Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja czujnika deszczu + MCE Swap z B7


KFX

Rekomendowane odpowiedzi

(...) Z filmików wynika, że "jaja z FIS" zaczynają się dziać gdy podłączysz kostkę C (zapłon na "0"). A spróbuj najpierw włączyć zapłon i dopiero wtedy podłączyć C - jest to samo?

Gdy najpierw włączę zapłon a dopiero później przy pracującym silniku wcisnę kostkę C to nie mam tego dziwnego zachowania FIS i błędów. Silnik normalnie pracuje. Ale po wyciągnięciu kluczyka silnik nie gaśnie. A gdy zdusi się go wysokim biegiem to nadal działa podświetlenie zegarów i zaczynają się te dziwne błędy. Sytuację normuje wyciągnięcie wtyczki C.

Póki co wszystko pasuje - sprawdź miernikiem czy masz przejście między C/7 i C/8 (lub czymś innym przylegającym (6, 22 lub 24).

* mam nieśmiałe przypuszczenie, że może przy montażu alarmu została zmodyfikowana instalacja elektryczna - będę próbował skontaktować się w tej sprawie z jego instalatorem

No właśnie nie - bo jak wyjaśnisz, że na MCEB6 wszystko działało a teraz nie? Przecież po swapie funkcje większości pinów nie uległy zmianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli bez wpiętej kostki C rzeczywiście działa wszystko - to może być coś albo z kablami, albo z MCE i rzeczywiście może robić override'a sygnału na kablu od zapłonu.

Andy, tak trochę offtopic - dałeś mi do myślenia teraz :decayed:

(teoretycznie) jeśli na przewodzie C/7 podajesz napięcie i silnik pracuje po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, to zrobię sobię układ wychładzania turbiny po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki :naughty::kox:

podając tam napięcie np.: na 20 sekund od wyciągnięcia kluczyka, silnik będzie pracował wychładzając turbo i sam się wyłączy później :kox: (warunek - zostawienie fury na luzie i na hamulcu ręcznym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raport z pola boju:

* Bart, tak jak pisałem w jednym z PW nie zgadzały mi się kolory kabli między rozpiską a rzeczywistością (w dwóch przypadkach).

- 32/pin19 - nie miałem biało-niebieskiego - został mi 'luzem' czarno-niebieski - a fabrycznie nie miałem włącznika DRL/CLH

- 32/pin28 - nie miałem biało-zielonego - został mi luzem biało-żółty

założyłem, że zostały zmienione kolory kabli i powyższe pary to odpowiedniki. Podłączyłem najpierw 19 później 28 - brakujące światła się pojawiły (prawy boczny kierunek, przednie przeciwmgielne)

KOLORY KABLI MOGĄ SIĘ RÓŻNIĆ W PORÓWNANIU Z ROZPISKĄ TAKŻE PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO PRZEPINANIA KABLI TRZEBA DOKŁADNIE SPRAWDZIĆ ZALEŻNOŚĆ KOLOR KABLA-NUMER PINU. Nadrzędne wydaje się być miejsce we wtyczce (numer pin) a nie kolor kabla.

Zacząłem sprawdzać poszczególne warianty

* światła drogowe, niezależnie od położenia włącznika długich (włączenie 'na chwilę' czy 'na stałe') zapalają się tylko na moment. Po chwili światła gasną.

Co ustaliłem

* wyjęcie przekaźnika '370' - wtyczka była wetknięta w MCE - brak 'cudów' na FIS, brak wycieraczek, sprysków, świateł długich - nawet mignięcia. Wyjęcie kluczyka nie wyłącza zapłonu, 'cuda' na FIS - pomogło wyjęcie wtyczki C

* włożyłem przekaźnik i kolejno odłączałem: włącznik DRL, włącznik świateł, para DRL i włącznik świateł, sam włącznik świateł - brak poprawy - pomaga wypięcie wtyczki C

* przy wyłączonym kluczyku miernik nie pokazał zamkniętego obwodu (miernik na pewno sprawny-przynajmniej w tym zakresie :decayed: ) między parami 7-8, 7-6, 7-22, 7-24 - nie pokazał zamkniętego obwodu między żadną parą pinów w tej wtyczce

* wypiąłem z wtyczki C pin7 - brak poprawy - zapłon wyłącza wyjęcie wtyczki C z MCE

Co sugerujecie?

