smoku666 1 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 siema, Dziś podczas jazdy nagle zabrakło mocy i silnik zaczął głośniej pracować - dźwięk podobny do lekko przepalonego dziurawego tłumika........... po dojechaniu do domu (tylko 500m) ku mojemu zdziwieniu ujrzałem taki o to widok pod maską wygląda na przepalone od środka... cała okolica jest lekko up*******na sadzą lub czymś podobnym. czy tego typu awaria może mieć jakąś specjalną przyczynę ? czy po prostu materiał nie wytrzymał i powiedział papa... przebieg mojego audika to 222kkm (potwierdzony), brak innych dolegliwości, auto po delikatnym virusie. taką rurkę się wymienia czy np lutuje czy coś ? jak ktoś ma pod ręką Etkę to poproszę o nr części .. ciekawe czy jest tylko ori czy jest jakaś alternatywa.... (jakiś schemat z ETKI mile widziany) jak zwykle trafiło na czas kiedy nie jestem za bardzo na kasie zapomniałem dodać iż żaden błąd silnika czy temu podobne się nie wyświetla.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 rura EGR, musisz kupic nowa lub uzywke, mozna tez pospawac lutowanie tylko lutem twardym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERW0 0 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 zapewne chodzi o rurke która łączy kolektor z chłodniczką EGR nr.028 131 521 CB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 ta nieszczelność spowoduje, że turbo nie osiągnie zadanego ciśnienia doładowania bo przez to spadnie dynamika spalin, która ujemnie wpłynie na rozkręcanie się wirnika po stronie gorącej turbosprężarki i w efekcie mniejszą wartość doładowania niż ta jaką oczekuje sterownik silnika. Resztę napisał kolega devastation. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gar.bik 1 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jak nie jesteś przy kasie to zaślep tymczasowo wylot z bloku silnika i przy zaworze egr. wywali ci błąd ale z tym da sie jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoku666 1 Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 dzięki za info, a z czego jest zrobiona ta rurka ? z aluminium ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 z nierdzewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoku666 1 Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 z nierdzewki skoro to zwykła nierdzewka to po jej zdemontowaniu można spróbować normalnie to pospawać prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 to juz napisalem powyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERW0 0 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 z nierdzewki skoro to zwykła nierdzewka to po jej zdemontowaniu można spróbować normalnie to pospawać prawda ? koszt używki +/-100zł i chcesz druciarstwo robic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jezuwrc 0 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jak sam widzisz pękło na elastycznym kawałku tego przewodu Pospawasz i za chwile będzie to samo...Kup nowa lub używkę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoku666 1 Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 dzięki za odpowiedzi.. decyzja podjęta - szukam używki lub szukam jakiegoś dojścia do nówki w dobrej cenie... (w aso przez tel podali mi 635zł) dowiedziałem się też że rurka jest inna do AVF manual a inna do AVF automat.... to prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
letallec 2 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 U Ciebie wyglada to inaczej, gdyz masz chyba chlodnice spalin U mnie ta rurka schodzi pionowo w dol do okolic turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoku666 1 Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 zaraz zaraz... to AVF w manualu nie ma chłodnicy spalin a AVF w automacie ma ? niby AVF to AVF , rodzaj skrzyni ma aż takie znaczenie...? dziwne by to było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 masz chłodnicę spalin bo widać rurę wodną do niej dochodzącą na Twoich fotkach. Są silniki, w których w manualu nie ma chłodnicy spalin a są takie, które bez względu na rodzaj skrzyni biegów ją mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoku666 1 Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 heh czyli wychodzi na to że AVF AVF'owi nie równy .... wyskoczę potem i zdejmę osłonę silnika i zrobię fotkę... pewnie wtedy się wszystko wyjaśni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 nie musisz, przecież napisałem Ci że masz chłodnicę spalin, zdejmij tylko tę pokrywę dla własnej potrzeby by się przyjrzeć jak ta rura spalin wygląda byś czasem nie kupił innej niż potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoku666 1 Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 zrobię dokładnie jak napisałeś Sztomel [br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 12:58_________________________________________________i wszystko jasne, do mnie pasuje 038 131 521 BB bo jak ładnie widać mam chłodniczke spalin... rurka jest już zamówiona więc po temacie... dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się