Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Jaka przyczyna niedoładowania turbiny?


tomiqu

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli wartości ciśnienia turbiny z VAG nie pokrywają się z rzeczywistymi to jakie mogą być ewentualne przyczyny zbyt małego ciśnienia? Np . powinno być 1800 , a jest 1600 przy określonych obrotach. Czy np. uszkodzony przepływomierz lub niesprawny zawór N75 mogą wpływać na niedoładowanie? Czy może przyczyny należy szukać w samej turbinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 jak najbardziej.

Przepływka nie powinna mieszać.

A jak można sprawdzić niesprawność N75 ? Wolałbym się upewnić czy to na pewno N75 przed zakupem nowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostkując wężyki idące do N75 z turbo i gruszki czyli jest to chyba czerwony z niebieskim. W razie czego mam zregenerowany na sprzedaż :gwizdanie:

Czyli - jak dobrze rozumuję - po zmostkowaniu auto powinno lepiej przyśpieszać ( zakładając, że padł N75 )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie to zawór , może po prostu zacina sie geometria na turbinie , w moim autku taki objaw był na początku , potem przy jeździe 120-130km /h jak depnąłem to po chwili turbina wchodziła w tryb awaryjny.

Dzieje sie tak bo zanieczyszczenia blokują łopatki turbiny , i jeżeli to początki to powstawiaj audiczce ,zamknij kilka razy obrotomierz .może pomoże , jeżeli nie to turbina do czyszczenia koszt jakiej 400-500 zł

Mój mechanior zrobił za 250 , ale takiego specjalistę ze świecą szukać :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem brakowało około 200 jednostek przez cały zakres okazało sie że była dziura w dolocie powietrza. Zrób logi dynamiczne 003 008 010 i 011 i wklej jak jest dziura w dolocie bedzie ją widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://yfrog.com/z/3tlog11ponaprawiebj

Mam tylko loga z grupy 11 , robiłem go jeszcze przed zimą temu ale sytuacja jest aktualna nadal. Tak na moje oko to wyraźne niedoładowanie zaczyna się od ok. 1500 obr , wcześniej jest nawet większe niż powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy ze wirnik turbiny na stronie pompującej będzie miał zużyty pierwszy rząd płetw wirnika i już masz różnice w doładowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostkując wężyki idące do N75 z turbo i gruszki czyli jest to chyba czerwony z niebieskim. W razie czego mam zregenerowany na sprzedaż :gwizdanie:

Czyli - jak dobrze rozumuję - po zmostkowaniu auto powinno lepiej przyśpieszać ( zakładając, że padł N75 )?

Jeśli to N75 to będzie poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew mozesz podkrecic sztange,ostatnio kolega mial to samo niedoladowanie 0,2bara podkrecilismy i jest ok...inne przyczyny to n75,dziura w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew mozesz podkrecic sztange,ostatnio kolega mial to samo niedoladowanie 0,2bara podkrecilismy i jest ok...inne przyczyny to n75,dziura w dolocie.

Kolego tu mowa o silniku AHU on nie ma zmiennej geometri łopatek więc żadną sztangą nie pokręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew mozesz podkrecic sztange,ostatnio kolega mial to samo niedoladowanie 0,2bara podkrecilismy i jest ok...inne przyczyny to n75,dziura w dolocie.

Kolego tu mowa o silniku AHU on nie ma zmiennej geometri łopatek więc żadną sztangą nie pokręci.

co ty gadasz,jak zawor upustowy byl wydluzony to bedzie niedoladowanie,za wczesnie opuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś już zauważył ten motor nie ma zmiennej geometrii ( mam 1Z, AHU wstawione bo 1Z się nie wyświetla ) Motor nie łapie notlaufa i w miarę szybko rozpędza się do 160 ale katalogowego 183 to raczej nie osiągnie przez to niedoładowanie. Skoro N75 jest od upuszczania nadmiaru ciśnienia to raczej nie jest to jego wina. Posprawdzam jeszcze wężyki od N75 i gumowe łączniki układu dolotowego. W sumie auto ma 15 lat więc może już turbina wymaga regeneracji, swoją drogą jaki to może być koszt takiej regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro N75 jest od upuszczania nadmiaru ciśnienia to raczej nie jest to jego wina.

Zacinający się zaworek N75 potrafi upuścić za dużo ciśnienia...

u Ciebie najprawdopodobniej będzie:

- dziura w dolocie

- rozregulowana sztanga i zawcześnie otwierający się zawór upustowy

- zacinający się N75

Ja bym odpiął wężyk od gruszki i sprawdził czy w ogóle turbina nadmucha więcej niż w tej chwili :kox: jeśli nie będzie w stanie to na pierwszy ogień szukanie dziury w dolocie a jeśli będziesz pewien, że cały układ jest szczelny to sztanga do skrócenia :cool1: i dopiero myśleć o regeneracji... chyba, że masz za dużo gotówki :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odpiął wężyk od gruszki i sprawdził czy w ogóle turbina nadmucha więcej niż w tej chwili

I po tym zabiegu, jeżeli turbina jest sprawna, nastąpi przeładowanie i tryb awaryjny. Ten zabieg pozwoli ci na ustalenie, co jest niesprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że po odpięciu węża od gruszki przy sprawnej turbinie nastąpi odczuwalne "kopnięcie"? Czy taki zabieg nie zaszkodzi turbinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...