Jak pisałem mam drugą wtyczkę C - mogę stopniowo przepinać piny do niej zaczynając od masy i CANów i sprawdzać podłączając tę 'testową' wtyczkę do MCE w którym momencie zaczynają się cuda.

Wygląda mi to na uszkodzony MCE (mimo wszystko oby to okazało się prawdą) choć pewność zyskałbym podłączając go w jakiejś B7 z fabryczną instalacją 'high' ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście wygląda na padnięty MCE...

Andy jeśli znajdziesz chwilę czasu - pobaw się tak jak to sobie wstępnie założyłeś czyli, po kolei wkładaj po pinie i zobacz który powoduje te cyrki. Jak podasz mi pin, obejrzę dany obwód i sprawdzimy czy coś jeszcze może na niego tak działać.

...a może znajdzie się ktoś kto pożyczyłby MCE HIGH z B7 na podmiankę - szybki swap i wyjdzie co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(....)

...a może znajdzie się ktoś kto pożyczyłby MCE HIGH z B7 na podmiankę - szybki swap i wyjdzie co jest grane.

Niewiarygodne ale z tym jest problem jak się okazało .... ;(

=====

Zacznę od przepięcia tej mostkowanej masy i CANów. Stopniowo będę 'dokładał' kolejne piny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy, pytaj w swoim regionie - może ktoś podjedzie i przełożycie MCE na szybko :decayed:

rzeczywiście dziwnie się to zachowuje. zrób jeszcze myk:

podłącz miernik do masy i C/7 od zapłonu jak pracuje silnik, a później wyciągnij kluczyk i zobacz czy dalej jest tam napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

rzeczywiście dziwnie się to zachowuje. zrób jeszcze myk:

podłącz miernik do masy i C/7 od zapłonu jak pracuje silnik, a później wyciągnij kluczyk i zobacz czy dalej jest tam napięcie

W wariancie wtyczka C podłączona do MCE (wyjmę pin7) czy wtyczka C wypięta z MCE?

Właściwie mogę sprawdzić obie opcje

====

Karwa, gdybyście bliżej mieszkali .... :naughty:[br]Dopisany: 08 Lipiec 2011, 09:19_________________________________________________

(...)podłącz miernik do masy i C/7 od zapłonu jak pracuje silnik, a później wyciągnij kluczyk i zobacz czy dalej jest tam napięcie

Sprawdziłem

Napięcia podawane są w kolejności:

bez kluczyka /kluczyk w stacyjce /kluczyk przekręcony /kluczyk przekręcony, silnik pracuje/kluczyk wyjęty po zgaszeniu auta

Wtyczka C poza MCE*: 0V /0V /11,56V /14,20V /0V

Wtyczka C w MCE (pin7 poza wtyczką)**: 0V /0V /12,00V /14,20V /0V

* silnik gaśnie po przekręceniu kluczyka na 'off'

** silnik nadal pracuje po przekręceniu kluczyka na 'off'

:confused4::wallbash:

Przekładać pin po pinie do drugiej wtyczki i patrzeć w którym momencie zaczynają się cuda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładać pin po pinie do drugiej wtyczki i patrzeć w którym momencie zaczynają się cuda?

Jedynie w celach poznawczo-testowych - to kurcze musi być wina MCE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować jednemu z VIPów za pożyczenie MCE B7 oraz jednemu z moderatorów za pomoc w aranżacji tej 'pożyczki'

:notworthy::wink4:

======

Co to może być? (w czerwonym kółku):

dsc0024wd.th.jpg

Jakaś funkcja, która nie została wdrożona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dało podłączenie innego MCE ? bo nie napisałeś..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze marzyłem by móc w adaptacjach sterownika 09 móc na kanale 12 ustawić "0" .... :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy, przestań tu o kierunkowskazach i napisz co było :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie MCE :kwasny: Z tym drugim jest mniej więcej to samo.

Daję sobie tydzień na ustalenie czemu nie działa [jutro dzwonię do montażysty alarmu]. Jeśli się nie uda w najbliższy weekend wracam do MCE B6 [w następnym tygodniu muszę oddać wyjmaki]

Tematu nie zarzucam zupełnie ale zbliża się sezon urlopowy i auto będzie mi potrzebne.

