Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja czujnika deszczu + MCE Swap z B7


KFX

Rekomendowane odpowiedzi

:hi::hi::hi:

Witam w moim pierwszym DIY. Proszę o wyrozumiałość w pewnym braku doświadczenia w pisaniu DIY :rolleyes:

Niniejszy MOD kieruję do osób, które wiedzą co to jest MCE i gdzie się znajduje... :whistling:

Nie będą tu wyjaśniane podstawowe rzeczy, jest to nawet bym powiedział uzupełnienie wątku Barta o MCE:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.0

Krótkie przypomnienie:

Moduł centralnej elektryki (MCE) to moduł odpowiedzialny za sterowanie wszystkimi światłami zewnętrznymi samochodu, sterowaniem wycieraczek, spryskiwaczy, klaksonu.

_________________________________________________

Aby w B6 odpalić czujnik deszczu, należy zamontować MCE od nowszego modelu – B7.

Teoria jest prosta – wsadzamy skrzynkę od B7 do B6, zakładamy czujnik deszczu… i wszystko powinno działać!

final.jpg

W praktyce jednak po drodze czeka nas szereg przeróbek i rezania instalacji elektrycznej. Wyprowadzenia przewodów w 3 kostkach MCE w B6 nie są takie same jak w B7, sterowanie przekaźników i rozkład żarówek w tylnych lampach także się różni w tych dwóch modelach.

Moda polecam szczególnie tym, którzy mają w B6 instalację MCE w wersji HIGH.

Dla tych co mają LOW, czeka was dodatkowe rezanie na HIGH.

Opis jak zrobić z LOW -> HIGH, znajdziecie w wątku Bart-S tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.0

Dodatkowy opis o czujniku deszczu / lusterku fotochromatycznym / CLH jest w wątku mk4 tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=84527.0

W moim samochodzie były BiXenony (Xenon Plus) i nie było problemu z kodowaniem lamp od B7.

Wyszły już knify, że w przypadku Xenona (mijania Xenon, długie tylko H7) występuje problem z odpaleniem świateł długich.

Przy zakodowaniu lamp jako halogeny, nie palił się xenon, a długie tak.

Przy zakodowaniu lamp jako bixenony, palił się xenon, ale długie nie.

Można odpalić długie H7 przez przekaźnik, mając zakodowane BiXenony :kox:

Ostatecznie czeka wymiana lamp na BiXy, oraz dołożenie układu samopoziomowania i spryskiwaczy:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=164764.0

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177554.0

_________________________________________________

Cała operację należy zacząć od zgromadzenia odpowiednich części do wykonania swapa:

• MCE High z A4 B7 (8E0 907 279 J/L/N)

• 3 piny do kostki C [kostka 32 pinowa - popularne malutkie piny z jednym zaczepem, występujące nawet w kostce od lusterka]

• 1 pin do kostki B [kostka 23 pinowa - piny z dwoma zaczepami, mi podeszły piny z kostki z czujników klocków hamulcowych :decayed:]

• Lusterko z profilem pod czujnik deszczu (4F0 857 511 E)

• Czujnik deszczu (4E0 955 559 E)

• Wtyczka z obudową do czujnika deszczu (1C0 973 119 B) + 3 piny

• Żelek pod czujnik na szybę (4E0 955 609)

• ok. 2,5m przewodu jednożyłowego od czujnika deszczu, przez słupek do MCE (i opcjonalnie 0,5m od włącznika DRL do MCE)

Jak ma ktoś możliwość, proponuję pożyczyć/kupić wyimaki do pinów z kostek.

Bez nich jest dużo zabawy szpilkami, śrubokrętami, aby piny powyciągać…

wyimaki.jpg

Wyimaki

mce_l.jpg

MCE "L"

piny_b.jpg

Kostka B

Będę się posługiwał żargonem kostek:

A = kostka 10 pinowa

B = kostka 23 pinowa

C = kostka 32 pinowa

Zapis „ 10 ►5 ” oznacza, że pin który jest obecnie w miejscu 10 (w B6), ma się znaleźć na miejscu 5 (po swapie na B7).

