Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Duży spadek mocy na nowej instalacji sekwencyjnej.


emaks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od 2 tygodni mam zamontowaną sekwencję w mojej Audi. :kox: Mam silnik 1.8T i przed założeniem gazu sprawdziłem sobie elastyczność na III biegu.

Od 60km/h do 160km/h mój czas na benzynie wynosił około 12 sekund. :cool1: Na gazie jest aż około 18 sekund. :confused4:

Mam założony taki sprzęt:

Stag 4

Magic Jet

Scorpion ST

Spalanie przy normalnej jeździe, bez przeciągania na biegach:

Trasa: 8,5l/100km LPG

Miasto: 14l/100km LPG

Czy taki mułek jest normą przy sekwencji? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to nie jest normą, Twoja instalacja powinna sie dac tak wystroić żeby silnik chodził identycznie jak na benzynie, graty masz wmiare poprawne, trzebabby jeszcze sprawdzić jakie masz spadki ciśnienia i czy sa jakieś błędy instalacyjne, może jakieś fotki pokażesz z podmaski i zbiornika ze zdjętą pokrywą. Jak instalka ma 2 tygo to jeszcze możesz wymóc jakies poprawki jak coś jest nie tak zamontowane. Podstawowe pytanie auto było strojone na drodze? i czy masz kabel do staga żeby zrobic screany z programu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wstawię fotki butli i gratów spod maski. Kabla do staga nie mam. :confused4: Jechałem z gazownikiem z podłączonym komputerem i co chwilę coś zmieniał, aż do momentu, gdy było wszystko OK, tzn. do momentu aż autko przestało szarpać i zaczęło płynnie przyśpieszać. Wydawało mi się, że jest tak jak na benzynie, ale pomiar czasowy pokazał, że różnica jest duża. Tak bez stopera w ręku nie czuję dużej różnicy, ale teraz gdy wiem, że czas jest o wiele gorszy, to zwracam na to uwagę... A skoro nie powinno być różnicy, to będę do tego dążyć, żeby mi to ładnie zestroili. :cool1:

Od czego zacząć? Może mam się przejechać z gaziarzem i podłączonym kompem i mierzyć czas? Jak będzie około 12 sekund od 60 do 160 km/h na III biegu (jak to było na benzynie) to zostawić...

Ale teraz mi się przypomniało, jak mówił coś o mapach, czy wykresach... Tak ustawił, że się pokrywają na siebie czy coś takiego... Nie wiem - jestem laikiem w tych sprawach. :(

Ale skoro spalanie jest teraz w normie to czy jak ustawi, że na gazie będzie jak na benzynie to czy nie zacznie więcej palić?

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na odległości nie powiem ci co jest źle zestrojone bez screanów, generalnie aut musi jexdzic jak na benzynie i przytym spalanie gazu 15-20%wieksze niż benzyny innych opcji niema. Zobaczymy fotki może sie cos rozjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne ze bedzei wiecej na gazie palil :wallbash: co w tym dziwnego? i normalne jest to ze auto straci kilka koni... np w twoim przypadku z 7 .. prawie nie odczuwalne ale napewno w gazie nei rozbisz tez 12 s.. tylko np 14sekund.. wez na to poprawke! ze jezdzisz o polowe taniej wiec musi z litra wiecej zjesc i slabiej przyspieszac.. nie mniej jednak warto przetestowac.. sprawdze sam u siebie na zwyklym 125km. ile w benzynie ile gazie ciagnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne ze bedzei wiecej na gazie palil :wallbash: co w tym dziwnego? i normalne jest to ze auto straci kilka koni... np w twoim przypadku z 7 .. prawie nie odczuwalne ale napewno w gazie nei rozbisz tez 12 s.. tylko np 14sekund.. wez na to poprawke! ze jezdzisz o polowe taniej wiec musi z litra wiecej zjesc i slabiej przyspieszac.. nie mniej jednak warto przetestowac.. sprawdze sam u siebie na zwyklym 125km. ile w benzynie ile gazie ciagnie