Kupię własne wyjmaki i wrócę do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracamy do punktu wyjścia - jedź pin po pinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być? (w czerwonym kółku):

dsc0024wd.th.jpg

Jakaś funkcja, która nie została wdrożona?

Był tu już opisywany podobny komunikat:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=122416.msg1461328#msg1461328

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z montażystą alarmu [jak napisać by za dużo nie napisać odnośnie alarmu, który zabezpiecza moje auto :naughty: - pół netu to przeczyta :decayed: ]

Alarm korzysta z CANów MCE właśnie. A alarm ma m.in. opcję odcięcia zapłonu .....

Fachowiec nie był tego pewien na 100% [ma zajrzeć i sprawdzić w swoich materiałach] ale możliwe, że montując ten alarm w B6 wgrywa się do niego inne oprogramowanie/firmware(?) niż montując go w B7.

Stay tuned .... :decayed::wallbash:[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 10:08_________________________________________________KFX, chyba warto dodać do opisu moją uwagę odnoszącą się do koloru kabli vs numer pinu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=200069.msg2509765#msg2509765

Brak mi w tym opisie paragrafu poświęconego ustawieniom adaptacji [zakres 1-12] MCE B7. Na razie ustawiłem wartości domyślne.[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 23:18_________________________________________________

Mam pytanie odnośnie tego czujnika deszczu, czy musi być koniecznie z oznaczeniem 4E0 955 559 E , nie może być np. od A3, A8 o numerach: 8K0 955 559 ? nie będzie pasować mocowanie ?

fota: http://www.lamaisondemesreves.fr/audi_a4/DSC03982.JPG

Ten temat był już poruszany - czujnik 8K0 nie pasuje.

ORLY? :lol1:

czujnik.th.png[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 23:37_________________________________________________ :banan2: *

* prawie ....

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KFX, chyba warto dodać do opisu moją uwagę odnoszącą się do koloru kabli vs numer pinu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=200069.msg2509765#msg2509765

Andy nie wiem - jesteś pierwszy, któremu kolory kabli nie pasują :wink4:

może masz "wyjątkowe" auto :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) może masz "wyjątkowe" auto :decayed:

Złośliwe jest na pewno :lol1:

Ale opis adaptacji możesz zrobić :naughty:

======

1644313919.th.jpg 17085966303.th.jpg

Chyba wszystko gra i trąbi [jest jeszcze błąd na FIS przy wyciąganiu kluczyka ale nie zapisuje się w kontrolerze -> i tak będę drążył ten temat]. Poprawiłem wczoraj lutowanie pin20 kostki C, przejrzałem jeszcze raz piny w kostce C

Nie uświadomiłem sobie jednej rzeczy: w B7 nie ma oddzielnego odbłyśnika/żarówki do świateł drogowych. Drogowe są realizowane jedynie przez xenon i podnoszącą się/opadającą przesłonę. W B6 z bixenonami światła drogowe to oprócz podnoszącej się/opadającej przesłony xenonów jeszcze oddzielny odbłyśnik i żarówka H7(?).

MCE jest na razie zakodowany tak: Coding: 10131. Nie aktywowałem jeszcze DRL-i, nie aktywowałem czujnika deszczu

I teraz moje pytanie: zakładając, że DRL-e będę chciał 'zrobić' przy użyciu dokupionych lampek jak zmodyfikować instalację by po włączeniu świateł drogowych (manetką niezależnie czy 'na chwilę/mignięcie' czy 'świecisz cały czas') oprócz podnoszącej się/opadającej przesłony xenonów zapalały się żarówki H7(?) od świateł drogowych w kloszu bixenonów [xenon plus]. Bardzo mi na tym zależy.

Nie lubię jeździć w nocy a światła drogowe pomagają mi tę niechęć przewyciężyć .... :decayed:

Jak są załączane drogowe w B6 xenon plus? Oddzielny obwód? Przekaźnik? :mysli: Jest oddzielny bezpiecznik od świateł drogowych? Który?[br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 09:46_________________________________________________Tu coś znalazłem: http://www.a4-klub.pl/smf/all_numeryczny_opis_przekaznikow_vag-t136701.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andyn odpaliłeś na moim mce? kiedy rezasz u mnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...