Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 C5 AYM] po jakim czasie ciepło wewnątrz samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

przy wymianie rozrządu kazałem mechanikowi zmienić płyn chłodniczy i to był chyba błąd, bo teraz nie mam ciepłego nawiewu. Ogólnie silnik bardzo wolno się nagrzewa po 10 km ledwo 70 stopni (ale to jest chyba normalne jesli chodzi o 2.5 TDI). Bardziej martwi mnie to ze nie mam ciepłego nawiewu. Ogólnie czytałem że to może być albo termostat albo jakiś czujnik zależy co wskazują kody 49/51 na klimatronicu. Jesli 49 wariuje to znaczy że czujnik jeśli jest zgoda ze wskazówką to znaczy termostat. Jeśli się mylę poprawcie albo dajcie jakąś wskazówkę jak zdiagnozować przyczyne. Moje pytanie brzmi czy jeśli mam TDI to jak odpale silnik na luzie i nie jadę nigdzie to nagrzeje w środku czy nie, idzie zima i trochę mnie to martwi. Nie interesuje mnie wskazanie temp silnika tylko czy będzie ciepło w środku tzn może sobie być na wskazówce 70'C ale niech będzie ciepło. Później jak pojade kawałek to się silnik nagrzeje odpowiednio do 90'C tylko jak tu wsadzać dzieciaka do lodówki ;(

Opublikowano

A odpowietrzył układ po zmianie płynu ???

Wydaje mi się, że chyba jednak nie skoro nie grzeje wewnątrz.

Co do temperatur to przydałoby się podłączyć VAGa i sprawdzić co i jak.

Tutaj znajdziesz więcej informacji o sprawdzeniu temperatur za pomocą VAGa:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,18478.0.html

Opublikowano

może i nie odpowietrzył, ale mała zagwozdka jak włącze klime na ręczne sterowanie (nie auto) i dam obieg wewnętrzny powietrza to po krótkim czasie leci ciepłe, czy jak byłoby zapowietrzone to też by wtedy leciało ciepłe? jak tylko włącze auto na klimie to ledwo co wyczuwalny strumień powietrza co to może być?

Opublikowano

panowie a jak odpowietrzyć taki układ?

Opublikowano

musisz zdjąc oslone akumulatora, po prawej stronie od niego jest wąż prowadzący do nagrzewnicy,na wezu powinna byc narysowane kolko z dziurka w otworem, luzujesz obejme i zsuwasz delikatnie wąż aż otwor w wezu bedzie poza kroccem rury nagrzewnicy. odkrecasz zbiornik wyrownawczy i podnosisz go jakies 10cm powyzej brzegu grodzi czolowej, przekrecasz kluczyk ( nie uruchamiasz silnika) ustawiasz klimatyzache na HI. wtedy na zasadzie naczyn polaczony plyn powinien splywac do ukladu chlodzenia. doradzam cierpliwosc. gdy z otworu zaczenie wyplywac plyn chlodzacy odpowietrzanie mozna uznac za zakonczone. jezeli nie chcesz czekac mozna pomoc ugniatajac gorny waz prowadzocy do chlodnicy.

generalnie zasada taka sama jak w 1,9 TDI a ta jest opisana przy opisie wymiany termostatu w FAQ.

Opublikowano

może i nie odpowietrzył, ale mała zagwozdka jak włącze klime na ręczne sterowanie (nie auto) i dam obieg wewnętrzny powietrza to po krótkim czasie leci ciepłe, czy jak byłoby zapowietrzone to też by wtedy leciało ciepłe?

W takim przypadku do wnętrza nie wpada zimne powietrze z zewnątrz, nawet trochę rozgrzana nagrzewnica powoduje podgrzanie powietrza i uczucie ciepłego nawiewu.

Opublikowano

Musashi WIELKI DZIEKI :>[br]Dopisany: 02 Styczeń 2008, 19:53 _________________________________________________heh dzisiaj sprawdzelem i nie mam tam zadnego weza kolo aku :/

Opublikowano

przepraszam Sebek. zasugerowałem sie silnikiem z wątku czyli AYM. tutaj rysunek gdzie to jest u Ciebie :) szukaj tych węży.

odpowietrzenieui9.jpg

Opublikowano

ale u mnie takie węże nie idą koło aku :/

Opublikowano

[quote name=Sebek (-_-) ]

ale u mnie takie węże nie idą koło aku :/

e no poszukaj dobrze.. bo ja przy moim mam w tym miejscu dokładnie...

ale polecam inny i o wiele szybszy sposób:

Przydały by sie 2 osoby ale w pojedynke tez zdziałamy cuda :D

Narzedzia: śrubokręt(gwiazda), jakieś średniej wielkosći szczypce do rozwarcia opasek zaciskowych ORI

[troche płynu- jesli okaże sie że mielismy bardzo zapowietrzony układ..]

1. odkręcamy zbiorniczek wyrównawszy, odpinany czujnik który jest od spodu

2. zdejmujeby opaske na wężu z lewej strony

3. ściagamy węza całkiem...

4. jedna osoba podnosi zbiorniczek do góry - ile sie da i powoli

5. my trzymamy węża z wlotem skierowanym do góry

6. osoba trzymająca zbiornik, powoli odkręca korek

7. my czujnie obserwujemy aż zacznie wypływac płyn i wtedy zakładamy spowrotem węża... ( zacznie nam tryskać z tego małego otworka w węzu... ale my nasuwamy weża do samego konca i zaciskamy opaska...

8. podłączamy czujnik... do zbiorniczka

9. przykrecamy zbiorniczek...

10. cieszymy sie ciepłem :D:dance:

całosć można wykonać w jakieś 4 minutki... (pierwszy raz moze potrwac dluzej... :D)

jak cos nie tak to pisac... bedziemy korygowac...

Opublikowano

Sebek, skorygowałem przecież że masz poszukac takich wezy nie pisalem ze kolo aku. (kolo aku sa w 2,5 tdi i zaznaczylem w korygujacym poscie ze masz poszkukac wygladajacych tak jak na obrazku).

L3Vy przeciez to to samo co ja naisalem tyle. ze w punktach :tongue4:

Opublikowano

no nie.. bo Ty pisałeś aby sciagnac waz tylko tyle aby ta mała dziurka była poza krućcem nasadowym...

a ja napisałem aby ściagnac całego weża... wtedy oeracja jest wykonana w 10 sekund.. a reszta to dkłądanie wszystkieog do kupy...

Ja robiłem na poczatku tak jak Ty napisałeś ale lipa.. :| powietrze niby schodizło.. ale nic sie nei działo... płyn nie wypływam przz tą małą dziurke

Opublikowano

splywa splywa. tylko trzeba byc cierpliwym :P.

jedyny problem w twojej metodzie jest taki, ze glikol ktory jest glownym skladnikiem plynu chlodzacego uszkadza lakier. a chyba go troche pocieknie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...