Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wydajność klimatyzacji w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

28stopni.jpg

Czy może mi ktoś powiedzieć czy mam dobre wartości na VAG-u. Temperatura jak robiłem sprawdzenie 28 stopni. Klimatyzacja działa ale wydaje mi się że trochę za słabo.

Opublikowano

Witam. Koledzy, mój problem zaczął się gdy wymieniłem rurkę od sprężarki do chłodnicy, klimę nabiłem i było super. Po jakimś tygodniu zauważyłem że nie dmucha tak jak powinno. Okazuję się że na wolnych obrotach klima dmucha jak tralala, a jak dodam gazu na zegarach ciśnienie spada, wiatrak staje i leci dupowate powietrze. Dziś wymieniłem zawór rozprężny ale nie pomogło. Dodam że na starym było troszkę opiłków, czy mam zacząć szukać nowej sprężarki? Obiło mi się o uszy że na pompie jest jeszcze jakiś czujnik i zawór, czy można jeszcze to wymienić. Czekam na rady bo już nie mam pomysłów.

Opublikowano

Ja mam uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy myślę że to też ma po części wpływ na stopień chłodzenia klimatyzacji. Nie wymieniam narazie bo silnik trzyma temp na 90 a trochę roboty jest z wymianą.[br]

[br]Dopisany: 31 Maj 2011, 10:14_________________________________________________

Ja mam uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy myślę że to też ma po części wpływ na stopień chłodzenia klimatyzacji. Nie wymieniam narazie bo silnik trzyma temp na 90 a trochę roboty jest z wymianą.[br]

Witam. Koledzy, mój problem zaczął się gdy wymieniłem rurkę od sprężarki do chłodnicy, klimę nabiłem i było super. Po jakimś tygodniu zauważyłem że nie dmucha tak jak powinno. Okazuję się że na wolnych obrotach klima dmucha jak tralala, a jak dodam gazu na zegarach ciśnienie spada, wiatrak staje i leci dupowate powietrze. Dziś wymieniłem zawór rozprężny ale nie pomogło. Dodam że na starym było troszkę opiłków, czy mam zacząć szukać nowej sprężarki? Obiło mi się o uszy że na pompie jest jeszcze jakiś czujnik i zawór, czy można jeszcze to wymienić. Czekam na rady bo już nie mam pomysłów.

W tym linku masz wszystko na temat klimy:http://chomikuj.pl/wielki1980/A4+B6/SSP208_PL,672732353.pdf
Opublikowano

Witam. Koledzy, mój problem zaczął się gdy wymieniłem rurkę od sprężarki do chłodnicy, klimę nabiłem i było super. Po jakimś tygodniu zauważyłem że nie dmucha tak jak powinno. Okazuję się że na wolnych obrotach klima dmucha jak tralala, a jak dodam gazu na zegarach ciśnienie spada, wiatrak staje i leci dupowate powietrze. Dziś wymieniłem zawór rozprężny ale nie pomogło. Dodam że na starym było troszkę opiłków, czy mam zacząć szukać nowej sprężarki? Obiło mi się o uszy że na pompie jest jeszcze jakiś czujnik i zawór, czy można jeszcze to wymienić. Czekam na rady bo już nie mam pomysłów.

a jak wymieniałeś rurkę i układ był nieszczelny to wymieniłeś osuszacz?
Opublikowano

Nie wymieniłem osuszacza :gwizdanie: a pewnie powinienem :kwasny:, myślicie ze to właśnie jego wina? Dziś jadę do speca od klimy, ciekawe co powie.....

Opublikowano

Sprawdź na forum widziałem wontek w którym przyczyną kiepskiego chłodzenia był zatkany filterek od klimy znajduje sie on z lewej strony na poszybiu.

Opublikowano

Nie wymieniłem osuszacza :gwizdanie: a pewnie powinienem :kwasny:, myślicie ze to właśnie jego wina? Dziś jadę do speca od klimy, ciekawe co powie.....

to najpierw zacznij od tego i filtra kabinowego :wink4:
Opublikowano

Sprawdź na forum widziałem wontek w którym przyczyną kiepskiego chłodzenia był zatkany filterek od klimy znajduje sie on z lewej strony na poszybiu.

Prawdopodobne miałem przez ten filterek problem z klimą. Podczas dłuższej jazdy w pewnym momencie przestawało dmuchać z kratek powietrze mimo że słychać było, że wentylator pracuje na całego. Po wyłączeniu klimy po minucie znowu powietrze dmuchało jak ta lala. Wyglądało to tak, jakby parownik zamarzł i nie przepuszczał powietrza, a po wyłączeniu klimy wracało do normy. Czasem w słoneczny dzień z kratek leciała jakby zimna para pomimo, że na dworze było sucho. Dwa tygodnie temu w serwisie wymienili mi ten filterek przy okazji naprawy klimy, i był kompletnie zatkany. Nie wiem jak, ale może miał na to wpływ. Kiedyś przez zatkany filt paliwa o mało nie wymienili mi pompy paliwowej :evil: Dlatego wiem, że przez niesprawny filtr można mieć niezłe jaja :hi:

Opublikowano

wydaje mi się, że też mam problem z chłodzeniem. Jednak przed chwilą wróciłem z vagowania auta i na wylocie z kratek temp. po 10 min spadła do około 9C na low, przy 33C na zewnatrz.

