Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Przepalona rurka od Turbo ? od czego to jest?


smoku666

Rekomendowane odpowiedzi

siema,

Dziś podczas jazdy nagle zabrakło mocy i silnik zaczął głośniej pracować - dźwięk podobny do lekko przepalonego dziurawego tłumika........... po dojechaniu do domu (tylko 500m) ku mojemu zdziwieniu ujrzałem taki o to widok pod maską

P1070267.jpg

P1070271.jpg

wygląda na przepalone od środka... cała okolica jest lekko up*******na sadzą lub czymś podobnym.

czy tego typu awaria może mieć jakąś specjalną przyczynę ? czy po prostu materiał nie wytrzymał i powiedział papa...

przebieg mojego audika to 222kkm (potwierdzony), brak innych dolegliwości, auto po delikatnym virusie.

taką rurkę się wymienia czy np lutuje czy coś ?

jak ktoś ma pod ręką Etkę to poproszę o nr części .. ciekawe czy jest tylko ori czy jest jakaś alternatywa.... (jakiś schemat z ETKI mile widziany)

jak zwykle trafiło na czas kiedy nie jestem za bardzo na kasie :wallbash:

zapomniałem dodać iż żaden błąd silnika czy temu podobne się nie wyświetla....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rura EGR, musisz kupic nowa lub uzywke, mozna tez pospawac

lutowanie tylko lutem twardym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne chodzi o rurke która łączy kolektor z chłodniczką EGR nr.028 131 521 CB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta nieszczelność spowoduje, że turbo nie osiągnie zadanego ciśnienia doładowania bo przez to spadnie dynamika spalin, która ujemnie wpłynie na rozkręcanie się wirnika po stronie gorącej turbosprężarki i w efekcie mniejszą wartość doładowania niż ta jaką oczekuje sterownik silnika. Resztę napisał kolega devastation.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jesteś przy kasie to zaślep tymczasowo wylot z bloku silnika i przy zaworze egr. wywali ci błąd ale z tym da sie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, a z czego jest zrobiona ta rurka ? z aluminium ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nierdzewki

skoro to zwykła nierdzewka to po jej zdemontowaniu można spróbować normalnie to pospawać prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz napisalem powyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nierdzewki

skoro to zwykła nierdzewka to po jej zdemontowaniu można spróbować normalnie to pospawać prawda ?

koszt używki +/-100zł

i chcesz druciarstwo robic :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam widzisz pękło na elastycznym kawałku tego przewodu Pospawasz i za chwile będzie to samo...Kup nowa lub używkę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi..

decyzja podjęta - szukam używki lub szukam jakiegoś dojścia do nówki w dobrej cenie... (w aso przez tel podali mi 635zł)

dowiedziałem się też że rurka jest inna do AVF manual a inna do AVF automat.... to prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie wyglada to inaczej, gdyz masz chyba chlodnice spalin :mysli: U mnie ta rurka schodzi pionowo w dol do okolic turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz...

to AVF w manualu nie ma chłodnicy spalin a AVF w automacie ma ? :mysli:

niby AVF to AVF , rodzaj skrzyni ma aż takie znaczenie...? dziwne by to było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz chłodnicę spalin bo widać rurę wodną do niej dochodzącą na Twoich fotkach. Są silniki, w których w manualu nie ma chłodnicy spalin a są takie, które bez względu na rodzaj skrzyni biegów ją mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh czyli wychodzi na to że AVF AVF'owi nie równy .... :mysli:

wyskoczę potem i zdejmę osłonę silnika i zrobię fotkę... pewnie wtedy się wszystko wyjaśni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz, przecież napisałem Ci że masz chłodnicę spalin, zdejmij tylko tę pokrywę dla własnej potrzeby by się przyjrzeć jak ta rura spalin wygląda byś czasem nie kupił innej niż potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobię dokładnie jak napisałeś Sztomel :)

[br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 12:58_________________________________________________i wszystko jasne, do mnie pasuje 038 131 521 BB bo jak ładnie widać mam chłodniczke spalin...

P1070280.jpg

rurka jest już zamówiona więc po temacie...

dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...