Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Buczenie w okolicy Filtra Powietrza!!!


dreamburn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.dzisiaj zauwazyłem buczenie na wolnych obtotach ,otworzyłem maske i wyraznie słychac ze buczy przy filtrze powietrza!!! a w srodku tak jakby dragania sie przenosiły.Odpiołem waz doprowadzajacy powietrze do turbiny i buczenie ustało, po podpieciu do filtra znów zaczeło buczec.Co to moze być???Dodam ze plecionka wymieniona.Moze filtr powietrza??ale był wymieniany jakies 2-3 tyg temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już było o tym bardzo dużo :szukaj: Może być wałek rozrządu i popychacze :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie może bo nie domyka się zawór doucz się trochę a nie poprawiasz kogoś ! I jak masz zamiar krzyczeć tutaj to nie uzyskasz pomocy. Może to też być dziura w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja też mam dudnienie w okolicy filtra powietrza. Jak przytykam ręką dolot powietrza do obudowy filtra dudnienia nie ma wcale. Ogólnie silnik podczas jazdy głośniej pracuje i zauważyłem że zaczął mi pić więcej oleju.

Szklanki, wałek plus uszczelniacze miałem ostatnio sprawdzane i jest z nimi wszystko wporządku.

Nie wiem czy to ma jakiś związek z tym dudnieniem ale tak samo zaczęło mi turbo wyć tzn. tak mi się wydaje że to turbo bo wyje jak wciskam gaz.Podczas odpalania silnika tak na 10 sekund wyje i później cichnie.

I tak samo jak deptam na hamulec parę razy do twardego i wciskam go to zaczyna wyć tak przez chwile po czym cichnie.

Panowie jakieś sugestie ??? :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym hamulcem to trochę dziwny przypadek dla mnie :) Ale powiedz na jakim oleju śmigasz? Jeżeli coś stuka po odpaleniu na zimnym i przestaje po chwili to w miarę normalne. A jak był sprawdzany ten wałek Suwmiarką czy na oko? A co do tego spalania oleju odkręć rurę gumową od turba i zobacz jak dużo masz tam oleju. Polecał bym :vaglogi: Może buczeć przez zmienną geometrie w turbo też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem zalanego Mobila 10W40, teraz przejechałem 5 tyś km. na Castrolu Edge 5W40. Mechanik mówił że do mojego silnika najlepszy będzie syntetyk i mi taki zalał tylko nie wiem czy rozsądnie bo słyszałem, że z półsyntetyka i mineralnego na czysty syntetyk się nie przechodzi, mam nalatane już 330 tyś km. Wydaje mi się, że na półsyntetyku jakby ciszej klekotał silnik ale może się myle.

Nie wiem jak był sprawdzany wałek, ale jak nie zapomnę to się dzisiaj spytam i dam znać.

Właśnie miałem podłączanego pod Vaga i niby wyszło wszystko ok.

Jeśli chodzi o turbo to już 2 razy było czyszczone bo przy 3tyś obr włączał się tryb awaryjny. Teraz się nie włącza ale mam wrażenie że nie ma takiego buta jak wcześniej tylko jest taki lekko zmulony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mówisz ze zawór moze sie nie domykac to wydaje mi sie ze w dolocie powinny sie pojawic spaliny? a nic takiego tam niema,jak odłacze rure od turbo to buczenie znika lub jak zasłonie połowe wlotu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bo jak odłączysz przewód od turba ten gumowy to i odłączasz układ dolotowy powietrza i jest cicho. Dlatego dalej sądzę że to popychacze z wałkiem rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze takie cos moze sie stac tak nagle??Samochod pali na dotyk , obojetnie czy zima i -15 czy jak jest ciepło, a jesli którys z zaworów byłby nie domkniety to powinna byc nizsza kompresja, przynajmniej tak mi sie wydaje.Ale moze masz racje.dziwi mnie jednak to ze w srodku samochodu po dokladnym przysłuchaniu czuc jakby to buczenie było powodowane drganiami, zastanawiam sie czy to nie poduszka od skrzyni z prawej strony, tylko niewiem jak ja sprawdzic czy to faktycznie ona,moze ty bedziesz wiedział?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzwoniłem do mechanika i mówił, że wałek sprawdzał na oko...twierdził że lipny wałek da się ujrzeć gołym okiem.

Rurę odkręcałem ale od strony obudowy filtra, bo akurat sprawdzałem obudowe czy nie jest czasem pęknięta i lekko w środku się świeciła ale żadnego nadmiaru oleju tam nie było. Zauważyłem na spodzie obudowy 9 dziurek wywierconych i nie wiem czy to tak ma być czy ktoś to zrobił sam, może jest to po to żeby w razie dostania się wody miała czym wylecieć.

No i dzisiaj zobaczyłem że mam mokry silnik od tyłu ale nie moge zlokalizować gdzie jest wyciek, także może to jest powód że ubywa mi oleju. W sobotę będę wjeżdżał na kanał to się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoo ale dobry mechanik na oko sprawdził wałek rozrządu :> też bym chciał mieć suwmiarkę w oczach :notworthy: Ciekawe skąd wie czy ma 47 mm czy 44 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoo ale dobry mechanik na oko sprawdził wałek rozrządu :> też bym chciał mieć suwmiarkę w oczach :notworthy: Ciekawe skąd wie czy ma 47 mm czy 44 :)

mechanika to nie tylko suwmiarka. Wałek jak jest do d*py to nie trzeba suwmiarki aby go zaliczyć do złego czy dobrego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko to sobie można dziewkę zbrzuchacić :> Widać na oko wylizane krzywki ale żeby nie sprawdzić dokładnie.. A popychacze też mogą być kiepskie i nie będzie stukać non stop jak ma dobry olej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko to sobie można dziewkę zbrzuchacić :> Widać na oko wylizane krzywki ale żeby nie sprawdzić dokładnie.. A popychacze też mogą być kiepskie i nie będzie stukać non stop jak ma dobry olej..

kolego po niekąd masz rację. Ale chyba nie ma takiego warsztatu co by miał dokumentację techniczną do wszystkich silników. Uwierz kumaty mechanik wie kiedy użyć suwmiarki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie może bo nie domyka się zawór doucz się trochę a nie poprawiasz kogoś ! I jak masz zamiar krzyczeć tutaj to nie uzyskasz pomocy. Może to też być dziura w dolocie.

mam też buczenie w okolicy filtra powietrza, lecz może się mylę, ale raczej jak by to był wałek to zawór by się nie otwierał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach na pompiwtrydskach 130 konnych buczenie jest często, ale w 110 konnych to nowość, pewnie 700tys pękło na blacie :naughty: zacznijcie od gruntownego demontażu całego dolotu i gruntownego czyszczenia, czyli całe o rurowanie, turbo, ic, egr i kolektor ssący na stół, co się rozdrabniać, no ale i tak pewnie spokój dopiero będzie po remoncie głowicy, tu też lepiej się nie rozdrabiać tylko zrobić full regeneracje :)

to że w dolocie nie ma spalin nie znaczy że zawory się domykają no bo spaliny nie cofają się aż tak by to zauważył, one od razu ponownie zostają zassane i tak w koło macieju, wsadź nosa w kolektor ssący :> może wtedy poczujesz, a najlepiej zdejmij kolektor i wtedy może będzie widać czy nie puszcza spalin na dolot

owe dudnienie może być spowodowane zła praca egr, w silnikach pd wystarczy minimalnie przymknąć klapę gasząca lub wsadzić czapkę we wlot powietrza i owe dudnienie cichnie :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...