Myślę, że i tak powinno zejść niżej, bo nie jest odczuwalny chłód w aucie. Myślicie że wymiana dyszy rozprężnej (filtr) mógłby pomóc? A może osuszacz pada?

Mogę też dodać ze na max nadmuchu pokazywało cisnienie 22bar.

Opublikowano

Mam ten sam problem. Wydaje mi się, że klima słabo chłodzi. Klimę nabijam co roku na przed wakacjami. Czynnika nabija mi różnie ale zawsze w granicach 480-505g. Ostatnio po roku użytkowania ubytek miałem ok 140g. Ciśnienie w układzie spece twierdzą, że dobre.

Po przejrzeniu tego wątku dzisiaj biorę termometr i zobaczę ile mam na kratkach wylotowych lub sprawdzę VAG-iem tak jak pisze wielki1980.

Ja miałem podobne wartości na grupie 001 jak na foto kolegi wielki1980, maksymalnie ok. 17bar w zależności od ustawień temp na klimatroniku.

Po czym rozpoznać, że osuszacz jest do wymiany, bez jego wyjmowania?

NA VAG mam powtarzający się błąd:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Ciekawe czy to nie ma też jakiegoś wpływu na temperaturę z kratek.

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Mam ten sam problem. Wydaje mi się, że klima słabo chłodzi. Klimę nabijam co roku na przed wakacjami. Czynnika nabija mi różnie ale zawsze w granicach 480-505g. Ostatnio po roku użytkowania ubytek miałem ok 140g. Ciśnienie w układzie spece twierdzą, że dobre.

Po przejrzeniu tego wątku dzisiaj biorę termometr i zobaczę ile mam na kratkach wylotowych lub sprawdzę VAG-iem tak jak pisze wielki1980.

Ja miałem podobne wartości na grupie 001 jak na foto kolegi wielki1980, maksymalnie ok. 17bar w zależności od ustawień temp na klimatroniku.

Po czym rozpoznać, że osuszacz jest do wymiany, bez jego wyjmowania?

NA VAG mam powtarzający się błąd:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Ciekawe czy to nie ma też jakiegoś wpływu na temperaturę z kratek.

Pozdrawiam

Tomek

nie sprawdzisz osuszacza teoretycznie wymienia się go co kilka lat, jeśli układ jest szczelny to można go użytkować dłużej, a objawem jego niewydolności jest spadek wydajności klimy :wink4:
Opublikowano

Ten maly filterek (zaworek) 8E0 820 177 to jakby rurka ze stalowym sitkiem, jak sie zapcha dziala jak zawor rozpręzny, wszystko dziala błedów nie ma, czynnik jest, kompresor daje a wydajnośc klimy marna.Przerabialismy to w aucie kolegi , po wymianie (kupilismy Helle za ok.50 pln, w ASO dokladnie taki sam 82 pln) wszystko dziala super. Ten zaworek znajduje sie na przewodzie od skraplacza (chlodnicy klimy) przed ściana grodziowa.

Opublikowano

Ten maly filterek (zaworek) 8E0 820 177 to jakby rurka ze stalowym sitkiem, jak sie zapcha dziala jak zawor rozpręzny, wszystko dziala błedów nie ma, czynnik jest, kompresor daje a wydajnośc klimy marna.Przerabialismy to w aucie kolegi , po wymianie (kupilismy Helle za ok.50 pln, w ASO dokladnie taki sam 82 pln) wszystko dziala super. Ten zaworek znajduje sie na przewodzie od skraplacza (chlodnicy klimy) przed ściana grodziowa.

elegancko napisane :) znalazłem w sklepie IC tez hella ale za 9zl :mysli: ( 8UW 351 233-091 Dysza wtryskiwacza, zawór rozszerzalny, dla numeru OE:

4B0 820 177, Zastosowanie w pojeździe [A4 Avant (8E5, B6) - 1.9 TDI] ) ciekawe czy bedzie pasować do mojego auta :mysli:

Opublikowano

Kolega kupił nową octavie i też w niej ma 500gram czynnika chłodzącego i powiem wam że jak na nowe auto to kiepsko chłodzi ma podobnie tak jak ja około 6 stopni. Podobno w A4 B5 było 750 gram i dlatego ma ona większą wydajność a co za tym idzie niższą wartość temp na wylocie z kratek.

