KuSter Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Witam! Jestem tutaj nowy i jeżeli wybrałem zły dział lub źle go podpisałem to proszę o poprawienie Z góry dziękuję! Wracając do tematu z opisu Poczytałem troszeczkę o samym że tak powiem "systemie" Turbo (doładowanie poprzez turbinę) i Supercharger (doładowanie poprzez kompresor) m.in. z tąd -> http://civic4g.pl/faq/turbo.html Na internecie wyczytałem wiele opinii zarówno na temat turbin i kompresorów ale nigdzie nie mogę doczytać się jak to jest zgrane w przypadku połączenia układu turbina + kompresor np. jak w Audi S4 lub RS4 tzn. silniki: 2.7 V6, 3.0 V6, 4.2 V8 + Supercharger PESa czy tam APRa Czy w takim układnie powietrze z turbiny "pompowane" jest do kompresora czy np. oddzielnie idzie jedno i drugie i łączy się w jakimś miejscu? Nie potrafię sobie czegoś takiego wyobrazić... Czy ktoś będzie w stanie mi to logicznie wytłumaczyć? Przy okazji... jeżeli takie myki są stosowane w V-kach to czy np. takiego PESa G1 można zamontować A4 z silnikiem 1.8T/2.0T?: tak na oko wydaje mi sie ze to wszystko powinno się pomieścić tak jak na fotkach wyżej Bardzo prosiłbym odpowiedź w tej kwestii i przy okazji o wyrozumiałość dla laika w tej "branży" Pozdrawiam
domjenick Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 albo turbina,albo kompresor- dwóch tych rozwiązań na raz się nie stosuje różnica polega na tym,ze turbina napędzana jest spalinami,a kompresor paskiem-kompresor stosuje się tylko w silnikach typu V,ze względu na to iż ma dwa kolektory wydechowe i trzeba by zastosować dwie turbiny,jak to ma miejsce np w S4 B5,więc wymyślono kompresor -Turbocharger i problem montażu i ogarnięcia dwóch turbin -zastąpiono jednym sprzętem [br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 20:40_________________________________________________ Przy okazji... jeżeli takie myki są stosowane w V-kach to czy np. takiego PESa G1 można zamontować A4 z silnikiem 1.8T/2.0T?: pewnie możnaby,ale po co?
Zaleczeq Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 albo turbina,albo kompresor- dwóch tych rozwiązań na raz się nie stosuje a silniki TSI ?? np Scirocco 1.4TSI tam podobno jest i kompresor i turbo :gwizdanie:
domjenick Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 albo turbina,albo kompresor- dwóch tych rozwiązań na raz się nie stosuje a silniki TSI ?? np Scirocco 1.4TSI tam podobno jest i kompresor i turbo :gwizdanie: http://www.motofakty.pl/artykul/silnik_tsi_w_skrocie.html właśnie teraz o tym czytałem widocznie jest to tez jakieś rozwiązanie...
Thom4s Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Oczywiście, że stosuje się połączenie turbo + kompresor, nazywa się to compound charging. Druga rzecz to wcale w V-ce nie musi być dwóch sprężarek. Przykład: 3.0TDi czy nowo powstający silnik V8 single Turbo do S6 C7. Stosuje się również compound turbo z dwoma połączonymi ze sobą sprężarkami jedną małą i drugą większą, żeby zmniejszyć turbo-lag'a. Przykład: Taki system jest zastosowany seryjnie np w BMW 335d. A tu przykład Nissana GT-R Twin Turbo Twin Supercharged Zaletą kompresora jest brak laga i działanie od samego dołu, bo kręci się za pomocą paska połączonego z wałem napędowym. Wirnik/wirniki kompresora kręci/ą się wolniej niż turbo dlatego wymyślono połączenie tych dwóch technologii. Nie stosuje się tego często prawdopodobnie z powodu wysokich kosztów i stopnia skomplikowania całego układu.
domjenick Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 ...człowiek się uczy całe życie...
Buba Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 mi gwizd kompresora jakos nie pasuje
Thom4s Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Kompresor gwiżdże tylko na wysokich obrotach (bardziej) i ma lepszy dół niż turbo. Chociaż to też zależy jak dobrane jest turbo. W 335i są dwie małe turbiny i wykres jest praktycznie idealny. 400Nm 1200-5000rpm.
