Artur82 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Witam! Dzis po diagnozie okazało się, że wszystkie 4 świeczki są padnięte Mam trzy pytania: 1. Czy padnięte świece mogą wpływać na notlaufa?? (mechanik twierdzi ze maja wpływ na prace turbiny) 2. Czy świece są używane tylko do rozruchu? 3. Mam Beru 0100226227 ...jakimi (NGK) można je zastąpić? Pzdr Artur
dziadek Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 1. w/g mnie nie bo to bez sensu by było 2. grzeją jeszcze po rozruchu jakąś chwile 3. wejdź na stronę NGK tam masz konfigurator
vertus69 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 1.???Zmień mechanika. 2.Świece dogrzewają jeszcze chwilę po uruchomieniu silnika. 3.NGK Y-732J ale Beru też są bdb.
Orange Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 świece są potrzebne tylko do rozruchu i to przy temperaturach poniżej 0.. i z tego co wiem to chwile po odpaleniu też jeszcze grzeją, u siebie wymieniałem w styczniu świece, okazało się że miałem 3 spalone, przy -15 po nocy odpalał bez problemu, niekiedy zadrżał przez sekundę zaraz po odpaleniu.. tyle z objawów świec u mnie co do wpływu na turbinę to nie mam pojęcia jaki miałby to być związek...
Artur82 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 macher stwierdzil...ze jesli silnik nie ma 90st to swiece dogrzewaja paliwo
dziadek Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 macher stwierdzil...ze jesli silnik nie ma 90st to swiece dogrzewaja paliwo :polew: a w jaki one sposób dogrzeją te paliwo? naprawdę zmień mechanika
Krzysztof Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Jest osobna świeca dogrzewająca płyn chłodniczy ale nie jest to ta sama co żarowe grzejące przed odpaleniem samochodu..
lesand Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Jest osobna świeca dogrzewająca płyn chłodniczy ale nie jest to ta sama co żarowe grzejące przed odpaleniem samochodu.. w AWX tego nie ma, i jak już to trzy świece a nie jedna :gwizdanie:
tomiczka Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Może ten link rozwiąże niektóre wątpliwości, jak długo i po co grzeją świeczki. http://auto-krak.pl/mechanika/swiece-zarowe-2/ Pozdrawiam.
goldi Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 świece żarowe powyżej 5 stopni sie nie załączają
tomiczka Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 świece żarowe powyżej 5 stopni sie nie załączają To, że tego nie widzisz, bo kontrolka świec nie zapala się, to wcale nie oznacza, że świece nie grzeją. i poczytaj zanim napiszesz.
Artur82 Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 z tego co mi wiadomo...swiece pracuja (w miare potrzeb) do momentu az na blacie nie ma 90st celcjusza...a i odnosnie rad zeby zmienic mechanika to sie nie zgodze...bo po wymianie swiec auto chodzi zupelnie inaczej
dziadek Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 bo po wymianie swiec auto chodzi zupelnie inaczej pewnie że po odpaleniu będzie chodzić zupełnie inaczej niż przy spalonych ale po tekscie ze jesli silnik nie ma 90st to swiece dogrzewaja paliwo dalej twierdzę "zmień mechanika"
k0za Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 No no no świece żarowe mające wpływ na prace turbiny i dogrzewające paliwo Co za partacz. Świece żarowe w AWX grzeją tylko poniżej 5*C oraz podczas pracy silnika przez krótką chwilę łagodząc tym samym pracę silnika. Ludzie komu wy powierzacie swoje auta?
tomiczka Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 No no no świece żarowe mające wpływ na prace turbiny i dogrzewające paliwo Co za partacz. Świece żarowe w AWX grzeją tylko poniżej 5*C oraz podczas pracy silnika przez krótką chwilę łagodząc tym samym pracę silnika. Ludzie komu wy powierzacie swoje auta? Żarzenie po rozruchu, w początkowej fazie pracy silnika wpływa na redukcję białego i niebieskiego dymu i zapobiega charakterystycznemu klekotaniu.Czas trwania dogrzewania uzależnia się w normalnym przypadku od temperatury silnika, ponieważ przy zimnym silniku dochodzi do szczególnie dużego poziomu emisji szkodliwych substancji oraz hałasu. Biorąc pod uwagę te dwa zdania, można wywnioskować, że dogrzewanie ma na celu uchronienie również turbiny /tu czytaj kierownic/ przed osadzaniem się na nich sadzy. Przy padniętych świecach i zimnym silniku, mieszanka powietrzno-paliwowa nie spala się do końca co powoduje z czasem zatarcie kierownic. Jak chyba wiadomo, zatarte kierownice powodują wpadanie silnika w tryb awaryjny / NOTLAUF/. Reasumując można stwierdzić, że świece żarowe mają wpływ na pracę turbiny, tak czy inaczej. ArturB6 pisząc o podgrzewaniu paliwa, myślał pewnie o mieszance paliwowo powietrznej i tu miał całkowitą rację. Koledzy drodzy. Każdy ma pewnie jakąś tam wiedzę/lub też tak mu się wydaje/ i ok. Ale wystarczy poczytać troszkę teksty źródłowe o np. świecach żarowych i ich działaniu i te wszystkie przepychanki i wymądrzanie się, przestaną zaśmiecać forum. Pozdrawiam. Jeszcze raz polecam link o świecach http://auto-krak.pl/mechanika/swiece-zarowe-2/
k0za Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Zgoda całkowita. Idąc tym tropem stwierdzam, że przepalone świece żarowe wydłużają życie akumulatora alternatora przekaźników eot
lukaszlsw Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 W VP świece kończą swoją prace z momentem zgaśnięcia kontrolki na blacie, parę razy miernikiem sprawdzałem czy dochodzi prąd do nich,i jak zgasła kontrolka na blacie spadało na 0V. to w PD jest inaczej? Tak czy inaczej do świec zajrzę gdzieś w Listopadzie dopiero
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się