Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Automat ciężko rusza na zimnym silniku...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mój problem polega na tym ,że rano jak odpalam autko i chcę jechać to strasznie muli na niskich obrotach. Żeby spokojnie ruszyć trzeba gaz cisnąć na 1500obr/min ,a jak chce sie żwawiej ,żeby nie tamować ruchu ulicznego to 2000-2200obr/min (wcześniej nigdy diesli nie kręciłem do 2000obr/min przy zimnym silniku). Na ciepłym silnku nie jest tak źle.

Czy to normalne przy automatycznej skrzyni ,czy coś jest nie tak?

Dziękuje za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Przy niższych temperaturach olej robi się gęstszy. A olej w skrzyni jest bardzo wrażliwy na temperaturę. Możliwe że przez to tak sie ciężko jeździ.

Podłącz VAG i sprawdź czy nie masz jakiś błędów.

Opublikowano

Cześć

Ja z kolei twierdzę ,że wszystko jest w normie,też mam automata.(mówimy o obrotach).Jak jest zimny to biegi przerzuca przy wyższych obrotach ,jak silnik się rozgrzewa to zmiana następuje przy coraz to niższych obrotach.Ale trzeba się liczyć ,że z 1 na 2 to ok.1800 -2100 obr/min a z 2 na 3 to ok.2450-2700 obr/min .Przy rozgrzanym te wartości maleją.Myślę ,że ktoś nad tym myślał,aby te wartości były odpowiednio dobrane.

Co do mulenia, ( ? co masz na myśli ),ja niczego nie odczuwam. :oklaski:

Opublikowano

Cześć

Ja z kolei twierdzę ,że wszystko jest w normie,też mam automata.(mówimy o obrotach).Jak jest zimny to biegi przerzuca przy wyższych obrotach ,jak silnik się rozgrzewa to zmiana następuje przy coraz to niższych obrotach.Ale trzeba się liczyć ,że z 1 na 2 to ok.1800 -2100 obr/min a z 2 na 3 to ok.2450-2700 obr/min .Przy rozgrzanym te wartości maleją.Myślę ,że ktoś nad tym myślał,aby te wartości były odpowiednio dobrane.

Co do mulenia, ( ? co masz na myśli ),ja niczego nie odczuwam. :oklaski:

Nie chodzi mi o moment zmiany biegu 1na 2 ,czy 2 na 3. Chodzi o to ,że jak odpalę autko ,wrzucam D i chcę ruszyć z miejsca to muszę dawać (moim zdaniem) dużo gazu. Jak wyjeżdżam z podwórka na ulicę to musze trzymać obroty ,żeby nie tamować ruchu ulicznego - tak jak pisałem w poście wyżej.

Byćmoże tak jak pisze baskecior jest to wina starego oleju w skrzyni ,który nie daje już odpowiedniego ciśnienia. Jutro podjadę do intercarsu zamówić filtr do skrzyni (ok 45pln) i jakiś olej dobrać - myśle ,że wymiana nie zaszkodzi.

Tylko ile oleju wchodzi do 4-ro biegowego automatu w audi?

Opublikowano

Na bank olej do wymiany i koniecznie zadbaj o odpowiedni jego poziom!! A przy okazji niech fachowiec zbada jak tam sprzęgło się miewa, ale to raczej sprawka oleju!

Opublikowano

Byłem dzisiaj w ASO Skody i dowiedziałem się ,że do wymiany potrzeba 5l oleju - cena 60pln za litr. :( Filtr kupiłem za 42pln w intercars'ie.

Teraz mam dylemat bo jedni mi doradzają tylko ten oryginalny olej ,a drudzy ,że śmiało mogę zalać jakiegoś Mobil'a lub Elf'a ( cena oleju o połowę tańsza ) bo nie mam tiptronica ,tylko skrzynię starej generacji. :mysli:

A koledzy co myślą na ten temat?

Opublikowano

Byłem dzisiaj w ASO Skody i dowiedziałem się ,że do wymiany potrzeba 5l oleju - cena 60pln za litr. :( Filtr kupiłem za 42pln w intercars'ie.

Teraz mam dylemat bo jedni mi doradzają tylko ten oryginalny olej ,a drudzy ,że śmiało mogę zalać jakiegoś Mobil'a lub Elf'a ( cena oleju o połowę tańsza ) bo nie mam tiptronica ,tylko skrzynię starej generacji. :mysli:

A koledzy co myślą na ten temat?

Moim zdaniem powinieneś wymienić na ori.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...