Analogicznie „ niebieski ► 2 ” – przewód niebieski ma iść na pin 2 w B7.

Gdy mamy już wszystko co potrzeba, zaczynamy zabawę!

• Odłączamy dodatnią klemę z akumulatora

• Wykręcamy i wyciągamy fotel kierowcy (no chyba że lubi się ktoś łamać przez kilka godzin :polew:)

• Zdejmujemy półkę pod kierą, wypinamy 3 kostki z MCE, wykręcamy go na bok (w przerwie można zrobić fotki i wystawić go już na aukcję :kox:)

• Otwieramy zabezpieczenia w kostkach (A i B mają różowe zatrzaski, które trzeba tylko wysunąć, kostkę C rozbieramy całkowicie, aż będą widoczne piny)

kable.jpg

Poniżej rozpiska wszystkich pinów w kostkach dla B6 HIGH i B7 HIGH:

Wersja graficzna: http://fotoz.pl/pliki/a4_stuff/warsztat_czujnik_deszczu/rozpiska.png

Wersja w Excelu: http://fotoz.pl/pliki/a4_stuff/warsztat_czujnik_deszczu/rozpiska.xls

Rezanie pinów w kostce A

Ta kostka bez specjalności, ale trzeba użyć trochę siły i nacisku śrubokrętami na blaszki pinów, aby udało się je powyciągać.

Najlepiej wyciągnąć wszystkie 5 od razu, a później powsadzać w odpowiednie miejsca po kolorach.

Oznaczyć tylko jakoś jeden z czerwonych, gdyż występują dwa. Błędne podłączenie nie spowoduje nic, poza złą lokalizacją lewego/prawego reflektora.

Stare piny do wyciągnięcia: 3, 4, 8, 9, 10

[9] czerwony ► 3

[10] czerwony ► 4

[4] czarno/biały ► 8

[3] zielono/żółty ► 9

[8] czarno zielony ► 10

Rezanie pinów w kostce B

Tutaj należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

• Pod pin 2 trzeba także podłączyć przewód z C/30 (opis także w późniejszym etapie rezania kostki C)

• Potrzebujemy nowy pin z kawałkiem przewodu i wsadzamy go na miejsce 10. Mostkujemy ten pin (10) z pinem 12 tak, aby lewe i prawe tylne przeciwmgielne były połączone.

• Na pinach 16 i 18 znajdują się wyjścia na światła DRL – nie sterują one już światłami drogowymi, więc 2 przewody od świateł długich (biało/żółty i biało/czarny) należy uciąć ok. 10 cm od pinów, przewody z instalacji przylutować do nowych (mniejszych) pinów i osadzić je w kostce C w miejsca 21 i 22, bo teraz tam jest sterowanie światłami długimi.

• Jeśli mamy BiXenony i chcemy zrobić DRL, musimy pociągnąć od reflektorów po jednym przewodzie do środka i podłączyć pod piny 16 i 18 kostki B. Ja robiłem DRL zamiast H7 (kupiłem żarówki LEDowe na H7, rozciąłem przewód zasilania od H7 w lampie, który jest połączony ze sterowaniem przysłony BiXenonów do świateł drogowych, a następnie podłączyłem do przewodu od H7 nowo pociągnięty do DRL. Równie dobrze można podłączyć światła DRL zewnętrzne, a w lampie zostawić po staremu połączoną przesłonę bixów z żarówkami H7.

Wyciągnąć wszystkie piny od razu (oznaczyć tylko niebiesko/czerwony – bo są 2), a później powsadzać w odpowiednie miejsca po kolorach.

