Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Audi A, S, RS, Turbo+Supercharger


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem tutaj nowy i jeżeli wybrałem zły dział lub źle go podpisałem to proszę o poprawienie

Z góry dziękuję!

Wracając do tematu z opisu :)

Poczytałem troszeczkę o samym że tak powiem "systemie" Turbo (doładowanie poprzez turbinę) i Supercharger (doładowanie poprzez kompresor)

m.in. z tąd -> http://civic4g.pl/faq/turbo.html

Na internecie wyczytałem wiele opinii zarówno na temat turbin i kompresorów ale nigdzie nie mogę doczytać się jak to jest zgrane w przypadku połączenia układu turbina + kompresor np. jak w Audi S4 lub RS4 tzn. silniki:

2.7 V6, 3.0 V6, 4.2 V8 + Supercharger PESa czy tam APRa

Czy w takim układnie powietrze z turbiny "pompowane" jest do kompresora czy np. oddzielnie idzie jedno i drugie i łączy się w jakimś miejscu?

Nie potrafię sobie czegoś takiego wyobrazić...

Czy ktoś będzie w stanie mi to logicznie wytłumaczyć?

Przy okazji... jeżeli takie myki są stosowane w V-kach to czy np. takiego PESa G1 można zamontować A4 z silnikiem 1.8T/2.0T?:

Audi006.jpg

Audi007.jpg

tak na oko wydaje mi sie ze to wszystko powinno się pomieścić tak jak na fotkach wyżej

Bardzo prosiłbym odpowiedź w tej kwestii i przy okazji o wyrozumiałość dla laika w tej "branży"

Pozdrawiam

Opublikowano

albo turbina,albo kompresor- dwóch tych rozwiązań na raz się nie stosuje :wink4:

różnica polega na tym,ze turbina napędzana jest spalinami,a kompresor paskiem-kompresor stosuje się tylko w silnikach typu V,ze względu na to iż ma dwa kolektory wydechowe i trzeba by zastosować dwie turbiny,jak to ma miejsce np w S4 B5,więc wymyślono kompresor -Turbocharger i problem montażu i ogarnięcia dwóch turbin -zastąpiono jednym sprzętem :wink4:[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 20:40_________________________________________________

Przy okazji... jeżeli takie myki są stosowane w V-kach to czy np. takiego PESa G1 można zamontować A4 z silnikiem 1.8T/2.0T?:

pewnie możnaby,ale po co?
Opublikowano

albo turbina,albo kompresor- dwóch tych rozwiązań na raz się nie stosuje :wink4:

a silniki TSI ?? np Scirocco :mysli: 1.4TSI tam podobno jest i kompresor i turbo :gwizdanie: :mysli:

Opublikowano

albo turbina,albo kompresor- dwóch tych rozwiązań na raz się nie stosuje :wink4:

a silniki TSI ?? np Scirocco :mysli: 1.4TSI tam podobno jest i kompresor i turbo :gwizdanie: :mysli:

http://www.motofakty.pl/artykul/silnik_tsi_w_skrocie.html właśnie teraz o tym czytałem :good:

widocznie jest to tez jakieś rozwiązanie...

Opublikowano

Oczywiście, że stosuje się połączenie turbo + kompresor, nazywa się to compound charging. Druga rzecz to wcale w V-ce nie musi być dwóch sprężarek. Przykład: 3.0TDi czy nowo powstający silnik V8 single Turbo do S6 C7. Stosuje się również compound turbo z dwoma połączonymi ze sobą sprężarkami jedną małą i drugą większą, żeby zmniejszyć turbo-lag'a.

Przykład:

Taki system jest zastosowany seryjnie np w BMW 335d.

bmw335d003ft2.jpg

A tu przykład Nissana GT-R Twin Turbo Twin Supercharged

tas09-gtrblog-powerenterprise-1.jpg

Zaletą kompresora jest brak laga i działanie od samego dołu, bo kręci się za pomocą paska połączonego z wałem napędowym. Wirnik/wirniki kompresora kręci/ą się wolniej niż turbo dlatego wymyślono połączenie tych dwóch technologii. Nie stosuje się tego często prawdopodobnie z powodu wysokich kosztów i stopnia skomplikowania całego układu.

