Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Renowacja porysowanej lampy tylnej.


Rekomendowane odpowiedzi

W niewyjaśniony sposób na tylnej lampie pojawiło się dość spore i nie ładnie wyglądające zarysowanie. Postanowiłem to naprawić i oto efekty pracy z której jestem zadowolony:

Przed:

IMG094.jpg

Po użyciu papieru 600 (szlifowanie na mokro):

IMG095.jpg

Po polerowaniu papierem 2500 (też na mokro) i po paście lekko ściernej z woskiem TEMPO:

IMG096.jpg

Koszt takiej naprawy to 15 zł (papier i pasta).

IMG097.jpg

Następny krok to polerka przednich lamp, z tym że mam pewne obawy bo wyczytałem że zdziera się w ten sposób warstwę ochronną i po tym szybciej matowieją. Macie jakieś własne doświadczenia?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny krok to polerka przednich lamp, z tym że mam pewne obawy bo wyczytałem że zdziera się w ten sposób warstwę ochronną i po tym szybciej matowieją. Macie jakieś własne doświadczenia?

Pozdrawiam!

tak ja mam i nie polecam bo lampa matowieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak w Mercedesie E klasie lampy były porzułkłe i porysowane urzyłem 3 rodzajów papieru i pasty TurtleVax nie pamiętam już nazwy dokładnie efekt był widoczny ale trochę były mleczne

plastik czy szklo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowe klosze :)

Szklanych się nie rusza

Też trzeba uważać na ruchy ręką za wolne nie dają efektu za szybkie sklejają plastik pod temperatura szorowania jest ryzyko sklejek.Nad tym siedziaeęm 2,5h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowe klosze :)

Szklanych się nie rusza

Też trzeba uważać na ruchy ręką za wolne nie dają efektu za szybkie sklejają plastik pod temperatura szorowania jest ryzyko sklejek.Nad tym siedziaeęm 2,5h

nigdy nie slyszalem o "sklejkach" a tymbardziej o tym ze szklanych kloszy sie nie rusza.

Wprost przeciwnie -rusza sie :tongue4: wypolerowalem halogen z b6 najpierw tarcza cierna potem dlugo papierem 2 tys a na koniec tlenkiem ceru.Halogen jest jak nowy bez zadnej mlecznej powloki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny krok to polerka przednich lamp, z tym że mam pewne obawy bo wyczytałem że zdziera się w ten sposób warstwę ochronną i po tym szybciej matowieją. Macie jakieś własne doświadczenia?

Pozdrawiam!

tak ja mam i nie polecam bo lampa matowieje

Nie wiem czy klosz w B6 jest z tego samego materiału co w B5 ale jeśli tak to również nie polecam.

Miałem dość mocną rysę na jednej z przednich lamp i fakt, że polerka usunęła rysę ale po 3 miesiącach w tym miejscu wylazła swego rodzaju plama. Kolejna delikatna polerka pomogła mniej więcej na taki sam okres czasu :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny krok to polerka przednich lamp, z tym że mam pewne obawy bo wyczytałem że zdziera się w ten sposób warstwę ochronną i po tym szybciej matowieją. Macie jakieś własne doświadczenia?

Pozdrawiam!

tak ja mam i nie polecam bo lampa matowieje

Nie wiem czy klosz w B6 jest z tego samego materiału co w B5 ale jeśli tak to również nie polecam.

Miałem dość mocną rysę na jednej z przednich lamp i fakt, że polerka usunęła rysę ale po 3 miesiącach w tym miejscu wylazła swego rodzaju plama. Kolejna delikatna polerka pomogła mniej więcej na taki sam okres czasu :thumbdown:

:wallbash: f**k, będę jeździł z rysą :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny krok to polerka przednich lamp, z tym że mam pewne obawy bo wyczytałem że zdziera się w ten sposób warstwę ochronną i po tym szybciej matowieją. Macie jakieś własne doświadczenia?

Pozdrawiam!

tak ja mam i nie polecam bo lampa matowieje

Nie wiem czy klosz w B6 jest z tego samego materiału co w B5 ale jeśli tak to również nie polecam.

Miałem dość mocną rysę na jednej z przednich lamp i fakt, że polerka usunęła rysę ale po 3 miesiącach w tym miejscu wylazła swego rodzaju plama. Kolejna delikatna polerka pomogła mniej więcej na taki sam okres czasu :thumbdown:

:wallbash: f**k, będę jeździł z rysą :wallbash:

albo co kilka miesiecy recznie wypoleruj dobra pasta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny krok to polerka przednich lamp, z tym że mam pewne obawy bo wyczytałem że zdziera się w ten sposób warstwę ochronną i po tym szybciej matowieją. Macie jakieś własne doświadczenia?

Pozdrawiam!

tak ja mam i nie polecam bo lampa matowieje

Nie wiem czy klosz w B6 jest z tego samego materiału co w B5 ale jeśli tak to również nie polecam.

Miałem dość mocną rysę na jednej z przednich lamp i fakt, że polerka usunęła rysę ale po 3 miesiącach w tym miejscu wylazła swego rodzaju plama. Kolejna delikatna polerka pomogła mniej więcej na taki sam okres czasu :thumbdown:

:wallbash: f**k, będę jeździł z rysą :wallbash:

albo co kilka miesiecy recznie wypoleruj dobra pasta

poradzę sobie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno odradzam usuwanie głębokich rys z użyciem mechanicznej polerki. Bardzo łatwo jest miejscowo przegrzać klosz i efekt będzie taki jak pisałem.

:thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba przegrzac klosza zeby potem robil sie matowy po jakims czasie-wystarczy zetrzec cienka warstwe ochronna za pomoca dloni i papieru sciernego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak Panowie, tylne klosze można sobie polerować jak najbardziej, papierem szlifujemy oczywiście na mokro żeby nie przypalić materiału i nie zrobić jak ktoś to ujoł sklejek.Przednie z tworzywa nie polecam ponieważ zetrzecie warstwę ichronną przed promieniami uv, w konsekwencji czego po paru miesiącach znów zrobią się mleczne. Szklane reflektory jak najbardziej można polerować specjalnymi tarczami ściernymi do szkła, które zakłada sie na polerkę lub po prostu na wiertarkę. Na koniec polerka tlenkiem ceru[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 12:38_________________________________________________Dodam jeszcze że należy uważać by nie zrobić efektu soczewki przez co światlo może byc źle rozbijane i nawet oślepiać innych kierowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak Panowie, tylne klosze można sobie polerować jak najbardziej, papierem szlifujemy oczywiście na mokro żeby nie przypalić materiału i nie zrobić jak ktoś to ujoł sklejek.Przednie z tworzywa nie polecam ponieważ zetrzecie warstwę ichronną przed promieniami uv, w konsekwencji czego po paru miesiącach znów zrobią się mleczne. Szklane reflektory jak najbardziej można polerować specjalnymi tarczami ściernymi do szkła, które zakłada sie na polerkę lub po prostu na wiertarkę. Na koniec polerka tlenkiem ceru[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 12:38_________________________________________________Dodam jeszcze że należy uważać by nie zrobić efektu soczewki przez co światlo może byc źle rozbijane i nawet oślepiać innych kierowców

kolego czytales ten temat od poczatku zanim napisales swoj post ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego miałem nie czytać? Zamieściłem moje spostrzeżenia, może komuś się przydadzą, zawsze lepiej się kierować na opini kilku osób niż jednej chyba co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze lepiej kiedy jestes wiecej spostrzezen.

Dlatego pytalem bo to co napisales bylo juz napisane wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...