Stare piny do wyciągnięcia: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 17

[4] żółto-zielony ► 1

[5] niebiesko/czerwony ► 2

[6] zielono/niebieski ► 3

[10] czerwono/czarny ► 4

[8] niebiesko/czerwony ► 5

[12] czerwono/biały ► 6

[14] czarno/czerwony ► 8

[15] szaro/biały ► 12 (oraz mostek z nowym pinem w miejscu 10)

[2] niebiesko/fioletowy ► 14

[16] biało/żółty ► odcinamy przewód 10 cm od pinu i podłączamy przewód do DRL

[1] czarno/fioletowy ► 17

[18] biało/czarny ► odcinamy przewód 10 cm od pinu i podłączamy przewód do DRL

Rezanie pinów w kostce C

Tutaj także kilka uwag:

• Pod pin 10 należy podłączyć masę. Ja odciąłem biało/czerwony przewód, zaizolowałem część od wiązki, a drugą część z pinem w miejscu 10 podłączyłem do masy – czyli mostek z pinem 20 w kostce B.

• Pod pin 14 należy podłączyć sygnał z czujnika deszczu. Nowy przewód ciągnąć podsufitką i lewym słupkiem w dół do MCE.

• Do miejsc 21 i 22 należy podłączyć nowo dolutowane piny do przewodów od świateł drogowych (stare przewody biało/żółty i biało/czarny z kostki B)

• Jeśli robimy DRL, pod pin 30 należy pociągnąć nowy przewód z włącznika DRL (obok włącznika świateł taki dziabong 0-1 :polew:). Można także podłączyć masę na stałe, aby DRL były cały czas włączone.

• Przewód do rozjaśniania wewnętrznego lusterka fotochromatycznego z pinu 30 kostki C (niebiesko/czerwony) należy zmostkować z pinem 2 w kostce B. Lusterko od B7 będzie się rozjaśniać po wbiciu biegu wstecznego.

Przed wyciąganiem pinów zwrócić uwagę, gdyż kilka przewodów ma takie same kolory: 2x szaro/czarny, 2x szaro/czerwony

Stare piny do wyciągnięcia: 5, 6, 7, 17, 18, 19, 21, 22

[6] szary ► 5

[5] szaro/czerwony ► 6

[17] żółto/czarny ► 7

[10] biało/czerwony (odcinamy przewód i podłączamy pin 10 do masy)

[19] fioletowo/żółty ► 14 (odcinamy przewód i podłączamy nowy od czujnika deszczu)

[7] szaro/czerwony ► 17

[21] czarno/zielony ► 18

[22] biało/niebieski ► 19

[18] czarno/niebieski ► 20

Stary przewód z kostki B/18 z nowym pinem, do światła drogowego lewego ► 21

Stary przewód z kostki B/16 z nowym pinem, do światła drogowego prawego ► 22

Nowy przewód z pinem od włącznika DRL / lub masa ► 30

Rezanie przekaźników

Następnym krokiem jest przepięcie przekaźników od wycieraczek, sprysków wycieraczek i lamp (bixy only) oraz klaksonu.

W B6 są one wyzwalane masą podawaną z MCE, a w B7 jest podawany plus jako sygnał sterujący.

Przekaźniki znajdują się zaraz nad MCE, w takim plastikowym uchwycie na śrubach tych samych co MCE.

Trzeba pociągnąć w tamto miejsce jakiś nowy przewód masowy i później go rozdzielić na 2 przekaźniki. Ja wziąłem go ze słupka dolnego z oczek z karoserii.

W przekaźniku od klaksonu (miejsce przekaźnikowe 3) odcinamy cieńszy czerwono-żółty przewód (ten na linii z zielono-żółtym) i przylutowujemy go do nowo pociągniętej masy. Drugi koniec idący do drugiego styku (wykonawczego) przekaźnika izolujemy.

przekaznik3.jpg

Analogicznie z przekaźnikiem od wycieraczek – tylko tutaj robimy tą operację z przewodem w kolorze czerwonym (ten cieńszy)

przekaznik6.jpg

Odkręcamy kurek z prądem i VAGUJEMY

Na tym etapie możemy już założyć nowy MCE, zapiąć wtyczki i podpiąć klemę akumulatora.

