drap Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 Witam Może ktoś będzie w stanie pomóc rozwiązać problem z moim autkiem 1.6 ADP z instalacją 24 BRC. Pewnego mroźnego dnia nie odpalił, więc zaholowałem go do garażu i zacząłem sprawdzać co może mu dolegać. Jest iskra i paliwo ale nie zapala, wymienię poniżej co było sprawdzone: - bezpieczniki - przekaźnik pompy paliwa, - przekaźnik odciążający X kontaktu - wymontowany kolektor paliwa wraz z wtryskami - kształt rozpylanego paliwa był OK - pomiar rezystancji cewki zapłonowej (dioda na zaciskach 1, 15 migała) - moduł wzmocnienia (dioda na pinach wtyczki migała, napiecie OK) - pomiar czujnika położenia wału (460 ohmów a powinno być w zakresie 480 - 1000 ohmów ale myślę że to za mała odchyłka, nie ma przebicia między pinami, czujnik został wyczyszczony) - wymiana kopułki rozdzielacza, palca rozdzielacza oraz czujnika Halla (wszystko nowe Bosch) - wzrokowa ocena elektroniki immobilizera oraz sterownika silnika - próba rozruchu na zapasowym kluczyku (kontrolka immo - logowanie kluczyka OK) - pasek rozrządu nie przeskoczył - wszystkie znaki się zgadzają - podmiana czujnika temperatury płynu chłodzącego który mi został z niepotrzebnej wymiany - brak błędów na VAGu pozostało sprawdzić czy na holu zapali i okazało się że TAK, niestety przy gwałtowniejszym dodaniu gazu silnik się dławił lub gasł (było kilka prób odpalania na holu) zdjęcie wtyczki z przepływomierza nie dawało żadnej zmiany lecz myślę, że nawet z odpiętym przepływomierzem powinien mi zapalić z rozrusznika (proszę o odpowiedź może ktoś z silnikiem ADP może wypiąć wtyczkę i sprawdzić czy odpali) ??? Po zgaśnięciu nie jest możliwe wystartowanie z rozrusznika nawet jak silnik jest gorący !!! Czy instalacja gazowa może mieć wpływ na takie objawy? Dzisiaj jeszcze spróbuję odpiąć potencjometr od przepustnicy i uruchomić silnik. Proszę o sugestie i pozdrawiam forumowiczów. Odpięcie potencjometru przepustnicy a także czujnika stukowego oraz sondy lambda nic nie dało nie odpalił.
Narcyz 35 Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 A jeżeli masz kanał odkręć rurę wydechową , trzeba wszystkiego próbować. Może któryś z tłumików jest niedrożny. Już kilka razy zdarzyło mi się zobaczyć jak auta wełnę czy watę szklaną (coś w tym rodzaju) wypluwają z tłumika.
drap Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Opublikowano 8 Marca 2011 Problem został rozwiązany, po przełożeniu cewki z auta kolegi odpalił z rozrusznika ! Cewka Beru 295zł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się