Milczar Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam. Pany potrzebna jest pomoc w sprawach eketryki Otóż, kupiłem radio Pioneer DEH-5000UB z uwalonym załączaniem pieca, nie ma napięcia na niebiesko-białym kablu (remote) który powinien wzbudzać wzmacniacz. Dodatkowo mam spięte żółty (+12V batt) z czerwonym (+12V ACC) jeszcze przed kostka ISO. Problem polega na tym, że chciałbym żeby radio + wzmacniacz włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka, w tej chwili mam radio podpięte na stałe pod 12V a remote od wzmaka jest odłączony i radio gra na seryjnych głośnikach z przodu i z tyłu. Czy w ori instalacji jest taki kabel jak ACC ? Sprawdzałem miernikiem całą wiązkę, która idzie do kostki ISO (wiązka ori spięta taśmą audi) i nigdzie się nie pojawiało napięcie po przekręceniu stacyjki. Czy muszę ciągnąć kabel od stacyjki, czy mogę się wpiąć w przewód idący np. do podświetlenia przycisku od awaryjnych (zapala się po przekręceniu kluczyka) ? W ori wiązce mam tylko czerwony przewód na którym jest stałe 12V. Jeszcze jedno, czy na jednym kablu może być ACC radia i remote od wzmacniacza ? Audio a aucie nigdy nie robi za dyskotekę więc nie potrzebuje niezależnego od stacyjki zasilania a dzięki podłączeniu pod stacyjkę zachowam załączanie wzmacniacza tylko wtedy gdy gra radio. A i czy można zrobić tak by Pioneer od razu się włączał po przekręceniu kluczyka i wyłączał po jego wyjęciu czy tak to tylko w ori radiach ?
zdzis Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Ja mam tak i można by było podłączyć, jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą masz tam takie śruby pod które jest elektryka podpięta Jak byś podłączył zasilanie pod żółty zacisk x to włączało by ci się po przekręceniu nieco kluczyka, nie na zapłon, tylko jak ci się zapala dioda od awaryjnych i odłącza zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem żeby odciążyć go. Myślę że to najlepsze rozwiązanie.
badyl666 Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Na oryginalnej wtyczce ISO ma być kabel czerwony z niebieskim paskiem po stacyjce. A wyłącza się dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
CUB@ Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Pierwsza sprawa masz źle podłączona wiązke radia żółty NIE może być połączony z czerwonym! Jeden to pamięć a drugi zasilanie . Połącz żółty do żółtego i złącz czerwone jężeli nie zadziała to czerwony z żólłtym i żółty z czerwonym dzięki temu będziesz miał radyjko po kluczyku (po WYJĘCIU kluczyka ze stacyjki wyłączy się ). NA 100% musi być w autku ta funkcja chyba że jest zmieniona kostka stacyjki na tani zamiennik .
pastaldo Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 To ja może wymysle cos innego Bo mam tak samo że po wyjęciu kluczyka nie wyłacza mi radia. A jakby zrobic tak że do tego stałego +12V podłaczyć pamięć radia a do zasilania zrobic coś takiego: Przekaźnik aktywowany napieciem które idzie do podświetlenia awaryjnego a prąd puścić bezpośrednio z aku. Wtedy można podłaczyć radio przyzwoitym przewodem do AKU a nie cienkimi kabelkami z instalacji i efekt byłby podobny jak ori. Choć podświetlenie awaryjnych wyłacza się już po wyłączeniu zapłonu a trzeba by sie wpiąć gdzieś gdzie znika prąd dopiero po wyjęciu kluczyka. Co o tym myslicie?
