Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja czujnika deszczu + MCE Swap z B7


KFX

Rekomendowane odpowiedzi

Andy - przekaźniki sprawdź czy dobrze podłączyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzenie aktywowania alarmu i zamknięcia auta przy pomocy pilota w kluczyku do momentu tego nieszczęsnego swapa sygnalizowane było jednokrotnym błyśnięciem kierunkowskazów - teraz tego potwierdzenia nie ma [alarm się aktywuje]

Alarm podłączany do CANów z funkcją antynapadu

=====

Na marginesie: bez wyjmaków do pinów nie radzę zabierać się za tę przekładkę. Mając odpowiednie wyjmaki :notworthy::wink4: przełożenie wszystkich pinów we wtyczce B zająło mi ok. 30 minut. Nie wiem ile bym to robił igiełkami i szpileczkami :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dopiero zobaczylem ostatni filmik... TAM MASZ BABOLA...

tam gdzie teraz podlaczyles to daj z powrotem to co bylo, utnij mostek i do drugiego wejscia daj mase...

[br]Dopisany: 03 Lipiec 2011, 22:19[hr

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1829434901d01407.html

odciety czerwono-zolty na przeciwko zielono-zoltego (jak pisalem wczesniej by on zmostkowany z drugim czerwon-zoltym)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0229a8375e11e71.html

tutaj odciety jest cienki czerwony na przeciwko cienkiego czarno-zoltego (tam gdzie moj paluch) :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie pasujący.

4E0 ma być, od A6 nie zadziała

odnośnie kolorów kabli z przekaźników, trzeba uściślić (bo jak pisałem w wątku - zapomniałem je zanotować, co pisałem...)

barrowiec zrobił i działa, ja tak samo :)

pisałem Ci w mailu, żebyś ciął czerwono-żółty, ale na linii pionowej (tej z zielono-żółtym z MCE, a Ty przeciąłeś kabel ze styku roboczego :) cofnij to i przetnij czerwono-żółty w parze z zielono-żółtym (na tym idzie sygnał 12V z MCE)

styków roboczych nie ruszaj.

co do niegaszenia silnika, możliwe że dołożony alarm coś ma z tym wspólnego, bo MCE nie steruje pracą silnika i zapłonem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie pasujący.

4E0 ma być, od A6 nie zadziała

Ale jak powiększyć to zdjęcie to chyba tam jest 4E0 :mysli:

Dziś chcę poprawić podłączenie tego przekaźnika, wtedy będę mógł sprawdzić czy silnik będzie się normalnie gasił

Mam nadzieję, że złe podłączenie przekaźnika spowodowało niemożność zgaszenia silnika. Bo jeśli problemem jest sam alarm to mam kłopot ... :confused4:

KFX, gdybyś mógł się ustosunkować do mojego maila w odniesieniu do fragmentu dotyczącego wtyczki B ... :wink4:[br]Dopisany: 04 Lipiec 2011, 11:35_________________________________________________

odnośnie kolorów kabli z przekaźników, trzeba uściślić (bo jak pisałem w wątku - zapomniałem je zanotować, co pisałem...)

barrowiec zrobił i działa, ja tak samo :)

Przydałyby się zdjęcia z opisem. Te same kolory kable są w obwodzie sterującym jak i wykonawczym. A wtedy można zrobić f*ck-up :embarrassed::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie pasujący.

4E0 ma być, od A6 nie zadziała

Ale jak powiększyć to zdjęcie to chyba tam jest 4E0 :mysli:

Dziś chcę poprawić podłączenie tego przekaźnika, wtedy będę mógł sprawdzić czy silnik będzie się normalnie gasił

Mam nadzieję, że złe podłączenie przekaźnika spowodowało niemożność zgaszenia silnika. Bo jeśli problemem jest sam alarm to mam kłopot ... :confused4:

