Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja czujnika deszczu + MCE Swap z B7


KFX

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem i okazuje się że czujnik ten nie działa niestety :confused4: udało się go zakodować lecz nie działa regulacja czułości w adaptacji. Czujnik sprawdzałem również w audi A6 C6 i też nie działa.

...szkoda :confused4: byłaby zawsze jakaś alternatywa , bo czujników od B7 mało ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i okazuje się że czujnik ten nie działa niestety :confused4: udało się go zakodować lecz nie działa regulacja czułości w adaptacji. Czujnik sprawdzałem również w audi A6 C6 i też nie działa.

...szkoda :confused4: byłaby zawsze jakaś alternatywa , bo czujników od B7 mało ;(

Ale nie działa bo nie jest do tego modelu auta czy nie działa bo ten egzemplarz jest uszkodzony?

Bo tu forumowicz twierdzi, że u niego działa: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=84527.msg2782203#msg2782203

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to sprawdzić? trzeba by zapiąć do B8. Diody podczerwieni wokół czujnika w C6 się świecą ciągle u mnie migają co jakieś 2s a po podpięciu tego 8K0 do C6 wcale nie świecą. Możliwe że to czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem. Sprawa dotyczy B6 avanta, zmieniłem MCE na wersję z B7 (końcówka L) i teraz jest problem. Co jakiś czas wywala mi błędy tylnych postojówek, raz lewej, raz prawej, nieraz obydwu. Obstawiam że problem związany jest z ilością żarówek postojowych, w B6 jest tylko jedna, a w B7 o ile dobrze wiem dwie. Pytanie jest następujące, czy da się w ustawieniach MCE na jakimś kanale dopasować rezystancję żarówek czy pozostaje mi dorzucenie równolegle jeszcze jednej żarówki bądź opornika na każdej ze stron?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem. Sprawa dotyczy B6 avanta, zmieniłem MCE na wersję z B7 (końcówka L) i teraz jest problem. Co jakiś czas wywala mi błędy tylnych postojówek, raz lewej, raz prawej, nieraz obydwu. Obstawiam że problem związany jest z ilością żarówek postojowych, w B6 jest tylko jedna, a w B7 o ile dobrze wiem dwie. Pytanie jest następujące, czy da się w ustawieniach MCE na jakimś kanale dopasować rezystancję żarówek czy pozostaje mi dorzucenie równolegle jeszcze jednej żarówki bądź opornika na każdej ze stron?

Oprócz tego błędu wszystko inne OK?

Sprawdzałeś czy w prawej tylnej lampie masz gniazdo na tę dodatkową żarówkę? Jeśli masz to zrób jak w opisie, dołóż żarówkę, dołóż kabel łączący obie lampy jak w opisie i wszystko będzie działać. Jest to proste i szybkie do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko inne w porządku. Piszesz o przeciwmgielnych a z nimi nie mam problemu bo podciągnąłem osobny przewód. Mnie chodzi o żarówki od postojówek bo to ich błąd wywala. Ile żarówek od świateł postojowych jest w B7 (nie licząc tej od przeciwmgielnych) i jakiej są mocy? O ile pamiętam w B6 postojówka jest 4W (dwuwłókowa 4/21W). Czy w B7 nie są 5W?

Ale nie sądzę by MCE było aż tak czułe by rozróżniało 4 i 5W, za mała różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nieuważnie przeczytałem :embarrassed:

U mnie nie ma tego błędu (moduł "N"). Przy najbliższej okazji wyjmę tylną lampę i sprawdzę jakie żarówki w niej mam.

Próbowałeś oczyścić styki w lampach? Może zaśniedziały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz avanta? Żarówkę z jednej strony wyjmowałem i styki są bardzo ładne, nie zaśniedziałe, żarówki w miarę nowe. Przy okazji obejrzę je jeszcze, może uda się tam włożyć P21/5. Chyba że jest inne rozwiązanie problemu, tj. dopasowanie MCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłeś, czy przy module wszystko Ci styka?? Jak raz jedna żarówka, raz druga to może kable gdzieś nie stykają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo przekładek robiłem bo rozbudowywałem z wersji B6 LOW do B7 HIGH, wszystkie połączenia lutowane zabezpieczone, piny zarobione oryginalnie, dziwne żeby tylko z tymi światłami był problem, tym bardziej że często błędy wyskakują jak mam wciśnięty stop, a tu są żarówki dwuwłóknowe więc tak jakby MCE wykrywało za mały przepływ prądu? Zadając pytanie chodziło mi raczej o kwestię adaptacji MCE, ale najpierw posprawdzam to o czym mówicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz avanta?

(...)

Avanta. W dodatku szarego. Kwintesencja nudy.