Jeśli wszystkie przewody zostały podpięte poprawnie, zaizolowaliśmy to co odcinaliśmy – to nie stanie się nic. Mi nie wywaliło ani pół bezpiecznika w tej emocjonującej chwili :)

Przekręcamy zapłon. Poleci pewnie trochę błędów na FISie, ale nie przejmować się puki co.

Należy w MCE zakodować odpowiednie ustawienia dla posiadanego samochodu.

Dopuki nie podłączycie czujnika deszczu, ustawić drugi bit na 0 (brak czujnika). CLH też nie będzie tymczasowo obsługiwany.

?xxxx: Nadwozie

0 – Sedan

1 – Avant

2 - Cabrio

x?xxx: Czujnik światła i deszczu

0 – brak

1 – zainstalowany

xx?xx: Moduł haka

0 – brak

1 – zainstalowany

xxx?x: Reflektory

0 – Halogenowe bez DLR

1 – Halogenowe z DLR

2 – BiXenon z DLR

3 – BiXenon bez DLR

4 – BiXenon z DLR (+oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne)

xxxx?: Kraj

1 – Reszta Świata / kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (Bi-ksenon)

2 – Kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (bez Bi-ksenonu)

3 – USA/Kanada (Bi-ksenon)

4 – Kanada (bez Bi-ksenonu)

5 – Specjalne pojazdy

Istotne też, aby wejść w adaptację na kanał 81 i przyuczyć moduł nowego VINu samochodu. Należy wpisać wartość 46992, dać TEST, odczekać minutkę, później dać SAVE i znowu odczekać minutę.

Jeżeli się nie udało przyuczyć, to znaczy że odczekałeś za krótko po kliknięciu TEST, a później SAVE.

Jeśli zakodujemy reflektory z DRL, a będziemy mieli jakieś dodatkowe lampy DRL czy żarówki ledowe, to najprawdopodobniej FIS wywali błąd typu „LEFT MAIN BEAM HEADLIGHT”. Jest to spowodowane brakiem/uszkodzeniem żarówek DRL, które wykrywa MCE i tym samym niespójność głównego oświetlenia przedniego reflektora.

Jeśli podepniemy choćby na krótko żarówki 21W pod wyjścia na światła DRL, nie będzie tego problemu już - testowałem.

Standardowy problem przy zakładaniu oświetlenia ledowego, gdy występuje kontrola spalonych żarówek – diody są mniej pazerne na prąd, a MCE kontroluje tą ilość. Powiem nawet że bardziej precyzyjnie niż w B6. Jak macie oświetlenie ledowe tablicy rejestracyjnej, możliwe że trzeba będzie skorygować emulowane obciążenie, żeby nie było błędu podświetlenia tablicy.

Tylne lampy

W B7 występują 2 żarówki od świateł przeciwmgielnych tylnych – po obu stronach. B6 posiada tylko jedną.

Dodatkowo w B7 przy światłach mijania żarzą się żarówki od przeciwmgielnych (3 żarówki do świateł mijania na stronę). Jeśli nie dołożymy żarówki 21W w drugiej lampie, to będzie błąd na FIS od przeciwmgielnego prawego i zwykłych świateł mijania.

Wcześniej mostkowaliśmy oba wyjścia MCE na żarówki przeciwmgielne. Teraz trzeba dograć obciążenie na tym przewodzie idącym od MCE do lewej lampy.

Trzeba wykręcić obie tylne lampy, wyciągnąć uszczelki z wiązką przewodów do lampy i wysunąć wszystko na zewnątrz możliwie jak najdalej.

