boro80 Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 Witam, Kilka tygodni temu dałem do czyszczenia turbinę, ponieważ co jakiś czas się zacinała i auto łapało notlauf. Niestety po czyszczeniu, choć turbina się nie zacina, to pojawił się nowy problem z dynamiką. Auto jakby trudniej wkręca się na obroty i czasami zaczyna przyspieszać z pewnym opóźnieniem, przez chwilę wogóle nie reaguje na gaz.. Podczas czyszczenia turbiny wyczyszczony został też przepływomierz. Czy może to mieć z tym jakiś związek? Na VAG-u nie pokazało żadnych błędów. Diagnosta w trakcie testu drogowego ustalił, że turbina pracuje zgodnie z ustawieniami fabrycznymi, a przepływomierz działa. Jedyne co ustalił to, że zawór N75 pracuje wg niego z małym, ok. jednosekundowym opóźnieniem. Powiedział jednak, że nie ma potrzeby tego ruszać. Czy może to mieć jednak związek z moimi problemami z dynamiką i gorszym wchodzeniem auta na obroty? Czasami muszę nawet popuszczać trochę gaz, żeby auto zaczęło przyspieszać. Wcześniej tego nie było.
dante0018 Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 Miałem podobny przypadek z mocą, tzn była dziura w przedziale od 1800 do 2500, auto jechało dopiero przy 3 tys, oraz z opóźnieniem reagował na pedał gazu. Problemem była uszkodzona membrana gumowa w N75. Dojrzałem to kiedy wyjąłem go by go wyczyścić. Wymieniłem to i autko juz było w porządku.
boseron Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 wymień N75 to nie duże koszty a bedziesz miał pewność
boro80 Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Opublikowano 29 Marca 2011 Niestety oryginalny nowy N75 to koszt 280 zł :/
jarbi Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Zamień N75 z N18 (tylko wąż podciśn. od EGR najlepiej odepnij i zaślep) i sprawdź jak się jeździ. Jeżeli okaże się, że to N75 to na "alledrogo" na pewno znajdziesz coś tańszego a można też spróbować go wyczyścić - mało skomplikowana operacja i przy odrobinie chęci oraz nawet niewielkich zdolnościach manualnych można ten temat opanować.
dante0018 Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 najtrudniejsze jest jego rozebranie. Jest instrukcja nawet e necie. Jak go rozbierzesz sprawdz czy nic nie jest uszkodzone.
jarbi Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Tutaj jest opis: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 z rozebraniem nie ma problemu, ja po wyczyszczeniu dodatkowo daję trochę smaru, żeby tłoczek się nie zacierał w obudowie cewki i kleję na poxipol - wszelkie kropelki i superglue nie są elastyczne i mocno "ściągają", więc istnieje ryzyko pęknięcia spoiny. Jak delikatnie rozegniesz pierścień metalowy, to da się go potem założyć i zacisnąć. Oczywiście warunkiem powodzenia takiej operacji jest nieuszkodzona cewka i membrana. Na Twoim miejscu jednak, w pierwszej kolejności, sprawdziłbym szczelność i jakość wężyków podcisnienia i podmienił te zaworki. Jest jeszcze kwestia złożenia turbiny po czyszczeniu i regulacji długości sztangi - o ile była kiedykolwiek ruszana.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się