KFX, gdybyś mógł się ustosunkować do mojego maila w odniesieniu do fragmentu dotyczącego wtyczki B ... :wink4:

to gościu w opisie ma źle - pisze że jest od A6 a symbol jest tam 4E0 - czyli z A4 :)

opis do przekaźników poprawiony w poście, dodałem przerobione zdjęcia od barrowca :good:[br]Dopisany: 04 Lipiec 2011, 11:44_________________________________________________odnośnie Twojego maila:

1. Wtyczka B

* Lista "Stare piny do wyciągnięcia" jest niespójna z szczegółową listą niżej. Nie wypinasz "17", brak na tej liście "16", "18" [dyskusyjne-teraz to sterowanie DRL]

brak 16 i 18 bo tych pinów nie wyciągamy, tylko odcinamy kable, co zostało napisane akapit wyżej :decayed:

nie wypinamy 17, bo w B6 tam nic nie ma - jest przekładka 1 -> 17

* [10] zielono-żółty -> [4]. [10] w B6 czyli prawy stop [według rozpiski Barta i realnie u mnie w kablach] ma kolor czerwono-czarny a nie zielono-żółty. W B7 [4] czyli prawy stop to też czerwono-czarny

poprawione w tym akapicie, bo na rozpisce zrobiłem dobrze :gwizdanie:

* [1] czerwono-biały -> [17]. [1] w B6 czyli pompka spryskiwaczy reflektorów i wycieraczka tylna ma kolor czarno-fioletowy a nie czerwono-biały. W B7 [17] to też czarno fioletowy. Czerwono-biały według rozpiski Barta to lewy stop

jak wyżej, w rozpisce tekstowej się pomyliłem chyba :gwizdanie: poprawione

dzięki za znalezienie niedopatrzeń :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie: jak sprawdzić VAGiem czy przyuczenie MCE nowego VINu się powiodło? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie: jak sprawdzić VAGiem czy przyuczenie MCE nowego VINu się powiodło? :mysli:

Jeśli nie zostawia błędu dot. VIN w buforze to jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis doprecyzowany, fotki wstawione, chyba wsio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis doprecyzowany, fotki wstawione, chyba wsio :)

:good: :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Bartasa, jeżeli można wrzucić rozpiskę pinów w kostce z regulacją wysokości świateł i CLH. Najlepiej ze schematem. Nie mogę rozkminić czemu regulacja nie działa gdy włącznik świateł jest w pozycji AUTO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem robić schemat ale poddaję się (jest 4 rano :wallbash:). Jutro a w zasadzie dziś skończę (wieczorem pewnie, od rana i popołudniem mam zaplanowane sporo prac ;)).[br]Dopisany: 06 Lipiec 2011, 03:51_________________________________________________Zawziąłem się jednak :polew:

CLH_REG.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepięcie przekaźnika spowodowało, że zaczął działać klakson. I tyle :kwasny::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc silnik ci gaśnie po odłączeniu MCE?? a którą kostke odpinasz??. u mnie kostka c/32 była źle włożona i przez dwa dni jeździłem bez świateł... ale takie cuda się nie działy... może spróbuj odłączać kostki po kolei i zobacz czy jest jakaś poprawa... tylko patrząc co jest popodłączane do mce to to nic nie powinno mieć wspólnego z pracą silnika... ewentualnie cały mce rozwalony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazdy zaczynają się po podpięciu kostki C. Wtedy silnik nawet po wyjęciu kluczyka nie gaśnie. Przy wyjętym kluczyku gaśnie dopiero wtedy gdy kostkę C odłączę :blink:

Będę próbował kogoś mającego B7 poprosić o możliwość sprawdzenia tego MCE

Mam też drugi 'rdzeń' kostki C - będę przepinał pin po pinie i sprawdzał w któym momencie zaczyna się cyrk

Gdyby okazało się, że MCE jest zwalony to miałbym przynajmniej jasną sytuację .....

(...) tylko patrząc co jest popodłączane do mce to to nic nie powinno mieć wspólnego z pracą silnika (...)

Nie mam tej pewności.

Zgodnie z tą rozpiską: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.0

w B6 pod pinem17 jest sygnał blokady zapłonu (WE) [żółto/czarny], który w B7 wędruje do pin7 (opisany w tej rozpisce jako "Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy - aby wykluczyć przekaźniki wyciągnij "370" i sprawdź czy teraz normalnie gasi auto.