Żarówki z tylnej lewej lampy. Różne firmy (od firmówek po jakieś "krzaki"), różny wiek. Patrząc od góry:

* biała - 12V/21W

* żółta - 12V/21W

* biała - 12V/21W

* biała - 12V/21W/5W

Po uporaniu się z problemami zaraz po swapie, zero błędów na FIS, brak błędów w pamięci MCE (moduł w wersji N).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mój moduł jakiś czuły jest. Wywalił mi błąd żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej przy tylko jednej spalonej. Muszę sprawdzić przejścia na zasilaniu i do masy. Gdzie jest punkt zbiorczy masy dla świateł tylnych?[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 10:58_________________________________________________Wracając do tematu, ostatnio póki nie było jeszcze aż tak okrutnych mrozów posprawdzałem kilka rzeczy i:

- rzeczywiście mam żarówki 21/5W, a nie 21/4W, nie jest to kwestia styków bo wyczyściłem je i błąd nadal wyskakuje

- podmiana żarówek na inne raczej nic nie zmienia, choć błąd wyskakuje rzadziej.

- wyskakuje przede wszystkim przy hamowaniu, tuż po zatrzymaniu, jeśli podczas jazdy przyhamuję zazwyczaj błąd nie pojawia się

- ciekawe jest to że jeśli żarówkę wyjmę to mimo niezapalonych świateł wywala błąd światła stop i postojowego, natomiast przy włożonej żarówce błąd wyskakuje tylko przy hamowaniu, gdy mam włączone światła mijania/postojowe. Po wyskoczeniu błędu żarówka nadal działa...

- jak się zrobi cieplej spróbuję podciągnąć przewód bezpośrednio od MCE do żarówki, zobaczymy jakie będą efekty

- muszę rozebrać też MCE, może to w nim coś jest nie tak.

Ciekawa sytuacja, błąd jest dość nieregularny i ciężko wyczuć co jest jego przyczyną

---------- Post dopisany 12-06-2012 at 09:45 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2012 at 21:48 ----------

Jeśli chodzi o błąd żarówek to po ich wymianie na nowe przestał pojawiać się tak często. Wyskakuje tylko nieraz po uruchomieniu lub na postoju przy włączonych światłach. Takie występowanie ewidentnie wskazuje na powiązanie ze spadkiem napięcia zasilania MCE, być może wymiana na inny pomogłaby, ale to przy okazji.

Aktualnie mam kolejny problem. Tym razem mam z czujnikiem deszczu 4E0 955 559 C - zamontowany wg opisu KFX (swoją drogą nie trzeba przerabiać wtyczki lusterka bo wszystko się mieści), jednak są z nim problemy - przede wszystkim reaguje na dziurach i załącza wtedy wycieraczki. Za to w momencie kiedy na szybie są krople deszczu np. po nocy, przekręcam na zapłon a wycieraczki są ustawione na auto czujnik nie reaguje, muszę go sam wyzwolić (np. przez zwiększenie czułości pokrętłem) i wtedy zgarnie. W samym deszczu działa dość dobrze. Czujnik zmierzchu działa ok. Ktoś miał taki przypadek? Wygląda że czujnik ma ze sobą jakieś problemy... Czułość czujnika ustawiona na 42.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak reaguje na dziurach - masz za słaby docisk do szyby. też tak miałem na początku, a teraz już się nie wzbudza wcale. wycieraczki zaczynają działać po ruszeniu, jak przekroczysz bodajże 5 km/h - to nie jest żaden problem czujnika. jest chyba to nawet napisane gdzieś kilka stron wstecz, bo też mi się zdawało że nie działają same :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo wyjaśnia. Niby dość mocno go dociska, na tyle że góra czujnika zaczyna odstawać, musiałem górną część i wtyczkę przykleić na taśmę dwustronną. Spróbuję coś jeszcze podłożyć tam, jeśli nie przyniesie to efektu to chyba wymienię szybę na tą od B7... Dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wymieniałem i jest docisk mocny - nie wzbudza się. zobacz sobie na fotki na początku wątku, jak zamontowałem. podkowa naklejona na szybę z B7 z założonym lusterkiem w ponad połowie powierzchni dociska czujnik. wystarczy wsunąć pomiędzy "szyny" z lusterka te idące od podkowy a czujnik choćby złożony kilka razy kawałek papieru. wytwarza wystarczający docisk i w dodatku sprężynuje delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak jest u Ciebie, wg Twojego opisu robiłem. W tym rozwiązaniu wystarczy jednak troszkę inaczej wyciąć podkowę, nałożyć więcej kleju miedzy podkowę a szybę, przez to jest inna odległość podstawy lusterka od szyby więc też inny docisk. Pobawię się z tym jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze taką małą ciekawostkę...

mam założony MCE z końcówką N. Chciałem założyć HID-y w przeciwgielne, jednak był problem z nimi. Wyłączały się po paru chwilach. Myślałem, że jak podmienię MCE na starszy, to powinno być git (starszy model - mniej czuły). Znalazłem z końcówką J. Podmieniłem i ... HID-y dalej gasły... Ale jeszcze jest niespodzianka... przy zapalaniu świateł wyskakiwał błąd tylnych świateł. Wszystkie działały, ale błąd wyskakiwał...

Po powrotnej zmianie na N błędów nie ma...

HID-ów też już nie...:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to masz HID-y coś nie teges... są różne przetwornice.

ja mam założone na module L z B7 HID-y 8000k w halogenach i błędów nie ma :wink: nie gasną też :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...