emilek_2 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Po podpięciu Vaga pokazało takie o to błędy: 17664 i 17958. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć co jest nie tak z autem. Dodam że czasami auto potrafi wpaść w tryb awaryjny na 4 lub 5 biegu, powyżej 3000 obr. Z góry dziękuję za pomoc
Sztomel Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Pierwszy błąd świadczy o sporadycznych przerwach sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego G62 do sterownika silnika -wina może leżeć w samym czujniku, zabrudzonych pinach czujnika lub wtyczki albo uszkodzonej wiązce przewodów od niego. Drugi błąd świadczy o różnicy w regulacji ciśnienia doładowania turbosprężarki i to jest przyczyna wchodzenia w tryb awaryjny a przyczyną zapewne będzie przycinająca się zmienna geometria kierownic spalin w turbosprężarce i pewnie przyda się jej zabieg czyszczenia co jest szeroko opisywane na forum.
emilek_2 Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 Tak się składa że mam wyjęty czujnik g62, a moje pytanie brzmi - czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik czy jest sprawny?
Sztomel Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 wyjęty czujnik sprawdzisz za pomocą omomierza w taki sposób, że wkładasz część pomiarową czujnika do wody, którą podgrzewasz cały czas np. na kuchence w płytkim naczyniu a do pinów nr 1 i 3 podpinasz przewody z omomierza i sprawdzasz jak zmienia się rezystancja na omomierzu i jakie wartości uzyskuje i tak samo sprawdzasz na pinach 2 i 4. Na necie jest gdzieś fotka z przypisanymi wartościami rezystancji dla danego zakresu temperatur - poszukaj sobie i porównaj. Im większa temperatura wody tym wartość rezystancji powinna się zmniejszać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się