Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koło dwumasowe - świetny materiał plus filmik


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To w takim razie i ja mam pytanie.

Od jakiegoś czasu szarpie mi na jałowym biegu całą karoserią no i przy okazji i silnikiem. Najbardziej jest to wyczuwalne przy 1000obr.

Poza tym odczuwalne są stukania na drążku zmiany biegów na 3 i 6 przy puszczeniu i dodaniu gazu. Ponadto już od dłuższego czasu przy pewnych obrotach słychać buczenie tak jakby coś wchodziło w rezonans. Także zdarzają się "hopki" przy ruszaniu bądź podczas jazdy na 4 (jednak tu delikatne)

Czy to dwumas i sprzęgło?

Nie odczuwam szarpania podczas przyspieszania, sam silnik pracuje w miarę równo poza tym szarpaniem.

Wczoraj zaglądałem do komputera i pompowtryskiwacze są chyba ok.

Zastanawiam się czy to dwumas bo jak już robić to robić. Czy może poduszki pod skrzynią bo tak jakby silnik dykotał w jedną stronę. Ale to chyba normalne, wałem kręci w jedną stronę:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poznaniu jest gościu , który regeneruje dwumasy SPRZEGLO-SERVICE

ul. Ziębicka 37 60-163 Poznan

Tel.(061) 868-46-14

Tel. 609-888-868

Tel. 609-888-838

wystawia sie taż na Allegro . Czy ktoś korzystał już z jego usług?

Pracuje w serwisie samochodowym i przy regeneracji dwumasów korzystamy tylko z usług tego Pana.

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zadam takie pytanie:

jaka jest dopuszczalna krzywość powierzchni koła dwumasowego? wymieniam sprzęgło i po dokonaniu pomiarów wychodzi że jest różnica 0,30mm pomiędzy wysokością wewnętrzną a zewnętrzną koła. czy to dużo ? bo koło nic nie stuka nie ma drgań tylko sprzęgło nie dawało już rady. Podejrzewam że nie da się go przeszlifować bez rozbierania na elementy pierwsze :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jaka jest roznica luzu miedzu jednym a drugim kolem krecac lewo-prawo w zdrowym dwumasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są objawy zużycia dwumasy w skrzyni multitronic ? Ponieważ od kupna samochodu mam dziwny objaw - podczas przechodzenia między 1200 a 1400obr słychać takie jakby burczenie/brzęczenie gdzieś pod autem. Tak jakby pomiędzy skrzynią a prawą stroną komory silnika, dzieje się to niezależnie od prędkości czy obciążenia silnika. Po prostu obroty przelatują pomiędzy 1200 a 1400 w jedną czy w drugą stronę i słychać to burczenie chrobotanie. Kiedy złapię delikatnie palcami za drążek od automatu (część metalowa) to czuć tam wyraźne wibracje. Auto zdecydowanie nie szarpie, podczas gaszenia jest takie "kulnięcie" silnikiem ale to przez uszkodzoną klapę gaszącą. Proszę o jakieś sugestie co to może być - katalizator ? Poduchy ? Dwumasa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów. Posiadam B6 z silnikiem BDG, auto rusza normalnie bez żadnego szarpania, sprzęgło łapie moim zdaniem wysoko ale tak było od początku od kiedy mam ten samochód.

Problem polega na tym iż od 2200 rpm w górę z pod lewarka słychać dzwonienie (dosłownie jakby ktoś tłukł metalowym dzwonkiem), na 3 biegu jak odpuszczam gaz i obroty spadną poniżej 1800 słychać jakby "coś" metalowego tarło o siebie oraz na biegu jałowym widać jak gałka zmiany biegów drga.

Poduszki pod skrzynią wymienione, sprzęgło się nie ślizga, komputer pokazuje uszkodzoną poduszkę pod silnikiem ale po oględzinach okazało się że jest ok.

Czy to koło dwumasowe czy jeszcze może być coś innego?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...