Dave81 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Witam! Engine check pojawił się podczas długiej podróży i nic nie zmieniło się w dynamice auta. Po sprawdzeniu wyszło to : 2 Faults Found: 16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded 16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded Czytałem wiele postów i albo temat się urywa albo piszą ludki o wycinaniu kat'ow. Nie chcę niczego wycinać. Da się jednoznacznie sprawdzic VAG'iem czy to sonda czy zapchany katalizator? Dodam ,że po wykasowaniu problem pojawia się natychmiast po odpaleniu auta. Po odpaleniu zimnego auta silnik nierówno chodzi i kopci (przez 2 -3 minut). Przed tą awarią nic dziwnego się nie działo. Chodził równo itp. Jest możliwe ,żeby tak nagle zapchał się katalizator?
ghost1717 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 podejrzewam ,że już kata nie masz... U mnie wydmuchło go na autostradzie Mamy 4 katy po 2 na strone... Pierwszy u mnie uległ stopieniu i wpadł w drugiego.... i tamten powodował dym smród z wydechu i nierówną prace. Silnik czasami nie chciał sie wkrecac. Uwaliło sonde lambda. Wymiana wydechu na angola i jazda dalej pozdrawiam EDIT: Katy i sondy sprawdzisz vagiem Kata może uszkodzić: a) niesczelnosc dolotu źle wyregulowany gaz c)olej niewłasciwy d) miałes pecha i trafiło na CIebie
Dave81 Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Opublikowano 16 Marca 2011 O dzięki za odpowiedź. Ile taka wymiana? Niema innych rozwiązań? Da się to rozebrać, sprawdzić jakoś? Dzisiaj odpaliłem i nie było kopcenia, silnik zimny lubi sobie leciutko szarpnąć, ale po rozgrzaniu jakby wszystko ok. Wchodzi ładnie na obroty schodzi też szybciutko.
ghost1717 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Ja kupiłem 4 katy z angola za 600 zł. od Ciebie zależy za ile kupisz U mnie na posotoju tez czasem auto zachowywało sie ok... sprawdz podczas jazdy! Wtedy wszystko widać.... Najbardziej podczas zmieniajacego sie obciazenia. Podczas jazdy z stałą predkoscią było o.k ale jak tylko chciałem przyspieszac to check mrugał i silnik nie chciał dalej jechac. Wystarczy ktoś kumaty i jazda z vagiem i wszystko wiesz. pozdrawiam
Dave81 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Witam ponownie! Po poprawnym wykasowaniu(za pierwszym razem nie wykasowałem) błędów check engine przestała jarzyć. I niby wszystko było ok. Ale dzisiaj kontrolka znowu zaczęła się jarzyć. Podejrzewam ,że problem z katami powrócił. Ktoś mógłby mi podać numery tych części? Albo namiary na coś tańszego? Nie chciałbym wymieniać wszystkich 4. Jak sie dowiedzieć który to katalizator? Pozdrawiam.
yendreck Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Ktoś mógłby mi podać numery tych części? Albo namiary na coś tańszego? Z tego co się orientowałem, niestety nie ma zamienników katalizatorów. Ja podłączę się pod temat. U mnie również jak boomerang (co ~300km) wraca błąd 16815. Jednak check nie zapala się podczas jazdy, a podczas postoju na biegu jałowym czy też na światłach (przy ciepłym silniku). Jazda na PB czy też na LPG - bez różnicy. Wymienione cewki i świece - również bez zmian. Nie zauważyłem spadku mocy czy jakiegoś zamulenia. Na zimnym silniku lubi troche szarpnąć przy ruszaniu lub trochę mocniejszym dodaniu gazu. Z rurek również nikt nie zauważył jakiegoś smoga czy innego dziadostwa. Przebieg 140kkm... raczej prawdziwy Więc tak się zastanawiam, czy oby napewno szwankował u mnie kat czy też sonda świruje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się