CUB@ Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 To ja może wymysle cos innego Bo mam tak samo że po wyjęciu kluczyka nie wyłacza mi radia. A jakby zrobic tak że do tego stałego +12V podłaczyć pamięć radia a do zasilania zrobic coś takiego: Przekaźnik aktywowany napieciem które idzie do podświetlenia awaryjnego a prąd puścić bezpośrednio z aku. Wtedy można podłaczyć radio przyzwoitym przewodem do AKU a nie cienkimi kabelkami z instalacji i efekt byłby podobny jak ori. Choć podświetlenie awaryjnych wyłacza się już po wyłączeniu zapłonu a trzeba by sie wpiąć gdzieś gdzie znika prąd dopiero po wyjęciu kluczyka. Co o tym myslicie? można i tak
Milczar Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Opublikowano 28 Lutego 2011 Dzięki Pany za odpowiedzi Jutro postaram się zrobić jakieś foty zarówno fabrycznej wiązki jak i kostki ISO i kabli wychodzących z radia do kostki. Może wtedy coś się jeszcze rozjaśni bo jak na razie to nic z tego co napisaliście nie zgadza się z tym co sprawdzałem [br]Dopisany: 21 Luty 2011, 20:55_________________________________________________Temat ogarnięty, w sumie to był banalnie prosty 12V "po kluczyku" przygarnąłem sobie z podświetlenia awaryjnych bez ciągnięcia jakiś dodatkowych kabli. Radio + piec ładnie wstają i wyłączają się po przekręceniu kluczyka
pastaldo Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Dzięki Pany za odpowiedzi Jutro postaram się zrobić jakieś foty zarówno fabrycznej wiązki jak i kostki ISO i kabli wychodzących z radia do kostki. Może wtedy coś się jeszcze rozjaśni bo jak na razie to nic z tego co napisaliście nie zgadza się z tym co sprawdzałem [br]Dopisany: 21 Luty 2011, 20:55_________________________________________________Temat ogarnięty, w sumie to był banalnie prosty 12V "po kluczyku" przygarnąłem sobie z podświetlenia awaryjnych bez ciągnięcia jakiś dodatkowych kabli. Radio + piec ładnie wstają i wyłączają się po przekręceniu kluczyka Ok fajnie tylko czy tam jest odpowiednio gruby przewód który poda prąd na podświetlenie i radio. Głośniki masz jakies pod radio czy wsio pod wzmak? Bo jak masz jakies głośniki do radia to proponuje zrobic test pogłos na 3/4 skali głośności radio i jak głośniki będa pierdziec to na bank radio dostaje za mały prąd i możesz cos zjarac jak będzie mocniej grało. Lepsze rozwiązanie to poprowadzić tam +12V z tej listwy przy bezpiecznikach ale podłaczyc przez przekaźnik który będzie steroany z tego podświetlenia i wtedy będzie dobrze grało i bezpiecznie. Zrobisz jak uwazasz ale może jeszcze ktoś się wypowie na temat moich wywodów
CUB@ Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Dzięki Pany za odpowiedzi Jutro postaram się zrobić jakieś foty zarówno fabrycznej wiązki jak i kostki ISO i kabli wychodzących z radia do kostki. Może wtedy coś się jeszcze rozjaśni bo jak na razie to nic z tego co napisaliście nie zgadza się z tym co sprawdzałem [br]Dopisany: 21 Luty 2011, 20:55_________________________________________________Temat ogarnięty, w sumie to był banalnie prosty 12V "po kluczyku" przygarnąłem sobie z podświetlenia awaryjnych bez ciągnięcia jakiś dodatkowych kabli. Radio + piec ładnie wstają i wyłączają się po przekręceniu kluczyka Ok fajnie tylko czy tam jest odpowiednio gruby przewód który poda prąd na podświetlenie i radio. Głośniki masz jakies pod radio czy wsio pod wzmak? Bo jak masz jakies głośniki do radia to proponuje zrobic test pogłos na 3/4 skali głośności radio i jak głośniki będa pierdziec to na bank radio dostaje za mały prąd i możesz cos zjarac jak będzie mocniej grało. Lepsze rozwiązanie to poprowadzić tam +12V z tej listwy przy bezpiecznikach ale podłaczyc przez przekaźnik który będzie steroany z tego podświetlenia i wtedy będzie dobrze grało i bezpiecznie. Zrobisz jak uwazasz ale może jeszcze ktoś się wypowie na temat moich wywodów Radyjko ma dodatkowo główne zasilanie
pastaldo Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 na pewno cały prąd na końcówki bierze z tego stałego plusa? Jak miałem wcześniej pioniera to we wtyczce ten który był niby do wzbudzania był grubszy niż ten od "pamięci" stały plus. stąd moje uwagi. Jesli jest tak jak mówisz to aby zycze koledze radochy z korzystania i nie mam nic do dodania
Milczar Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Opublikowano 1 Marca 2011 Ogólnie kable czerwony i żółty są tej samej grubości. Żółty jest podpięty pod wiązkę ori a czerwony pod awaryjne. Głośniki mam seryjne z przodu podłączone bezpośrednio pod radio i do tego suba w podłodze bagażnika podpiętego przez piec z oddzielnym zasilaniem bezpośrednio z aku. Z tymi awaryjnymi to taki tymczasowy drut , jak aura na dworze się trochę poprawi i będzie można wydłubać trochę auta to puszczę kable od listwy przy bezpiecznikach bo może zmienię serię z przodu na coś lepszego
pastaldo Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Ogólnie kable czerwony i żółty są tej samej grubości. Żółty jest podpięty pod wiązkę ori a czerwony pod awaryjne. Głośniki mam seryjne z przodu podłączone bezpośrednio pod radio i do tego suba w podłodze bagażnika podpiętego przez piec z oddzielnym zasilaniem bezpośrednio z aku. Z tymi awaryjnymi to taki tymczasowy drut , jak aura na dworze się trochę poprawi i będzie można wydłubać trochę auta to puszczę kable od listwy przy bezpiecznikach bo może zmienię serię z przodu na coś lepszego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się