Opublikowano

...człowiek się uczy całe życie... :wink4:

Opublikowano

mi gwizd kompresora jakos nie pasuje :thumbdown:

Opublikowano

Kompresor gwiżdże tylko na wysokich obrotach (bardziej) i ma lepszy dół niż turbo. Chociaż to też zależy jak dobrane jest turbo. W 335i są dwie małe turbiny i wykres jest praktycznie idealny. 400Nm 1200-5000rpm. :kox:

n55vsn541.jpg

bmw_wykres_mocy_i_momentu_obr-6e557a91a30ef6b1775c60a95718b008.jpg

Opublikowano

dlatego kompresor jest za***isty bo wstaje od zera

ten silnik BMW zrobiło za***isty, wszystko co potrzeba do szczęścia

ciekawe kiedy bedą wymieniać kompresory i turbiny na wieksze :kox:

Opublikowano

Moj stary , fan BMW strasznie się podniecał tym systemem biturbo w X3 sd ,po testach okazało sie że moja 3.0 ma takiego samego laga i tak samo wcześnie wstaje turbo , także ja rozumiem wykresiki i teorie , ale w praktyce wygląda to jakoś inaczej :) Możliwe że przy manualu można by wyczuć jakąś znaczącą różnice , no ale niestety dają tam tylko automat . Spodziewałem sie czegoś ciekawszego.

mi gwizd kompresora jakos nie pasuje :thumbdown:

Buba , są różne kompresory i różne "gwizdy" , jestem pewien że któryś by ci sie spodobał .

Opublikowano

Moj stary , fan BMW strasznie się podniecał tym systemem biturbo w X3 sd ,po testach okazało sie że moja 3.0 ma takiego samego laga i tak samo wcześnie wstaje turbo , także ja rozumiem wykresiki i teorie , ale w praktyce wygląda to jakoś inaczej :) Możliwe że przy manualu można by wyczuć jakąś znaczącą różnice , no ale niestety dają tam tylko automat . Spodziewałem sie czegoś ciekawszego.

mi gwizd kompresora jakos nie pasuje :thumbdown:

Buba , są różne kompresory i różne "gwizdy" , jestem pewien że któryś by ci sie spodobał .

możliwe, oczywiście nie neguje że kompresor jest zły. ale jak mam wybierać to wole turbo. kompresory są fajne ale troche droga zabawa.

turbo to turbo, jebnie w kark i czujesz że jedziesz :decayed:

Opublikowano

Ono, Ty mówisz o 35d, a tam trochę to inaczej rozwiązano. Na pewno chodziło im o to, żeby zwiększyć moc bez większego lag'a. Ten silnik w serii ma 580Nm, ale po programie jest około 700Nm, więc coś ten układ daje. Dlatego jest dostępny tylko w automacie, bo żaden manual nie uciągnąłby takiego momentu w codziennej eksploatacji.

W benzynowym 335 nie ma lag'a w ogóle.

Opublikowano

3.0 sd to jest rower i to nie jedzie,dopiero 4.0 d zapewnia jakies pozytywne odczucia ale tylko ze wzgledu na skrzynie biegow,niestety to tez jest rower :polew:

Opublikowano
turbo to turbo, jebnie w kark i czujesz że jedziesz decayed

hyhy , to fakt :D

Thom4s, coś tam daje , poprostu spodziewałem się czegoś o wiele ciekawszego .

Opublikowano

w przypadku kompressora jest plynnie tez jest to plusem,

Opublikowano

Lancia Delta S4 miala doladowanie wspomagane kompresorem.Dzwiek za***isty :cool1:

Opublikowano

w przypadku kompressora jest plynnie tez jest to plusem,

nie mowie nie, kompresor jest alternatywą dla podniesienia mocy w V-kach bo na pewno wyjdzie taniej niz robienie biturbo

Opublikowano

no ale takie B5 2.8 V6 też jest "Bi" i mozna do niego zamontować PESa

jak to jest załatwione tzn dostarczanie powietrza?

To się łączy w jeden dolot? czy jak?

jak takie zestawienie wpływa na doładowanie?

Opublikowano

no ale takie B5 2.8 V6 też jest "Bi" i mozna do niego zamontować PESa

Jak już to 2.7 jest biturbo i nie widzę sensu podpinania do tego kompresora...

Opublikowano

kompresor jest alternatywą dla podniesienia mocy w V-kach bo na pewno wyjdzie taniej niz robienie biturbo

i ja tak myślałem,ale zastanawia mnie jedna sprawa-po co i kompresor i turbawka,skoro można tylko jedno-wydajniejsze :mysli: dobrze wiemy,że da radę zmniejszyć lag przy duzym turbo-więc po co jeszcze ładować kompresor...no i z drugiej strony-po co turbinę do kompresora,kiedy mozna dać wydajniejszy-no chyba,że się nie da,bo ogranicza to budowa kompresora,ew.obroty jakie generuje sam kompresor :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...