Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Dziwny dzwiek po odpaleniu na zimnym silniku


Marek86232

Rekomendowane odpowiedzi

Na mój gust to wariator(nastawnik wałka rozrządu). Hamulec w wariatorze nie zaskakuje, stąd ten dźwięk tuz po odpaleniu. Porozmawiaj z kolegą "benyA4". On przeprowadza/robi regenerację tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby to bylo pewne to bez problemu bym zregenerowal u kolegi benyA4 ale musze miec pewnosc na sto procent bo juz tyle sie naczytalem ze nie chce powymieniac niepotrzebnych czesci bo koszty nie sa male

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz miec pewnosc to sciagnij pokrywe zaworow, przekrec walem i patrz na walek ssacy czy podaza za wydechowym czy reguje dopiero po chwili . Jesli nie reaguje odrazu to sprawa jasna hamulce zerwany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki sam dzwiek i u mnie to wina rozrusznika czy moj mechanik ma racje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak zaxchowuje sie tylko w momencie rozruchu po postoju min 8 godzin i tylko przy odpaleniu za pierwszyma razem kazde nastepne odpalenie odbywa sie normalnie.mam jeszcze takie pytanie czy za ten zgrzyt moze odpowiadac zawor wysokiego cisnienia a nie wariator????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mojej wiedzy jest to wina jednego i drugiego, zaworu i wariatora

zaworu, bo nie trzyma oleju w tym nie trzyma oleju dla wariatora i spływa z niego przez te wymienione Wasze 8h

a z wariatora po jego hamulec jest wytargany bo jak za każdym razem startował bez oleju bo zawór przeciekał , to i on się jak pisałem wytarł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno spostrzeżenie otóż gdy auto zostanie na noc po rozgrzanym silniku rano jest zgrzyt a gdy przejedzie krótki odcinek i silnik się nie zdarzy nagrzać nie ma zgrzytu wniosek jest taki że jak się nie zdarzy nagrzać olej jest gesty i nie ścieżka przez noc dobrze kombinuje? Więc może to nie hamulec wariatora??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde czy wy wogole czytacie te watki czy tylko ciagle pytacie o to samo. Masz uszkodzony hamulec, jak olej nie zleci z wariatora to nie tyrkocze bo w wariatorze jest "poduszka" z tego oleju , wiec czesci wewnetrzne sie nie odbijaja i nie tyrkocza. Gdy tego oleju nie ma wszystko w srodku lata i hałasuje dopoki olej nie zostanie wpapowany do wariatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust to również wariator i hamulec; gdyby to był łańcuch i napinacz od zmiennych faz rozrządu to prawdopodobnie rzegotał by przez cały czas (w przypadku gdyby łańcuch się naciągnął na tyle, że zakres pracy napinacza nie byłby w stanie w/w łańcucha napiąć). Co do kosztów tego zestawu to: łańcuch 250zł a napinacz 750zł; ceny trochę nieaktualne bo ja to kupowałem w lutym 2013. Z tego co wiem to Kolega Dajmon rozglądał się w tym roku za tym zestawem więc może będzie miał aktualne info, ale raczej taniej bym się nie spodziewał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lancuch rozrzadu -250zl

napinacz lancucha- 750zl

wariator - 1700zl

zawor sterujacy wariatorem (nastawnik)- 1300zl

ceny w przyblizeniu , zalezy od kursu euro i upustu w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki beny teraz bede wiedzial bo u mnie na zimnym przez 2 s slychac na cieplym juz jest a nowego silnika nie ma po co kupowac bo nie wiem co trafie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a można z tym jeździć czy coś się stanie ? bo też mam taki podobny objaw tylko ciszej i jak polatam troche dłużej to auto nie musi stać 8g bo np dzisiaj po trasie 60km puzniej postój 5godz to też taki objaw a kolego Beny A4 ile u ciebie taka regeneracja jak możesz to napisz na priv jak to u ciebie wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy jest możliwe żeby wariator hałasował przy wysokich obrotach? Wymieniłem zawór(na używany) jest dużo lepiej ale powyżej 3 tyś silnik głośniej pracuje. I teraz mam dylemat, szukać dalej zaworu czy jednak wymienić wariator?Dodam że przy odpaleniu silnik trochę klepie ale nie jest to dźwięk porównywalny do tych na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zawór .........jowy.

---------- Post dopisany at 21:22 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ----------

Zauważam, że silnik ALT bazuje na oleju i elementach, przez które on przełazi. Wystarczy, że jeden element się skończy, to ciągnie za sobą kolejny. Zauważcie, że wszystkie te wątki w tym A4 B6 dotyczą hałasów silnika.

Co może hałasować.

Każda rzecz z osobna lub dwie lub wszystkie razem.

Więc zawór wysokiego ciśnienia, wariator, napinacz łańcucha rozrządu, łańcuch rozrządu.

Sporadycznie ktoś miał problem ze szklanką.

Nie wymieniam już takich elementów jak plastyki silnika typu czwórnik, odma, które również wpływają na pracę silnika, utrzymując ciśnienie w układzie. Również ezektor (eżektor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...