czarnyGT Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Witam, Mój problem polega na tym ,że rano jak odpalam autko i chcę jechać to strasznie muli na niskich obrotach. Żeby spokojnie ruszyć trzeba gaz cisnąć na 1500obr/min ,a jak chce sie żwawiej ,żeby nie tamować ruchu ulicznego to 2000-2200obr/min (wcześniej nigdy diesli nie kręciłem do 2000obr/min przy zimnym silniku). Na ciepłym silnku nie jest tak źle. Czy to normalne przy automatycznej skrzyni ,czy coś jest nie tak? Dziękuje za wszelką pomoc. Pozdrawiam.
KrzyHo Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Przy niższych temperaturach olej robi się gęstszy. A olej w skrzyni jest bardzo wrażliwy na temperaturę. Możliwe że przez to tak sie ciężko jeździ. Podłącz VAG i sprawdź czy nie masz jakiś błędów.
baskecior Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Nie jest to zjawisko normalne i na początku przyjrzałbym sie płynowi w skrzyni biegów (ATF).
Krzysiek75 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Cześć Ja z kolei twierdzę ,że wszystko jest w normie,też mam automata.(mówimy o obrotach).Jak jest zimny to biegi przerzuca przy wyższych obrotach ,jak silnik się rozgrzewa to zmiana następuje przy coraz to niższych obrotach.Ale trzeba się liczyć ,że z 1 na 2 to ok.1800 -2100 obr/min a z 2 na 3 to ok.2450-2700 obr/min .Przy rozgrzanym te wartości maleją.Myślę ,że ktoś nad tym myślał,aby te wartości były odpowiednio dobrane. Co do mulenia, ( ? co masz na myśli ),ja niczego nie odczuwam. :oklaski:
czarnyGT Opublikowano 21 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2007 Cześć Ja z kolei twierdzę ,że wszystko jest w normie,też mam automata.(mówimy o obrotach).Jak jest zimny to biegi przerzuca przy wyższych obrotach ,jak silnik się rozgrzewa to zmiana następuje przy coraz to niższych obrotach.Ale trzeba się liczyć ,że z 1 na 2 to ok.1800 -2100 obr/min a z 2 na 3 to ok.2450-2700 obr/min .Przy rozgrzanym te wartości maleją.Myślę ,że ktoś nad tym myślał,aby te wartości były odpowiednio dobrane. Co do mulenia, ( ? co masz na myśli ),ja niczego nie odczuwam. :oklaski: Nie chodzi mi o moment zmiany biegu 1na 2 ,czy 2 na 3. Chodzi o to ,że jak odpalę autko ,wrzucam D i chcę ruszyć z miejsca to muszę dawać (moim zdaniem) dużo gazu. Jak wyjeżdżam z podwórka na ulicę to musze trzymać obroty ,żeby nie tamować ruchu ulicznego - tak jak pisałem w poście wyżej. Byćmoże tak jak pisze baskecior jest to wina starego oleju w skrzyni ,który nie daje już odpowiedniego ciśnienia. Jutro podjadę do intercarsu zamówić filtr do skrzyni (ok 45pln) i jakiś olej dobrać - myśle ,że wymiana nie zaszkodzi. Tylko ile oleju wchodzi do 4-ro biegowego automatu w audi?
Krzysiek75 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Opublikowano 22 Grudnia 2007 To faktycznie jest coś nie tak, tego zjawiska nie powinno być.Nic tobie nie doradzę,bo się nie znam.
biedruch Opublikowano 22 Grudnia 2007 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Na bank olej do wymiany i koniecznie zadbaj o odpowiedni jego poziom!! A przy okazji niech fachowiec zbada jak tam sprzęgło się miewa, ale to raczej sprawka oleju!
czarnyGT Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2007 Byłem dzisiaj w ASO Skody i dowiedziałem się ,że do wymiany potrzeba 5l oleju - cena 60pln za litr. Filtr kupiłem za 42pln w intercars'ie. Teraz mam dylemat bo jedni mi doradzają tylko ten oryginalny olej ,a drudzy ,że śmiało mogę zalać jakiegoś Mobil'a lub Elf'a ( cena oleju o połowę tańsza ) bo nie mam tiptronica ,tylko skrzynię starej generacji. A koledzy co myślą na ten temat?
Gość bibon Opublikowano 23 Grudnia 2007 Opublikowano 23 Grudnia 2007 Byłem dzisiaj w ASO Skody i dowiedziałem się ,że do wymiany potrzeba 5l oleju - cena 60pln za litr. Filtr kupiłem za 42pln w intercars'ie. Teraz mam dylemat bo jedni mi doradzają tylko ten oryginalny olej ,a drudzy ,że śmiało mogę zalać jakiegoś Mobil'a lub Elf'a ( cena oleju o połowę tańsza ) bo nie mam tiptronica ,tylko skrzynię starej generacji. A koledzy co myślą na ten temat? Moim zdaniem powinieneś wymienić na ori.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się