Djcosmo Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 ..kupiłem właśnie opnki Dunlop 3D 205/55/16 94V do mojego audi quattro w którym mam 269kM i około 550Nm...gdy je zakładałem w serwisie oponiarskim napatoczył sie przedstawiciel michelina i stwierdzeniu ze micheliny pilot alpiny sa lepsze do mojego auta bo sa asymetryczne a nie kierunkowe jak Dunlopy 3D a do auta o duzej mocy i momencie lepiej niby przekazuja moc na asfalt opony asymetryczne jak micheliny Pilot Alpin?!! Pomóżcie koledzy zorientowni w temacie...jak to dokładnie jest? kierunkowa czy asymetryczna lepsza do furki z duza moca i momentem i w dodatku z quattro?
poziek Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 Czy to jest ten mocarny 3.0tdi po Vtechu ??
schiller Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 bzdura. koles po prostu chcial ci wepchnac swoje. wybor opon zalezy od tego po jakich nawierzchniach sie jezdzi. tzn czesciej suchy asfal czy jednak osnierzony. a ogolnie to oponki wybrales bardzo dobre tylko rozmier do mocy troszke nie adekwatny...
Djcosmo Opublikowano 30 Listopada 2007 Autor Opublikowano 30 Listopada 2007 Czy to jest ten mocarny 3.0tdi po Vtechu ?? Moim zajął się Rogal...Vtech to szajs podobno..w sumie to i tak silnik cosnierówno pracuje na wolnych obrotach i do Bileska jeszcze jadę poprawić. bzdura. koles po prostu chcial ci wepchnac swoje. wybor opon zalezy od tego po jakich nawierzchniach sie jezdzi. tzn czesciej suchy asfal czy jednak osnierzony. a ogolnie to oponki wybrales bardzo dobre tylko rozmier do mocy troszke nie adekwatny... bzdura. koles po prostu chcial ci wepchnac swoje. wybor opon zalezy od tego po jakich nawierzchniach sie jezdzi. tzn czesciej suchy asfal czy jednak osnierzony. a ogolnie to oponki wybrales bardzo dobre tylko rozmier do mocy troszke nie adekwatny... Mówił ze kierunkowe mogą peknac no i ze nie wytrzymają nawet jednego sezonu przy tej mocy. Ja w sumie wolałem kierunkowe bo podobno sa lepsze na sniegu a to dla mnie najwazniejsze..z tymże auto z quattro jest lekko nadsterowne /tył ma tendencje do zarzucania/ i moze asymetryczne lepiej by tył trzymały.
OLO_GDA Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 straszne rzeczy piszesz... co ma do tego czy opona jest symetryczna czy nie, albo czy kierunkowa do mozliwosci pekniecia? przeciez tu chodzi tylko o rzezbe bieznika... zreszta moze byc opona asymetryczna i kierunkowa jednoczesnie (wtedy masz opony prawe i lewe) moga byc po prostu asymetryczne ale nie kierunkowe (mam takie jakies zimowki - tylko glupio bo opony z jednej strony tak jakby "tocza sie w inna strone" i lewa strona jest glosniejsza), a opony kierunkowe po prostu maja okreslony kierunek zalozenia bo ich bieznik jest tak sonstruowany ze odprowadza wode tylko podczas toczenia sie w jedna strone , ale mozesz zamieniac lewa/prawa. a asymetryczna odprowadza wode zawsze na zewnatrz auta...i tylko tym sie roznia, nie rozumiem co ma do tego przenoszenia mocy czy pekanie? koles chcial Ci wcisnac swoje... normalne...
pet3r Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 tylko glupio bo opony z jednej strony tak jakby "tocza sie w inna strone" i lewa strona jest glosniejsza wtf?? nie rozumiem.
eMeM Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 przykladem takiej asymetrycznej "nie kierunkowej" jest np. dunlop 3000A przyjrzyj sie dokladnie bieznikowi, wtedy wyobraz sobie ze na aucie z lewej i prawej obracaja sie one w rozne strony, tak jakby jedna strona ciagle jechala na wstecznym :> dosyc dziwne rozwiazanie, ale sie sprawdza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się