barszczyna Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Witam. Mam pewien problem: otóż w sobotę chciałem wymieniać płyn od wspomagania w warsztacie, jako że nie jestem pewien, czym jest moja pompa teraz zalana (koszt ~100zł w mojej okolicy.) Powód wymiany - pompa piszczy, nawet bez skręcania kierownicy. Przy skręconej maksymalnie w lewo/prawo piszczy jeszcze mocniej. Przed chwilą dostałem jednak telefon od dziadka, że jutro mi doleje 200ml boxolu... No i tutaj moje pytanie: albo ja coś źle zrozumiałem czytając forum, albo dziadek nie wie, że trzeba dolać konkretny nr Febi (tylko nie wiem który, auto jest 95 rocznik, przedlift, 1.8 ADR - dlatego też chcę to zrobić w warsztacie, a nie sam.) No i co mogłoby się stać, gdybyśmy jednak dolali tego boxolu? (hipotetycznie, bez odpowiedzi tutaj nic nie będę sam dolewał.) Jeśli podane informacje nie starczą wam do rozwiązania mojego problemu, to proszę po prostu o podanie konkretnego nru Febi, którym mam zalać. Reszta jest na forum, więc dam radę i uniknę bulenia w warsztacie. [br]Dopisany: 24 Luty 2011, 19:41_________________________________________________http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/6QJpWkPfhQ2/odpalanie_i_falowanie_na_gazie http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/7r9RZwMoDPw/odpalony_silnik_nagrywane_przy_otwartej_masce http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/2eNYgbFQ0TQ/ruszanie_dzwiek_w_srodku_auta Tutaj są nagrania z mojego profilu. Pierwsze przedstawia falowanie obrotów i gasnący silnik po przełączeniu na zimnym na gaz, ale nie jest to elementem tematu. Pozostałe dwa to nagrania dźwięku silnika, a raczej wycia pompy. [br]Dopisany: 24 Luty 2011, 19:46_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=172977.0 + Pompa wspomagania Audi A4 B5 Wykorzystuję filmik z tego tematu, bo problem dokładnie taki sam, a lepsza jakość dźwięku u kolegi.
Paaweell1988 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 kolego zalej oryginalny płyn do wspomagania lub febi 6162. na przyszłość wystraczy poszukać http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=120450.0
barszczyna Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Pytanie o płyn to tylko pewna część mojego tematu. Bardziej chodziło mi o konsekwencje dolania bixolu/boxolu. [br]Dopisany: 24 Luty 2011, 21:07_________________________________________________A a propos płynów, to teraz mam dodatkowy dylemat: LHM czy ori G004000?
Skoku Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Febi to syf i wystrzegaj się jego. Zalej IID ATF. Tutaj link do mojego postu w identycznej sprawie (przeczytaj pare ostatnich postów). Zalałem Febi i przestał piszczeć, ale później znowu zaczął, że zastanawiałem się czy pompy nie kupić nowej. Zalej ten płyn bo nie tylko ja go polecam, Febi to przeżytek. Pozdrawiam! http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=166391.0
barszczyna Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 Z tego, co tam pisze wynika, że ATFIID najlepszy. Toście mi zabili ćwieka teraz.
valokuvaaja Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Z tego, co tam pisze wynika, że ATFIID najlepszy. Toście mi zabili ćwieka teraz. kilka postow nizej dalem wyjasnienie jaki plyn lac do A4 i dlaczego. Przeczytaj i zalej odpowiedni bo bedzie placz i zgrzytanie zebow jak trzeba bedzie kupe kasy wylozyc na naprawy!!! http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=181149.msg2212137#msg2212137
barszczyna Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 Super, dzięki za odpowiedzi, przeczytałem wszystko. Jeszcze tylko pytanie, co by było, gdybym dolał boxolu/bixolu? (spotkałem się z różnymi pisowniami)[br]Dopisany: 25 Luty 2011, 14:31_________________________________________________Swoją drogą, http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-zielony-skoda-vw-seat-audi-i1442742618.html jest tańszy od Pentosinu, a to niby ori, nie? Czym jest podyktowana wyższa cena tego drugiego?
valokuvaaja Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Super, dzięki za odpowiedzi, przeczytałem wszystko. Jeszcze tylko pytanie, co by było, gdybym dolał boxolu/bixolu? (spotkałem się z różnymi pisowniami)[br]Dopisany: 25 Luty 2011, 14:31_________________________________________________Swoją drogą, http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-zielony-skoda-vw-seat-audi-i1442742618.html jest tańszy od Pentosinu, a to niby ori, nie? Czym jest podyktowana wyższa cena tego drugiego? clo, podatki i akcyza... Pentosin jest produkowany i konfekcjonowany w USA a nastepnie sprowadzany. VAG rozlewa plyn w DE i stad cena. Byc moze maja juz podwykonawce, ktory to dla nich produkuje....
Skoku Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 ATF IID jest gęściejszy więc lepiej uszczelnia układ kierowniczy przez co nic nie jęczy. Febi jest za rzadki. Jak zlałem ATFa to nawet widziałem różnice w lekkości skręcania. Teraz jestem dużo bardziej zadowolony. ;]
barszczyna Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Opublikowano 28 Lutego 2011 Czyli mówisz, że ATF IID będzie lepszy nawet od ori płynu? Tj. G004000? A o LHM coś ktoś powie?
czesia Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Do zajechanej przekładni czy pompy pewnie będzie lepszy, leżeli masz wszystko sprawne to poczytaj na forum kilkadziesiąt postów jaki lejemy płyn do układu w grupie VAG, jeżeli masz niesprawny uklad kierowniczy to go napraw a nie zalewaj coraz gorszymi bardziej gęstymi płynami to jest leczenie syfa przy pomocy pudru.
barszczyna Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Opublikowano 28 Lutego 2011 jeżeli masz niesprawny uklad kierowniczy to go napraw a nie zalewaj coraz gorszymi bardziej gęstymi płynami to jest leczenie syfa przy pomocy pudru. Bardzo trafne porównanie. Da się jakoś samemu sprawdzić stan pompy, czy muszę do warsztatu popylać?
czesia Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Kolego z tego co słyszę to pompa chyba umiera, ale sprawdź jeszcze sprzęgiełko alternatora, sprężarkę klimy, napinacz paska wielorowkowego, może któraś z tych części się zaciera i może też dawać podobny odgłos no i niezapomnij o maglownicy.Proponuje warsztat gdzie bawią się w układy kierownicze.
barszczyna Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Opublikowano 1 Marca 2011 Tak zrobię, bo sam nie jestem w stanie stwierdzić, co dokładnie autku dolega. Tak czy siak czuję w moczu, że to wina pompy. Sprawdzałem, jaki kolor płynu jest zalany i jest on czerwony, a z tego co się orientuję, to ma być zielony. No i na miarce widać, że jest minimum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się