HiRide Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Przeczytalem juz troche tematow i pogrzebalem w sieci na temat rodzaju plynow do wspomagania. Ogolnie wyszlo na to ze poza ori plynem VAG dobry bedzie FEBI 6162 mineralny z zielona nakretka. A tu na koniec czytania natknalem sie na post w ktorym autor twierdzi ze zna przedstawiciela firmy ZF na polske a ten mowi ze FEBI 6162 mineral nie nadaje sie do ukladow wspomagania kierownicy w audi a4 b6 z uwagi na to ze jest za rzadki i ma za mala lepkosc.Dalej pisze ze sami sprzedawcy w sklepach wprowadzaja ludzi w blad mowiac ze Febi 6162 mineral to dobry wybor.Do tego kolor nakretki na butelce wcale nie oznacza czy jest to olej mineralny czy syntetyczny bo np FEBI zielony wystepuje jako mineral i syntetyk.Firma FEBI zaleca olej ze specyfikacja Dextron III żółty syntetyczny. Olej jaki jaki obecnie mozna kupic w ASO VW do Audi to pelen syntetyk koloru zielonego :gwizdanie: Wiec jak to w koncu jest?Jak wleje syntetyk a wczesniej byl mineral to nic sie nie rozcieknie? Jaki olej wlewano w fabryce ?
maciejek Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Fabrycznie B6 był zalany G002000 (Pentosin CHF11S) który jest olejem syntetycznym, B7 chyba G004000 (Pentosin CHF202) który jest również olejem syntetycznym. Nie ma co oszczędzać na oleju do wspomaganie, różnica będzie mała, a koszty spowodowane niewłaściwym (zbyt rzadkim) olejem we wspomaganiu pójdą nawet w kilka tysięcy złotych przy dużym pechu. Pentosin jest dostawcą tego płynu do fabryki na pierwsze zalanie więc można spokojnie go stosować 1
HiRide Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Fabrycznie B6 był zalany G002000 (Pentosin CHF11S) który jest olejem syntetycznym, B7 chyba G004000 (Pentosin CHF202) który jest również olejem syntetycznym. Nie ma co oszczędzać na oleju do wspomaganie, różnica będzie mała, a koszty spowodowane niewłaściwym (zbyt rzadkim) olejem we wspomaganiu pójdą nawet w kilka tysięcy złotych przy dużym pechu. Pentosin jest dostawcą tego płynu do fabryki na pierwsze zalanie więc można spokojnie go stosować dzieki to duzo wyjasnia nie wiem jaki mam teraz zalany olej ale jesli jest mineralny to moge przejsc na syntetyczny po wczesniejszym przeplukaniu ukladu ?
maciejek Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Jeżeli nie było nic kombinowane to masz w układzie syntetyk. Jeżeli nie jesteś pewny czy nie było jakiś hopsztosów przepłucz układ i zalej świeżym olejem syntetycznym
ROBERT Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Jedź do ASO i tam kup płyn , koszt ~ 50 zł za litr , ja w zeszłym roku wymieniałem
HiRide Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Jeżeli nie było nic kombinowane to masz w układzie syntetyk. Jeżeli nie jesteś pewny czy nie było jakiś hopsztosów przepłucz układ i zalej świeżym olejem syntetycznym a cos zastepczego zamiast pentosin chf11s? bo jest dosc drogi a czytalem przed chwila ze w serwisach leja tez LHM syntetyk -niby to samo ale o polowe tansze
HiRide Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Jedź do ASO i tam kup płyn , koszt ~ 50 zł za litr , ja w zeszłym roku wymieniałem W ASO dostepny jest tylko G004000 stosowany od 2004 roku w gore a G002000 (Pentosin CHF11S) jest juz niedostepny w ASO.Nie wiem ile w tym prawy ale stosowanie tego G004000 w autach produkowanych do 2004 moze zle dzialac na uklad wspomagania.Badz tu madry.
rikardo Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Jedź do ASO i tam kup płyn , koszt ~ 50 zł za litr , ja w zeszłym roku wymieniałem W ASO dostepny jest tylko G004000 stosowany od 2004 roku w gore a G002000 (Pentosin CHF11S) jest juz niedostepny w ASO.Nie wiem ile w tym prawy ale stosowanie tego G004000 w autach produkowanych do 2004 moze zle dzialac na uklad wspomagania.Badz tu madry. Od trzech lat w starszym modelu użytkuję w układzie wspomagania oryginalny olej G004000 i do chwili obecnej nie miałem żadnych problemów ze szczelnością. Zdecydowanie lepiej dział wspomaganie niż na oleju Febi, którym po lekturze forum zalałem układ i w moim przypadku to był błąd. Tak jak radzi kolega robert kup oryginalny olej w ASO i nie kombinuj.