Jak jesteś taki dokładny że 7 koni straci to może powiesz coś o momencie obrotowym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że spali więcej to wiem - już mi pali więcej o około 2 litry w stosunku do benzyny - i dobrze - i tak jest taniej. Ale czy jak mi podkręci gazownik, żeby czas na gazie się zbliżył do czasu na benzynie, to czy nie spali jeszcze kolejnych 2 litrów? O to mi chodzi... :mysli:

Zaraz wstawię fotki - najlepszej jakości to nie są, bo robione telefonem. Wrazie co to zrobie cyfrówką, choć wydaje si się, że założona jest dobrze. :naughty: Przy butli za cholere nie chciały mi wyjść ostre zdjęcia. Może nie jest to zbyt widoczne, ale zostawiony jest tam spory zapas kabla - jakiego? Nie wiem... :kox: Pisze to, żeby nie było że jest tam jakiś bałagan czy coś... :wallbash:[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 07:20_________________________________________________

DSC06065.jpg

DSC06068.jpg

DSC06069.jpg

DSC06070.jpg

DSC06073.jpg

DSC06074.jpg

DSC06076.jpg

DSC06077.jpg

Jeszcze raz przepraszam za jakość... :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wtryski musza byc zamontowane w pozycji pionowej a nie lezącej w innym przypadku szybko sie zabrudzą

2. Filtr fazy lotnej do zniany na matrixa - przy tych wtryskach, maja podatność na zabrudzenie mazutem i trzeba je maxymalnie chronić

3. Jesli robiłes fotke butli stojąc za samochodem a mysle ze tak to butla bezwzglednie do przekrecenia o 180stopni jest zamontowana w pozycji do jazdy na wstecznym:)

Generalnie gazownika albo jest wygodnicki albo leniwy, może niema tragedii ale można był zrobic to duzo staranniej.

Co do twojego spadku mocy to zapytaj gazownika jakiej średnicy masz dysze we wtryskach z mojego doświadczenia powinny byc 2,5mm ciśnienie ustawione na 1,1-1,2 i przy tych parametrach jak skalibrujesz prawidłowo czyli koniec mnożnika okolice 1 lub lekko poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jak dla mnie to do poprawki montaż wtryskiwaczy oraz jak wyżej kolega napisał - butla do obrócenia o 180*.

te wtryskiwacze niech Ci zamontują pojedynczo na bardzo krótkich przewodach. Będą wtedy w pozycji prawie pionowej co będzie dla nich zdrowsze a tym samym poprawi reakcję silnika na dodanie gazu.

Nie podoba mi się też montaż sterownika gazowego - miejsce nie najlepsze. U mnie też zamontowali podobnie, kazałem przełożyć do skrzynki ze sterownikiem silnika i teraz pod maską praktycznie nic nie widać a sterownik nie jest narażony na zalanie. Po montażu w mojej 1.8T montowali kilka tygodni w drugiej 1.8T dla jakiejś kobiety i zrobili identycznie jak u mnie. Od tej pory wszystkie A4 tak puszczają. :) Nauka nie poszła w las.

Co do sterownika zrobisz jak uważasz ale wtryskiwacze i butlę niech poprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki wpływ może mieć na to wszystko obrócona butla? Wtryski mam rozwiercone do 2mm. Dziś mi podniósł ciśnienie na parowniku i jest troszkę lepiej, za to delikatnie falują obroty na biegu jałowym - bardzo delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od połowy zbiornika może ci sie prełanczać na benzyne. Gazownik ma ci to bezwzględnie poprawić i koniec, jest to niezgodne ze sztuką. Tak samo jak dysze 2mm trzeba rozwiercić. Jak już tak drożymy temat to dysze masz 2mm ciśnienie jakie? pewnei z 1,5 a mnoznik na końcu mapy 1,2 ciekawe od jakich obrotów zapetla ci wtryski przy bucie? bendziesz u gazownika zrób fotke mapy i ustawień i wtedy silnik ma pracowac na gazie. Co do wtrysków można poprawić je na pionowo alno zamontowac pojedynczo jak pisał kolega sylwiasty. Trzeba je poprawić bezwzględnie i zmienic fitr na matrixa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko.

