czy nie smierdzi spalinami i zobacz na plyn czy juz sie troche nie zasyfil.

Opublikowano

Płyn do najczystszych nie należy(rdzawy kolor) a co do zapachu płynu to ciężko to ocenić auto ma już 10 lat ale na korku od zbiorniczka wyrównawczego jest osad

Opublikowano

No nie mow, ze plynu nie wymieniales ale oki.

Na plynie nie unosi sie taki syfek czarnawy?

Jak cos to nie ktore zaklady posiadaja sprzet do badania czy do ukladu nie dostaja sie spaliny.

Opublikowano

płynu nie wymieniałem zresztą w żadnym aucie nigdy tego nie robiłem a co do śladów oleju w płynie to nie zauważyłem, a jeżeli chodzi o te urządzenia do badania CO2 w płynie to nie wiem czy mają one zastosowanie w dieslach[br]Dopisany: 26 Grudzień 2007, 13:57 _________________________________________________oprócz wymienionych wcześniej objawów tzn ubywanie płynu i podwyższona temperatura (ostatnio) brak jest standardowych objawów wskazujących na uszczelkę pod głowicą-olej w płynie, płyn w oleju

Opublikowano

Nie musi byc olej wplynie ani plyn w oleju zeby byla to wina uszczelki.

ten zasyfiony plyn to spaliny ktore sie dostaja do ukladu chlodzenia.

Plyn powinno sie srednio co 5 lat wymieniac.

Z wyksztalcenia mechanik a nie dbasz o auto. Dziwne

Opublikowano

nie zauwazylem zeby ktos sie odezwal na temat ktory jest kolejnym po usunieciu przeciekow a mianowicie sprawdz sobie cisnienie na cylindrach jak juz tak bardzo uwierzyles w uszczelke ale z mojego doswiadczenia a mam podobny problem moge ci podpowiedziec ze na 90% masz wyciek z tylu glowicy na takim wrednym kolanku, faktem jest ze ja nadal nie moge znalezc czasu zeby to wymienic a u innych wymienilem juz ich kilka. Koszt nie powinien byc wielki u mnie w servisie powiedzieli mi niecale 7 funtow wiec i w polsce nie powinno byc to drogie ale podsumowujac

masz tylko ubytek plynu

temp w normie

tak wiec zanim wydasz za duzo kasy na uszczelke wykonaj kilka dodatkowych pomiarow

powodzenia

Opublikowano

nie zauwazylem zeby ktos sie odezwal na temat ktory jest kolejnym po usunieciu przeciekow a mianowicie sprawdz sobie cisnienie na cylindrach jak juz tak bardzo uwierzyles w uszczelke ale z mojego doswiadczenia a mam podobny problem moge ci podpowiedziec ze na 90% masz wyciek z tylu glowicy na takim wrednym kolanku, faktem jest ze ja nadal nie moge znalezc czasu zeby to wymienic a u innych wymienilem juz ich kilka. Koszt nie powinien byc wielki u mnie w servisie powiedzieli mi niecale 7 funtow wiec i w polsce nie powinno byc to drogie ale podsumowujac

masz tylko ubytek plynu

No tak ale życie nie jest takie proste właśnie chodzi o to że skacze mi temperatura jak ją trochę pogonie ale co tu gdybać po nowym roku będę musiał się tym zająć niema co sobie teraz głowy psuć :drunk:

temp w normie

tak wiec zanim wydasz za duzo kasy na uszczelke wykonaj kilka dodatkowych pomiarow

powodzenia

[br]Dopisany: 27 Grudzień 2007, 19:22 _________________________________________________

nie zauwazylem zeby ktos sie odezwal na temat ktory jest kolejnym po usunieciu przeciekow a mianowicie sprawdz sobie cisnienie na cylindrach jak juz tak bardzo uwierzyles w uszczelke ale z mojego doswiadczenia a mam podobny problem moge ci podpowiedziec ze na 90% masz wyciek z tylu glowicy na takim wrednym kolanku, faktem jest ze ja nadal nie moge znalezc czasu zeby to wymienic a u innych wymienilem juz ich kilka. Koszt nie powinien byc wielki u mnie w servisie powiedzieli mi niecale 7 funtow wiec i w polsce nie powinno byc to drogie ale podsumowujac

masz tylko ubytek plynu

No tak ale życie nie jest takie proste właśnie chodzi o to że skacze mi temperatura jak ją trochę pogonie ale co tu gdybać po nowym roku będę musiał się tym zająć niema co sobie teraz głowy psuć :drunk:

temp w normie

tak wiec zanim wydasz za duzo kasy na uszczelke wykonaj kilka dodatkowych pomiarow

powodzenia

nie zauwazylem zeby ktos sie odezwal na temat ktory jest kolejnym po usunieciu przeciekow a mianowicie sprawdz sobie cisnienie na cylindrach jak juz tak bardzo uwierzyles w uszczelke ale z mojego doswiadczenia a mam podobny problem moge ci podpowiedziec ze na 90% masz wyciek z tylu glowicy na takim wrednym kolanku, faktem jest ze ja nadal nie moge znalezc czasu zeby to wymienic a u innych wymienilem juz ich kilka. Koszt nie powinien byc wielki u mnie w servisie powiedzieli mi niecale 7 funtow wiec i w polsce nie powinno byc to drogie ale podsumowujac

masz tylko ubytek plynu

temp w normie

tak wiec zanim wydasz za duzo kasy na uszczelke wykonaj kilka dodatkowych pomiarow

powodzenia

No tak ale życie nie jest takie proste właśnie chodzi o to że skacze mi temperatura jak ją trochę pogonie ale co tu gdybać po nowym roku będę musiał się tym zająć niema co sobie teraz głowy psuć :drunk:

Gość pawel1477
Opublikowano

Witam ponownie. Chyba mogę wykluczyć uszczelkę pod głowicą, kilka dni temu postanowiłem dokładnie obejrzeć silniczek i wszystkie przewody. Poświeciłem sobie dokładnie i obejrzałem każdy zakamarek i znalazłem wyciek z tyłu głowicy w trudno dostępnym miejscu pod jakimś czujnikiem albo w jego okolicy dokładnie nie mogłem tego zlokalizować ponieważ zaglądałem od góry. Pewnie tam tkwi problem a jako że nie mam dostępu do kanału więc po nowym roku chyba udam się do warsztatu i mam tylko nadzieje że to na pewno tylko to. [br]Dopisany: 28 Grudzień 2007, 20:26 _________________________________________________Mam jeszcze małe pytanie. Czy zawsze przy przepalonej uszczelce pod głowicą występuje za wysoka temp. silnika lub skoki temp?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...