W środku pod tapicerką/osłonami ciągniemy 1 przewód między dwoma lampami i wypuszczamy go na zewnątrz przez otwory po uszczelkach z przewodami. W lewej lampie lutujemy nowy przewód na pin 3, a w prawej na pin 5. Upewnić się dla spokoju, czy te piny rzeczywiście odpowiadają stykom żarówek przeciwmgielnych w lampach.

Lutowanie wykonać oczywiście przed uszczelkami, bliżej otworów w karoserii :wink4:

Wsadzamy brakującą żarówkę 21W do prawej lampy.

Efektem jest drugie tylne światło PM, dodatkowe światła mijania i najważniejsze - brak błędów na FIS.

lampy_tyl1.jpg

lampy_tyl2.jpg

IMG_8363_1.jpg

IMG_8364_2.jpg

IMG_8366_3.jpg

IMG_8368_4.jpg

Lusterko wewnętrzne

Generalnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby zostawić istniejące lusterko fotochromatyczne od B6, tyle że czujnik światła, który w nim jest – i tak nie będzie podłączany. Konieczne jest podłączenie czujnika deszczu, który zawiera także czujnik światła.

Miałem tak, ale jest jeden knif - sygnał wbicia wstecznego (na 3 pin lusterka) podany z MCE od B7 nie rozjaśniał lusterka z B6. Trzeba by zrobić rezarke i wykorzystać sygnał z lampki podsufitki. Z racji że z MCE jest podawany +, a lampka z podsufitki podaje masę, trzeba by zastosować przekaźnik lub klucz z tranzystorem w celu odwrócenia sygnału sterującego rozjaśnieniem lusterka z plusa na masę.

Czujnik deszczu z lusterkiem od B6 wygląda mniej więcej tak bez kosmetyki:

lustro_b6_1.jpg

lustro_b6_2.jpg

lustro_b6_3.jpg

Osobiście wybrałem wersję naklejenia przyciętej podkowy (widoczne na zdjęciach) z lusterka z B7 na okrągły uchwyt z B6 znajdujący się już na szybie. Podkowa, w której w środku powinien być czujnik deszczu, nachodzi luźno na uchwyt od B6, a czujnik trzeba dać w inne miejsce. Podkowę przyciąłem trochę, żeby czujnik deszczu zmieścił się całkowicie w tunelu na przewody i był w użytecznym miejscu na szybie – zaraz nad mocowaniem lusterka.

Istotna sprawa!

Aby czujnik deszczu zmieścił się w tunelu, trzeba się pozbyć kostki łączącej lusterko z instalacją.

Przedłużyłem przewody od lusterka ucinając kostkę z pinami, dolutowałem płaską taśmę, a kostkę schowałem w podsufitce.

Moje klejenie uchwytu odbywało się klejem do szyb i specjalnym podkładem na szyby pod klej.

Jako docisk na 12h zastosowałem podpórkę wędkarską :kox:

klejenie1.jpg

klejenie2.jpg

tasma1.jpg

tasma2.jpg

tasma3.jpg

tasma4.jpg

bez_kosmetyki.jpg

lustro_b7_1.jpg

Opis jak założyć lusterko z B7 bez podkowy do uchwytu B6 znajdziecie tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=175595.0

Jest jeszcze opcja z wymianą przedniej szyby od B7… :evil:

Pinów w kostce lusterka od B7 nie trzeba przepinać - wszystko pasuje Plug’n’Play do B6.

Czujnik deszczu

Założenie czujnika deszczu może być w kilku miejscach na szybie – nie koniecznie tam gdzie ja wybrałem :cool1:

Aczkolwiek przy moim rozwiązaniu jest on od środka niewidoczny, "prawie" w fabrycznym miejscu i ma wymagany docisk.

