Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Dystanse przelotowe a bezpieczeństwo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie, czy założenie dystansów przelotowych (tył 15 mm a przód 10 mm), czyli takie montowane razem z felgami tymi samymi śrubami jest bezpieczne?? Czy istnieje możliwość, nie wiem, urwania się koła, zerwania śruby?

Czy lepiej taki manewr sobie odpuścić?

Bo słyszałem różne zdania, jedni mówią, że są bezpieczne a inni, że lepiej takie sobie odpuścić.

Doradźcie, bo kupiłem na przód 10 a na tył 15 mm, i mam ochotę założyć, ale zbił mnie z tropu jeden koleś, twierdząc, że taki montaż jest niebezpieczny.

Podpowiedzcie. Marcin.

Opublikowano

Dopisze się do pytania gdyż z 15mm nie ma problemu bo mają kołnierz centrujący ale problem tkwi w 10mm które nie mają i zakrywają całą piastę przez co felga jest oparta tylko na samych śrubach :mysli:

Opublikowano

10 mm to złe rozwiązanie, dystanse muszą mieć wypust pod otwór centrujący felgi, chyba dystanse minimum 15 mm będą miały wypust centrujący [br]Dopisany: 26 Marzec 2011, 17:04_________________________________________________http://aukcjewp.wp.pl/dystanse-kryzy-5x112-15mm-audi-vw-skoda-seat-ford-i1526357101.html

Opublikowano

Jezdzilem na przelotowych 15mm, 17mm, 20mm i NIC SIE NIE DZIALO! To są jakieś bajki wyssane z palca, zakładaj śmiało ;) Wielu znajomych śmiga na przelotowych dystansach i nie narzekaja. Pozdrawiam

Opublikowano

Jezdzilem na przelotowych 15mm, 17mm, 20mm i NIC SIE NIE DZIALO! To są jakieś bajki wyssane z palca, zakładaj śmiało ;) Wielu znajomych śmiga na przelotowych dystansach i nie narzekaja. Pozdrawiam

przelotowe, czyli bez kołnierza? :shocked: gratuluję odwagi :decayed: Flyer miał 10mm bez kołnierza i mu biły

Opublikowano

Jezdzilem na przelotowych 15mm, 17mm, 20mm i NIC SIE NIE DZIALO! To są jakieś bajki wyssane z palca, zakładaj śmiało ;) Wielu znajomych śmiga na przelotowych dystansach i nie narzekaja. Pozdrawiam

przelotowe, czyli bez kołnierza? :shocked: gratuluję odwagi :decayed: Flyer miał 10mm bez kołnierza i mu biły

Chopie a co tu ma przelot do kołnierza?
Opublikowano

Jezdzilem na przelotowych 15mm, 17mm, 20mm i NIC SIE NIE DZIALO! To są jakieś bajki wyssane z palca, zakładaj śmiało ;) Wielu znajomych śmiga na przelotowych dystansach i nie narzekaja. Pozdrawiam

przelotowe, czyli bez kołnierza? :shocked: gratuluję odwagi :decayed: Flyer miał 10mm bez kołnierza i mu biły

Chopie a co tu ma przelot do kołnierza?

jeżeli nie będzie kołnierza nie "wyśrodkujesz" idealnie felgi

Opublikowano

Nie rozumiem co ma być extremalnego w przelotowych dystansach z kołnierzem :decayed: wsadzasz dłuższe śruby i jest normalnie :gwizdanie: co innego w przypadku dystansów przelotowych bez kołnierza, bo to jest szajs.. chyba, że 5 mm

gniady 79, nie doczytałem, co pisał zozolek

Opublikowano

Podstawowa różnica w dystansach, to ich podział:

1) Przelotowe, zakłada się po prostu dłuższe śruby, które zanim zostaną przykręcone do piasty, przechodzą przez dystans. Od 15mm w dystansach stosuje się coś na kształt pierścienia dystansowego, który pozwala na wyśrodkowanie felgi.

2) Lepszym rozwiązaniem jest dystans przykręcany do piasty. Mamy osobne śruby, którymi przykręcamy dystanse do piasty. Normalnymi (czyt. nie potrzeba dłuższych) śrubami przykręcamy felgi do wcześniej przykręconego dystansu, który ma gwint.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jezdzilem na przelotowych 15mm, 17mm, 20mm i NIC SIE NIE DZIALO! To są jakieś bajki wyssane z palca, zakładaj śmiało ;) Wielu znajomych śmiga na przelotowych dystansach i nie narzekaja. Pozdrawiam

przelotowe, czyli bez kołnierza? :shocked: gratuluję odwagi :decayed: Flyer miał 10mm bez kołnierza i mu biły

przelotowe, znaczy nie przykrecane do piasty kolego... Dystanse przelotowe grubosci 15-20mm bez kolnierza? nie spotkalem sie jeszcze z czym takim :)

Opublikowano

no wiem wiem, z rozpędu tak napisałem :decayed: widziałem u gościa w bmw 25mm bez kołnierza, własnego projektu oczywiście :cool1:

Opublikowano

Potwierdzam, założyłem 10 mm i biją koła

brejdak w Oplu Astrze III ma na tyle wystające z piasty pierścienie centrujące, że po założeniu dystansów 10 mm jeszcze wystaje centrowanie z piasty poza dystans, felgi OZ,

u mnie w A4 niestety wystaje tylko ok 1-2 mm, ale oryginalna felga audi ma od tyłu wokół otworu centrowania zrobiony klin, przez co nie łapie się na wystające z piasty centrowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...