Sprawdź też - gdy wszystko jest podpięte - które światła nie działają.

Kolejna teoria to zasilanie tam gdzie go nie powinno być... Pin 7 @ C to sygnał dla MCE, że jest zapłon. Po ustawieniu stacyjki w pozycji 0 na tym pinie powinno być 0V.

Obejrzyj wtyczkę C - podczas demontażu pinów mogłeś uszkodzić gniazdo. Zobacz czy między sąsiadującymi pinami nie ma zwarcia (szczególnie na pinie 7).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy - aby wykluczyć przekaźniki "370" i sprawdź czy teraz normalnie gasi auto.

Jak to zrobić? Mając w pamięci to co się teraz dzieje

Może dodam, że jeśli wtyczka C nie jest podłączona to nie ma tego migotania na FIS, silnik startuje po przekręceniu kluczyka i gaśnie po ponownym przekręceniu kluczyka i wyjęciu ze stacyjki

Sprawdź też - gdy wszystko jest podpięte - które światła nie działają.

To jak rozumiem odpowiedź na mój mail z pytaniem o niezgodność kolorów kabli pomiędzy rozpiską a stanem faktycznym?

Kolejna teoria to zasilanie tam gdzie go nie powinno być... Pin 7 @ C to sygnał dla MCE, że jest zapłon (w konsekwencji podanie zasilania dla elektryki auta). Po ustawieniu stacyjki w pozycji 0 na tym pinie powinno być 0V.

Mogę to sprawdzać przy przekręconym kluczyku ale wyjętej z MCE wtyczce C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przekaźnik będzie OK to teorię mam taką...

Coś zwiera do pinu C/7. Być może jest przebicie z C/8 czyli zasilania przycisku światła awaryjnego (12V z MCE, niezależne od stacyjki).

W takim przypadku na C/7 masz napięcie, które MCE zinterpretuje jako zapłon...

Teraz jak to podpiąć do "nie wyłączenia się silnika" i normalnego zasilania pozostałych modułów mimo ustawienia zapłonu na "0"...

Przez zwarcie C/7 i C/8 do stacyjki leci 12V (z C/7) - wyjścia zasilania dla poszczególnych modułów w stacyjce będą najprawdopodobniej fabrycznie zmostkowane (wspólne dla kluczyka w pozycji "2"). Zatem pozostałe moduły także otrzymują zasilanie... Tłumaczyłoby to brak zdjęcia zasilania przy ustawieniu kluczyka w pozycji "0".

Zasilanie na C/8 przewidziane jest tylko dla włącznika świateł awaryjnych - jest za niskie dla wszystkich sterowników. To z kolei tłumaczy dyskotekę na zegarach, które zachowują się podobnie jak przy rozładowanym aku.

Z filmików wynika, że "jaja z FIS" zaczynają się dziać gdy podłączysz kostkę C (zapłon na "0"). A spróbuj najpierw włączyć zapłon i dopiero wtedy podłączyć C - jest to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Z filmików wynika, że "jaja z FIS" zaczynają się dziać gdy podłączysz kostkę C (zapłon na "0"). A spróbuj najpierw włączyć zapłon i dopiero wtedy podłączyć C - jest to samo?

To o czym pisałeś wcześniej w tym poście jeszcze nie sprawdziłem

Ale:

Gdy najpierw włączę zapłon a dopiero później przy pracującym silniku wcisnę kostkę C to nie mam tego dziwnego zachowania FIS i błędów. Silnik normalnie pracuje. Ale po wyciągnięciu kluczyka silnik nie gaśnie. A gdy zdusi się go wysokim biegiem to nadal działa podświetlenie zegarów i zaczynają się te dziwne błędy. Sytuację normuje wyciągnięcie wtyczki C.

* mam nieśmiałe przypuszczenie, że może przy montażu alarmu została zmodyfikowana instalacja elektryczna - będę próbował skontaktować się w tej sprawie z jego instalatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...