Wchodzi ładnie pomiędzy lusterko i szybę, należy wsunąć tekturkę czy coś pomiędzy czujnik a uchwyt lusterka (milimetrowy luz i brak docisku do szyby),

Rozpiska pinów czujnika deszczu:

PIN 1 – zasilanie czujnika (dopinamy się do wiązki lusterka: pin 1 - biały)

PIN 2 – masa (dopinamy się do wiązki lusterka: pin 2 - czarny)

PIN 3 – ciągniemy na C/14 naszego nowego MCE

Finalnie – w kodowaniu MCE włączamy czujnik deszczu (drugi bit na 1) oraz dopisujemy +004 w MCE w adaptacji na kanale 13, aby sensor deszczu był aktywny:

Standard: 115

+001 = Speed Rest

+002 = Short to Plus Monitoring

+004 = Rain Sensor active

+008 = Long Post Wiping After Washing (Drop/Tear Wiping)

+016 = Speed Dependent Wiper Interval Active

+032 = Headlight Washer System active

+064 = Reverse Gear Wiping active

Dodatkowo w adaptacji na kanale 22 możemy regulować czułość czujnika deszczu.

Norma wynosi 45, można pozmieniać i pobawić się.

To chyba na tyle z istotnych rzeczy. Powodzenia w rezaniu :good:

Kieruję podziękowania za wszelką formę udzielonej pomocy klubowiczom:

- Bart-S :notworthy:

- Siemian :notworthy:

- Domin79 :notworthy:

- Czaki22 :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w B6 mamy czujnik deszczu :good: Pogratulowac swapa :notworthy:

Jakim VAG-iem robiles kodowanie MCE w Adaptacji kanal 13 bo u mnie jest nieaktywny :disgust: ( moj 704.1 pl )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał dobrej roboty :oklaski:

Nad opisem widać też spędziłeś trochę czasu - przedstawione jasno i czytelnie. Szykuje się nam kolejny mega-rezacz :decayed:

...czekamy na opis modułu, który odpali tilta bez układu memo :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał dobrej roboty :oklaski:

Nad opisem widać też spędziłeś trochę czasu - przedstawione jasno i czytelnie. Szykuje się nam kolejny mega-rezacz :decayed:

...czekamy na opis modułu, który odpali tilta bez układu memo :good:

dzięki, dopracuje jeszcze opis w wolnej chwili, żeby było git merytorycznie i wizualnie.

mega-rezacz.. :polew::kox: hehe :good:

boje się Bart, że mod z tiltem będzie dla bardzo wąskiego grona - dochodzi do tego programowanie mikrokontrolera i wykorzystanie dodatkowej elektroniki :decayed:[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2011, 17:14_________________________________________________opis dopracowany, powinna być gitara :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka A to jeszcze pół biedy - 2 śrubokręty, znaleźć odpowiedni kąt i wypchać je.

ale kostka B... :kox:

można spróbować samemu zrobić taki przyrząd z jakiegoś sprężystego drutu.

wygiąć w literkę U, wyszlifować brzegi do szpica (tak jak na zdjęciu widać), przymodować jakoś i może pomoże :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KFX, możesz zrobić fotkę jak wyglądają tylne światła z dodatkowymi mijania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci zdjęcie lamp z zewnątrz jak to świeci ?

prawie tak samo, tylko troche się żarzą wewnętrzne części lamp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze glupie pytanko ale czy kable 0.6mm wystarcza?

:embarrassed:

tam prądu nie ma dużego, ale żeby nie były za cienkie z punktu widzenia mechanicznego (uszkodzenie, naciągnięcie przy montażu) :)

ZbYnio_ -wrzuce fotę tylnych lamp po zmroku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie..madafak sie zrobiła. Klubowicz wyprzedził myśl technologiczną inżynierów audi hehe. Graty mega moda!

Jakby ktoś zmieniał lusterko fotochromatyczne z czujnikiem światła z B6 na to z B7 pod czujnik deszczu/światła to jestem chętny odkupić to z B6. Jakby co to walić na priv.

