Jump to content

[ALL B5] Koło dwumasowe + sprzęgło - warto??


gorzel
 Share

Recommended Posts

Witam,

koledzy mieliście do czynienia z kołem dwumasowym i sprzęgłem firmy Valeo...jest do kupienia na allegro komplet za 1450 zł, tylko pytanie czy nie lepiej zaplacic 1610 zl za czesci firmy Sachs.

Link to comment
Share on other sites

ja właśnie wymieniałem komplecik w swoim aucie, również widziałem podobne aukcje ale nie zdecydowałem się na to... i pytanie czy przy takiej sumie za części te 150zł to jakaś oszczędność?chyba tylko pozorna :hi:

Link to comment
Share on other sites

tez tak w sumie mysle:) Jakie miales objawy ??

U mnie co prawde w B5 AFN, ale objawia sie to nastepujaco:

- bicie w pedał sprzegla

- problem z ruszeniem przy jedzie w korku (strasznie szarpie, nie mozna ruszyc)

- drgania budy przy predkowsi 80-90 120-130

- drgania budy na biegu jalowym...

- drgania galki zmiany biegow przy 80-90 , 120-130

W opisow na forum, domnieniam, ze to wlasnie kolo....

Link to comment
Share on other sites

tez tak w sumie mysle:) Jakie miales objawy ??

U mnie co prawde w B5 AFN, ale objawia sie to nastepujaco:

- bicie w pedał sprzegla

- problem z ruszeniem przy jedzie w korku (strasznie szarpie, nie mozna ruszyc)

- drgania budy przy predkowsi 80-90 120-130

- drgania budy na biegu jalowym...

- drgania galki zmiany biegow przy 80-90 , 120-130

W opisow na forum, domnieniam, ze to wlasnie kolo....

Jak planujesz wymieniać komplet sprzęgła to zastanów się nad zestawem LUK-a który szedł na pierwszy montaż. Wymieniałem u siebie taki zestaw i od momentu wymiany spisuje się bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Jakie miales objawy ??

u mnie był inny motyw... objawów dwumasu nie miałem praktycznie żadnych ale za to sprzęgło się ślizgało...na zimnym silniku jeszcze nie, ale jak chwile pochodził to smrodek było czuć :gwizdanie: po rozebraniu okazało się, iż pękł plastyk osłaniający łożysko oporowe i dostał się pod sprężyne talerzową tarczy dociskowej...tarcz nie dociskała z odpowiednią siłą tarczy sprzęgłowej i stąd ślizganie :gwizdanie:

i zdecydowałem że wymienie całość bo jak mam wymienić samo sprzęgło a za 3miechy robić czasem ponownie dwumas to więcej strace na mechanika :tongue4:

więc moj dwumas moge oddać za małe pieniądze jakby ktoś potrzebował a nie miał pieniążków na nowe :)

Wymieniałem u siebie taki zestaw i od momentu wymiany spisuje się bardzo dobrze.

a ile km już przejechałeś od momentu wymiany?

Link to comment
Share on other sites

to taniej i rozsadniej bedzie kupic jednomas z 1z + tarcza i docisk. wyjdzie ok 600zł

przecież w linku powyżej to jest aukcja sztywnego koła zamachowego, tarczy, docisku i łożyska... a cena 1200 :tongue4:

opinie nt. zamiany dwumasu na sztywne koło zamachowe masz tutaj, zdecyduje sam :gwizdanie:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=142895.0;highlight=dwumas+na+jednomas

Link to comment
Share on other sites

Ja bym brał Luka lub sachs :good:

odezwij się na priv to mogę Ci coś załatwić :hi:

Link to comment
Share on other sites

Witam,

dzięki za opinie...kupilem zestaw LUK (kolo + kopletne sprzeglo) jutro wymiana....

i dobrze zrobiłeś. Jeśli wymiana to nie daj się zwieść, że koło czy sprzęgło jest w dobrym stanie. Zdecydowanie najlepiej wymienić komplet. Raz płacisz choćby za usługę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...