Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana płynu w pompie wspomagania, mała zagwozdka.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pewien problem: otóż w sobotę chciałem wymieniać płyn od wspomagania w warsztacie, jako że nie jestem pewien, czym jest moja pompa teraz zalana (koszt ~100zł w mojej okolicy.) Powód wymiany - pompa piszczy, nawet bez skręcania kierownicy. Przy skręconej maksymalnie w lewo/prawo piszczy jeszcze mocniej. :decayed: Przed chwilą dostałem jednak telefon od dziadka, że jutro mi doleje 200ml boxolu... No i tutaj moje pytanie: albo ja coś źle zrozumiałem czytając forum, albo dziadek nie wie, że trzeba dolać konkretny nr Febi (tylko nie wiem który, auto jest 95 rocznik, przedlift, 1.8 ADR - dlatego też chcę to zrobić w warsztacie, a nie sam.) No i co mogłoby się stać, gdybyśmy jednak dolali tego boxolu? (hipotetycznie, bez odpowiedzi tutaj nic nie będę sam dolewał.)

Jeśli podane informacje nie starczą wam do rozwiązania mojego problemu, to proszę po prostu o podanie konkretnego nru Febi, którym mam zalać. Reszta jest na forum, więc dam radę i uniknę bulenia w warsztacie. :)[br]Dopisany: 24 Luty 2011, 19:41_________________________________________________http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/6QJpWkPfhQ2/odpalanie_i_falowanie_na_gazie

http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/7r9RZwMoDPw/odpalony_silnik_nagrywane_przy_otwartej_masce

http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/2eNYgbFQ0TQ/ruszanie_dzwiek_w_srodku_auta

Tutaj są nagrania z mojego profilu. Pierwsze przedstawia falowanie obrotów i gasnący silnik po przełączeniu na zimnym na gaz, ale nie jest to elementem tematu. Pozostałe dwa to nagrania dźwięku silnika, a raczej wycia pompy. :wallbash:[br]Dopisany: 24 Luty 2011, 19:46_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=172977.0 + Pompa wspomagania Audi A4 B5

Wykorzystuję filmik z tego tematu, bo problem dokładnie taki sam, a lepsza jakość dźwięku u kolegi. :)

Opublikowano

Pytanie o płyn to tylko pewna część mojego tematu. Bardziej chodziło mi o konsekwencje dolania bixolu/boxolu. ;)[br]Dopisany: 24 Luty 2011, 21:07_________________________________________________A a propos płynów, to teraz mam dodatkowy dylemat: LHM czy ori G004000? :embarrassed:

Opublikowano

Febi to syf i wystrzegaj się jego. Zalej IID ATF. Tutaj link do mojego postu w identycznej sprawie (przeczytaj pare ostatnich postów). Zalałem Febi i przestał piszczeć, ale później znowu zaczął, że zastanawiałem się czy pompy nie kupić nowej. Zalej ten płyn bo nie tylko ja go polecam, Febi to przeżytek. Pozdrawiam!

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=166391.0

Opublikowano

Super, dzięki za odpowiedzi, przeczytałem wszystko. :)

Jeszcze tylko pytanie, co by było, gdybym dolał boxolu/bixolu? (spotkałem się z różnymi pisowniami)[br]Dopisany: 25 Luty 2011, 14:31_________________________________________________Swoją drogą, http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-zielony-skoda-vw-seat-audi-i1442742618.html jest tańszy od Pentosinu, a to niby ori, nie? Czym jest podyktowana wyższa cena tego drugiego?

Opublikowano

Super, dzięki za odpowiedzi, przeczytałem wszystko. :)

Jeszcze tylko pytanie, co by było, gdybym dolał boxolu/bixolu? (spotkałem się z różnymi pisowniami)[br]Dopisany: 25 Luty 2011, 14:31_________________________________________________Swoją drogą, http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-zielony-skoda-vw-seat-audi-i1442742618.html jest tańszy od Pentosinu, a to niby ori, nie? Czym jest podyktowana wyższa cena tego drugiego?

clo, podatki i akcyza... Pentosin jest produkowany i konfekcjonowany w USA a nastepnie sprowadzany. VAG rozlewa plyn w DE i stad cena. Byc moze maja juz podwykonawce, ktory to dla nich produkuje....

Opublikowano

ATF IID jest gęściejszy więc lepiej uszczelnia układ kierowniczy przez co nic nie jęczy. Febi jest za rzadki. Jak zlałem ATFa to nawet widziałem różnice w lekkości skręcania. Teraz jestem dużo bardziej zadowolony. ;]

Opublikowano

Do zajechanej przekładni czy pompy pewnie będzie lepszy, leżeli masz wszystko sprawne to poczytaj na forum kilkadziesiąt postów jaki lejemy płyn do układu w grupie VAG, jeżeli masz niesprawny uklad kierowniczy to go napraw a nie zalewaj coraz gorszymi bardziej gęstymi płynami to jest leczenie syfa przy pomocy pudru.

Opublikowano
jeżeli masz niesprawny uklad kierowniczy to go napraw a nie zalewaj coraz gorszymi bardziej gęstymi płynami to jest leczenie syfa przy pomocy pudru.

Bardzo trafne porównanie. Da się jakoś samemu sprawdzić stan pompy, czy muszę do warsztatu popylać?

Opublikowano

Kolego z tego co słyszę to pompa chyba umiera, ale sprawdź jeszcze sprzęgiełko alternatora, sprężarkę klimy, napinacz paska wielorowkowego, może któraś z tych części się zaciera i może też dawać podobny odgłos no i niezapomnij o maglownicy.Proponuje warsztat gdzie bawią się w układy kierownicze.

Opublikowano

Tak zrobię, bo sam nie jestem w stanie stwierdzić, co dokładnie autku dolega. Tak czy siak czuję w moczu, że to wina pompy. Sprawdzałem, jaki kolor płynu jest zalany i jest on czerwony, a z tego co się orientuję, to ma być zielony. No i na miarce widać, że jest minimum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...