Jeszcze raz graty moda.

pozdr :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie..madafak sie zrobiła. Klubowicz wyprzedził myśl technologiczną inżynierów audi hehe. Graty mega moda!

Jakby ktoś zmieniał lusterko fotochromatyczne z czujnikiem światła z B6 na to z B7 pod czujnik deszczu/światła to jestem chętny odkupić to z B6. Jakby co to walić na priv.

Jeszcze raz graty moda.

pozdr :hi:

hehe :) jeszcze nie Klubowicz właśnie.. :confused4:

ZbYnio_ - nie zdążyłem fot zrobić, mało czasu teraz :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już przekaźniki idą w ruch... tylko tu jest mały problem...gruby czerwony to idzie w przekaźniku pod 1 i 6. 1 to chyba przekaźnik pompy paliwa, a 6 to przekaźnik pompki sprysków i wycieraczek. ok tu jeszcze jest ok. zostawiamy 1 i bawimy się 6. Natomiast w poz 3 z tyłu (w to samo miejsce gdzie czerwony w innych) idą dwa czerwono-żółte kabelki. Jest jeszcze czarno-biały, żółto-zielony i pojedynczy czerwono-żółty... i który obcinamy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 przekaźnik to klakson, a 6 to spryski i wycieraczki.

W klaksonie obadaj który ma stały plus na cewke przekaźnika.

Ten stały plus zamień na stałą masę :)

Niestety nie pamiętam który to kolor, tam były 4 kable (wejście klaksonu, wyjście i 2 na cewkę przekaźnika).

Porównaj kolor który wychodzi z MCE na przekaźnik - i trafisz na drugi przewód zasilający cewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie powinno byc w tym samym pinie co czerwony w przekazniku 6? brak miernika sie klania :(

W przekaźniku 3 (klakson) jest 9 wejść:

1 - x

2 - czerwono-żółty

3 - x

4 - czerwono-żółty (mostek z 2)

5 - x

6 - zielono-żółty

7 - x

8 - czarno-biały

9 - x

postępując analogicznie do przekaźnika od wycieraczek odcinamy plus z pinu 2 i w to dajemy masę, tylko pin 4 w wycieraczkach też ma plus tylko z innego źródła,

Czyli plus zostawiamy w pinie 4 a do 2 ciągniemy mase... dobrze rozumuję?????[br]Dopisany: 01 Maj 2011, 22:57_________________________________________________podłączone !!!

tylko parę rzeczy jeszcze nie działa... brak: klaksonu, wycieraczek, świateł drogowych i przeciwmgielnych (przód i tył). VIN jeszcze nie przyuczony bo brak odpowiedniego VAG-a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie powinno byc w tym samym pinie co czerwony w przekazniku 6? brak miernika sie klania :(

W przekaźniku 3 (klakson) jest 9 wejść:

1 - x

2 - czerwono-żółty

3 - x

4 - czerwono-żółty (mostek z 2)

5 - x

6 - zielono-żółty

7 - x

8 - czarno-biały

9 - x

postępując analogicznie do przekaźnika od wycieraczek odcinamy plus z pinu 2 i w to dajemy masę, tylko pin 4 w wycieraczkach też ma plus tylko z innego źródła,

Czyli plus zostawiamy w pinie 4 a do 2 ciągniemy mase... dobrze rozumuję?????[br]Dopisany: 01 Maj 2011, 22:57_________________________________________________podłączone !!!

tylko parę rzeczy jeszcze nie działa... brak: klaksonu, wycieraczek, świateł drogowych i przeciwmgielnych (przód i tył). VIN jeszcze nie przyuczony bo brak odpowiedniego VAG-a...

kurcze, właśnie nie zapisałem tego :wallbash:

Bart, możesz zerknąć na schemat? :)

drogowych nie masz? jakie masz lampy? przepiąłeś przewody do innych wyjść? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...