Opublikowano

ten filterek o który tyle szumu to dysza rozprężna i kosztuje od 9 do 15 pln w IC :decayed:

Opublikowano

Panowie, chyba jestem przeczulony. Wczoraj podpiąłem Vag'a i pomierzyłem temperaturę z kratek zgodnie z instrukcja wilki1980. Na ustawieniach LO po paru minutach miałem temperaturę 4,8 st.C na czujnikach (samochód stał w garażu).

Myślę, że jest to niezgorszy wynik. Jak wrócą upały (dzisiaj rano na dworze było 13 st.C) to zobaczę jak zachowuje się cały układ klimatyzacji w ustawieniu na LO przy temperaturze zewnętrznej np. 30 st.C.

Ja najczęściej jeżdżę z ustawieniem temperatury parę stopni niższym niż na zewnątrz np. przy 30 st.C ja ustawiam 21-23 st.C i w trybie klimatronika AUTO. Być może tu jest pogrzebana cała sprawa.

Wczoraj jak temperatura na kratkach zeszła mi do 4.8 st.C zmieniłem ustawienia klimatronika z LO na 18 st.C (tryb AUTO) i VAG pomierzył mi na wylocie 36 st.C bo w samochodzie tak schłodziło się przez parę minut.

Ja dochodzę do wniosku, że jak mocno grzeje słońce przez szyby to mamy uczucie gorąca (jak to na słońcu) ale ustawienie nawiewu na siebie jest niemożliwe bo leci za zimne powietrze i człowiek zaraz by wylądował u lekarza, tak więc wydaje się, że słabo klima chłodzi w kabinie mimo, na najniższych ustawieniach marzną ręce przy kratkach wylotowych.

Chyba odpuszczę narazie grzebanie przy układzie klimatyzacji bo czasami 'lepsze jest wrogiem dobrego" ;-)

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Panowie, chyba jestem przeczulony. Wczoraj podpiąłem Vag'a i pomierzyłem temperaturę z kratek zgodnie z instrukcja wilki1980. Na ustawieniach LO po paru minutach miałem temperaturę 4,8 st.C na czujnikach (samochód stał w garażu).

Myślę, że jest to niezgorszy wynik. Jak wrócą upały (dzisiaj rano na dworze było 13 st.C) to zobaczę jak zachowuje się cały układ klimatyzacji w ustawieniu na LO przy temperaturze zewnętrznej np. 30 st.C.

Ja najczęściej jeżdżę z ustawieniem temperatury parę stopni niższym niż na zewnątrz np. przy 30 st.C ja ustawiam 21-23 st.C i w trybie klimatronika AUTO. Być może tu jest pogrzebana cała sprawa.

Wczoraj jak temperatura na kratkach zeszła mi do 4.8 st.C zmieniłem ustawienia klimatronika z LO na 18 st.C (tryb AUTO) i VAG pomierzył mi na wylocie 36 st.C bo w samochodzie tak schłodziło się przez parę minut.

Ja dochodzę do wniosku, że jak mocno grzeje słońce przez szyby to mamy uczucie gorąca (jak to na słońcu) ale ustawienie nawiewu na siebie jest niemożliwe bo leci za zimne powietrze i człowiek zaraz by wylądował u lekarza, tak więc wydaje się, że słabo klima chłodzi w kabinie mimo, na najniższych ustawieniach marzną ręce przy kratkach wylotowych.

Chyba odpuszczę narazie grzebanie przy układzie klimatyzacji bo czasami 'lepsze jest wrogiem dobrego" ;-)

Pozdrawiam

Tomek

nie masz racji przy temp 30st na zew z włączoną klimą w środku powinieneś się czuć komfortowo nawet w marynarce :naughty: po to właśnie jest klima i wcale nie trzeba ustawiać nawiewu na siebie, wystarczy włączyć obieg zamknięty by schładzał tylko powietrze już schłodzone :wink4:
Opublikowano

To ja już nie wiem jak w super gorący dzień np. 36 st.C ustawić klimatronika żeby wydajnie chłodził. Wydawało mi się, że ustawienie AUTO z zewnętrznym obiegiem jest najlepszym rozwiązaniem, a tu się okazuje, że lepiej włączyć obieg wewnętrzny.

Faktycznie wtedy szybko się schładza ale czy nie będzie to się odbijało na jakości powietrza w środku ;-)

Jeśli dobrze pamiętam instrukcję do mojego Audi, to jest tam faktycznie napisane, żeby schładzać przez obieg zamknięty ale później przechodzić na zewnętrzny. Muszę to przetestować.

To może jeszcze ktoś podpowie jak najwydajniej ustawiać nawiew: na szybę, na środkowe kratki czy na nogi. Niby ciepłe powietrze idzie do góry wiec na szybę chyba najlepiej :-)

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

najlepiej ustawić auto wtedy wieje wszędzie :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...