Buba Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 dlatego kompresor jest za***isty bo wstaje od zera ten silnik BMW zrobiło za***isty, wszystko co potrzeba do szczęścia ciekawe kiedy bedą wymieniać kompresory i turbiny na wieksze
ono Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Moj stary , fan BMW strasznie się podniecał tym systemem biturbo w X3 sd ,po testach okazało sie że moja 3.0 ma takiego samego laga i tak samo wcześnie wstaje turbo , także ja rozumiem wykresiki i teorie , ale w praktyce wygląda to jakoś inaczej Możliwe że przy manualu można by wyczuć jakąś znaczącą różnice , no ale niestety dają tam tylko automat . Spodziewałem sie czegoś ciekawszego. mi gwizd kompresora jakos nie pasuje Buba , są różne kompresory i różne "gwizdy" , jestem pewien że któryś by ci sie spodobał .
Buba Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Moj stary , fan BMW strasznie się podniecał tym systemem biturbo w X3 sd ,po testach okazało sie że moja 3.0 ma takiego samego laga i tak samo wcześnie wstaje turbo , także ja rozumiem wykresiki i teorie , ale w praktyce wygląda to jakoś inaczej Możliwe że przy manualu można by wyczuć jakąś znaczącą różnice , no ale niestety dają tam tylko automat . Spodziewałem sie czegoś ciekawszego. mi gwizd kompresora jakos nie pasuje Buba , są różne kompresory i różne "gwizdy" , jestem pewien że któryś by ci sie spodobał . możliwe, oczywiście nie neguje że kompresor jest zły. ale jak mam wybierać to wole turbo. kompresory są fajne ale troche droga zabawa. turbo to turbo, jebnie w kark i czujesz że jedziesz
Thom4s Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Ono, Ty mówisz o 35d, a tam trochę to inaczej rozwiązano. Na pewno chodziło im o to, żeby zwiększyć moc bez większego lag'a. Ten silnik w serii ma 580Nm, ale po programie jest około 700Nm, więc coś ten układ daje. Dlatego jest dostępny tylko w automacie, bo żaden manual nie uciągnąłby takiego momentu w codziennej eksploatacji. W benzynowym 335 nie ma lag'a w ogóle.
ctv Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 3.0 sd to jest rower i to nie jedzie,dopiero 4.0 d zapewnia jakies pozytywne odczucia ale tylko ze wzgledu na skrzynie biegow,niestety to tez jest rower
ono Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 turbo to turbo, jebnie w kark i czujesz że jedziesz decayed hyhy , to fakt Thom4s, coś tam daje , poprostu spodziewałem się czegoś o wiele ciekawszego .
ctv Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 w przypadku kompressora jest plynnie tez jest to plusem,
turdzi Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Lancia Delta S4 miala doladowanie wspomagane kompresorem.Dzwiek za***isty
Buba Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 w przypadku kompressora jest plynnie tez jest to plusem, nie mowie nie, kompresor jest alternatywą dla podniesienia mocy w V-kach bo na pewno wyjdzie taniej niz robienie biturbo
KuSter Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2011 no ale takie B5 2.8 V6 też jest "Bi" i mozna do niego zamontować PESa jak to jest załatwione tzn dostarczanie powietrza? To się łączy w jeden dolot? czy jak? jak takie zestawienie wpływa na doładowanie?
Thom4s Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 no ale takie B5 2.8 V6 też jest "Bi" i mozna do niego zamontować PESa Jak już to 2.7 jest biturbo i nie widzę sensu podpinania do tego kompresora...
domjenick Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 kompresor jest alternatywą dla podniesienia mocy w V-kach bo na pewno wyjdzie taniej niz robienie biturbo i ja tak myślałem,ale zastanawia mnie jedna sprawa-po co i kompresor i turbawka,skoro można tylko jedno-wydajniejsze dobrze wiemy,że da radę zmniejszyć lag przy duzym turbo-więc po co jeszcze ładować kompresor...no i z drugiej strony-po co turbinę do kompresora,kiedy mozna dać wydajniejszy-no chyba,że się nie da,bo ogranicza to budowa kompresora,ew.obroty jakie generuje sam kompresor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się