HiRide Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Wiecie czasami warto popytac i pokombinowac a nie zawsze od razu brac i robic to co radzi ASO :gwizdanie: Zamowilem juz 2 litry oleju w ASO G004000 za 80 zl. Na zielonej nakretce zbiorniczka wspomagania pisze tylko olej mineralny a ten ktory zamowilem takim nie jest. No nic,zobaczymy co sie bedzie dziac po zalaniu.
ROBERT Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 W ASO dostepny jest tylko G004000 stosowany od 2004 roku w gore a G002000 (Pentosin CHF11S) jest juz niedostepny w ASO.Nie wiem ile w tym prawy ale stosowanie tego G004000 w autach produkowanych do 2004 moze zle dzialac na uklad wspomagania.Badz tu madry. Przecież w profilu masz [AVF] 2004 r. Ja mam 10.2004 r. i zalałem tym ORI z ASO , zalety to przede wszystkim ucichła pompa wspomagania , przedtem wyła niemiłosiernie na zakrętach - myślałem , że już po niej ( aha od nowości płyn nie był wymieniany , był czarny jak olej silnikowy w dieslu po przebiegu co najmniej 10 kkm ) PS. Ktoś tu wspomniał o FEBI , sprawdźcie czy na butelce jest jakakolwiek wzmianka że spełnia normę VW G002000 czy też G004000 :gwizdanie:
HiRide Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 W sobote chyba bede zmieniac ten olej wiec pozniej napisze jaki to przynioslo rezultat
marewel Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 d: PS. Ktoś tu wspomniał o FEBI , sprawdźcie czy na butelce jest jakakolwiek wzmianka że spełnia normę VW G002000 czy też G004000 :gwizdanie: Na febi 6161 jak i na ory skodowskim jest norma VW TL 52146
ROBERT Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 d: PS. Ktoś tu wspomniał o FEBI , sprawdźcie czy na butelce jest jakakolwiek wzmianka że spełnia normę VW G002000 czy też G004000 :gwizdanie: Na febi 6161 jak i na ory skodowskim jest norma VW TL 52146 Ja mam opakowanie FEBI 6162 i nic takiego tam nie ma jest tam jakieś dopuszczenie ale na pewno nie VW , jak wrócę z pracy specjalnie sprawdzę
czarny Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 a szybkie pytanie jak wymienić taki płyn, wężykiem ściągnąć czy jak?
Kamilos89 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 a szybkie pytanie jak wymienić taki płyn, wężykiem ściągnąć czy jak? tu masz http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=187774.0 lub też poszukaj na forum o tym było to opisywane.
ROBERT Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=123551.0 odpowiedź #5
HiRide Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 W sobote wymienilem u siebie ten plyn po uprzednim plukaniu ukladu. Dodam ze sciagnalem waz powrotny ktorym plyn splywal do sloika.Napelnilem plynem zbiornik na maxa,kolega odpalil silnik a plyn zlecial ze zbiorniczka w ciagu doslownie 2-3 sekund wiec trzeba uwazac co sie robi.Jakby zakrecil kierownica (gdyby zdazyl) to plyn by zlecial w sekunde chyba W kazdym razie wspomaganie juz nie buczy i chodzi lzej.Na poczatku mialem stracha-dodalem gazu i krecilem kierownica a pompa zaczela cicho wyć.Na szczescie juz sie uspokoilo i jest cisza. Szkoda tylko ze podczas calego zabiegu odkrylem ze mam do zrobienia sprezarke klimy Gdyby ktos mogl pomoc to bede wdzieczny http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=82779.45
czesia Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 W sobote wymienilem u siebie ten plyn po uprzednim plukaniu ukladu. Dodam ze sciagnalem waz powrotny ktorym plyn splywal do sloika.Napelnilem plynem zbiornik na maxa,kolega odpalil silnik a plyn zlecial ze zbiorniczka w ciagu doslownie 2-3 sekund wiec trzeba uwazac co sie robi.Jakby zakrecil kierownica (gdyby zdazyl) to plyn by zlecial w sekunde chyba W kazdym razie wspomaganie juz nie buczy i chodzi lzej.Na poczatku mialem stracha-dodalem gazu i krecilem kierownica a pompa zaczela cicho wyć.Na szczescie juz sie uspokoilo i jest cisza. Szkoda tylko ze podczas calego zabiegu odkrylem ze mam do zrobienia sprezarke klimy Gdyby ktos mogl pomoc to bede wdzieczny http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=82779.45 Bardzo źle zrobiłeś, jest duże ryzyko że przytarłeś pompę, płyn wymieniamy na zgaszonym silniku kręcąc kierownicą, po zamknięciu układu i zalaniu płynem dopiero uruchamiamy silnik w celu odpowietrzenia układu.Zresztą wszystko ładnie jest opisane na forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się