Chłopaki... Jestem ćwok jakich mało. Założyłem ten temat, bo wydawało mi się, że jest muł na gazie. Napisałem też w pierwszych postach, że różnicy nie czuć, tylko widać ją ze stoperem w ręku. Pisałem, że na benzynie miałem około 12 sekund od 60 do 160, a na gazie około 18. Gówno prawda! Jesem wściekły na siebie! :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Ten pomiar był robiony od 60 do 140!!!! I jak na benzynie miałem około 12 sekund tak na gazie mam teraz niecałe 13 sekund! :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Aż mi siebie jest żal... Gazownik dziś mi powiedział, że podnióśł ciśnienie na parowniku i że teraz MUSI być dobrze. I kurde jest... :polew:

Jutro do niego pojadę i powiem o butli oraz wtryskach. Sprawdzę jakie jest ciśnienie i na jakim poziomie jest ten mnożnik.

Masakra!!!

Jeszcze jedno... Jak mi podniósł ciśnienie na parowniku, to wzrośnie spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik dziś mi powiedział, że podnióśł ciśnienie na parowniku i że teraz MUSI być dobrze. I kurde jest... :polew:

niezakladał bym się :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko.

Więc tak. Dysze mam już rozwiercone na 2,5mm. Ciśnienie ustawione na 1,2. Mnożnik jest w okolicy 0,9. Autko śmiga aż miło. Jeździ jak na banzynie - żadnej różnicy nie ma. Skoro Audiczka pracuje prawidłowo to gazownik nie widział potrzeby, aby podnieść wtryski. Jeśli chodzi o butlę to powiedział, że to jakaś bzdura - butla wtedy musiałaby być obrócona w sposób, który uniemożliwiłby sprawdzenie stanu gazu na butli, ustawieniu jego poziomu i wogóle cały zawór byłby obrócony... Filtr na Matrixa zmienię przy następnej wymianie filtrów.

Spalanie jest bez zmian:

Trasa: około 9l

Miasto: około 13l

Oba wyniki osiągnięte bez świrowania na drodze - spokojnie i przyjemnie. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój gazownik to jakis beton niedość ze nie umie czytać to głosi jeszcze bzdurne teorie takie jest moje zdanie, jak bałwan niewiedział jakie mają być dysze to wystarczyło zerknąć w kartkę dołaczoną do wtrysków ale jak sie nie umie czytac to poco:) pozatym jego teoria jest bzdurna co do ustawienia butli. masz tak zamntowaną że gaz jest powierany z przodu butli a jak bedziesz miał mało gazu i przybutujesz gaz przepłynie i usłyszysz pi pi pi, jego teoria popiera tylko jego lenistwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha... :decayed: Pośmigam i spróbuję zaobserwować to zjawisko. Raz już mi gazu zabrakło, bo chciałem go w całości wyjeździć i zobaczyć ile do butli wchodzi. Więc kilka kilometrów na "oparach" zrobiłem i nic się nie działo. :good:

Bardzo dziękuję za wszystkie opinie.

Pozdrawiam. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne ze bedzei wiecej na gazie palil :wallbash: co w tym dziwnego? i normalne jest to ze auto straci kilka koni... np w twoim przypadku z 7 .. prawie nie odczuwalne ale napewno w gazie nei rozbisz tez 12 s.. tylko np 14sekund.. wez na to poprawke! ze jezdzisz o polowe taniej wiec musi z litra wiecej zjesc i slabiej przyspieszac.. nie mniej jednak warto przetestowac.. sprawdze sam u siebie na zwyklym 125km. ile w benzynie ile gazie ciagnie

to nie jest normalne. znam kilka aut, które na gazie wypluwają kilka koni więcej (1.8t, s4 itd)

ale żeby nie być gołosłowny (bo każdy może powiedzieć że słyszał ale nie ma potwierdzenia) zapraszam do tematu z moim autem i zobaczenia wykresów z hamowni. fakt auto po chipie, ale na bezynie jest 186 koni a na gazie 194 konie

podstawa to dobry gazownik, nie tylko taki co potrafi zamontować gaz bo to 1/3 sukcesu. 2/3 sekcesu to zestrojenie i poustawianie wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...