Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWT] spalanie na luzie jak to z nim jest


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy ktoś ma kompetentne dane na temat spalania auta "jadac na luzie" Ostatnio slyszalem od "speców", że silnik z wielopunktowym wtryskiem oraz duza ilościa zaworow przyapajacych na 1 cylinder ( tak jak w moim 1.8 T) spala wiecej niż, jakby się jechało na biegu i niskich obrotach. Szczerze powiem, ze nie chce mi sie wierzyć, poniewaz według mnie silnik na luzie powienien pobierac tyle paliwa ile jest potrzebne do podtrzymania jego pracy. Czyli zdecydowanie mniej niż przy normalnej pracy silnika, który rozpędza i podtrzymuje prędkość samochodu ważacego ponad tone. Prosze o podanie spalanej benzyny na luzie - jeśli ktos posiada takie informacje.

Opublikowano

czesc. teoria i praktyka mowi o tym ze jezeli autko jedzie na luzie wowczas silnik pobiera wiecej paliwa niz jazda na biegu np. z gorki, mozna to wytlumaczyc w prosty sposob, poprostu silnik podczas jazdy z gorki i na biegu jest napedzany sila ciagu ktora zostaje podana przez skrzynie biegow i wowczas silnik nie potrzebuje tak wielkiej ilosci paliwa i zostaje ono "zwrocone" do zbiornika (brzmi troche ohydnie :P) natomiast nie zachodzi taki takie zjawisko podczas jazdy na luzie. Sadze ze wyjasnielem to miare jasno :D moze koledzy jeszcze cos dopowiedza. Pozdrawiam Jocker01

Opublikowano

Po prostu nowoczesne samochody mają CUT OFF, czyli odcinke paliwa, jesli nie jest ono potrzebne - a tak jest w przypadku toczenia sie auta na biegu, np. z górki. Czyli jesli chcesz jezdzic ekonomicznie to hamuj biegami. Ot i cała historyja.

Opublikowano

Dojezdzajac do domu jade przepisowo :) 60 km/h na 4 biegu kilometr przed domem mam gorke-wrzucam na luz auto rozpedza się do 70km/h i pozwoli dojechac do domu na luzie. Od szczytu wzniesienia mam dokladnie 1100 metrow. Pytanie czy bardziej opłaca mi się jechac na luzie czy piłować auto na biegu ? A co do zwracania paliwa do baku to nie wydaje mi się ze jadac na luzie nie jest zwracane. Taka sama sytuacja bylaby gdy stoi się na swiatłach.

Opublikowano

Po prostu nowoczesne samochody mają CUT OFF, czyli odcinke paliwa, jesli nie jest ono potrzebne - a tak jest w przypadku toczenia sie auta na biegu, np. z górki. Czyli jesli chcesz jezdzic ekonomicznie to hamuj biegami. Ot i cała historyja.

Takie odcięcie było stosowane w najprostrzych gaźnikach, zawór hamowania silnikiem, teraz po prosty pomaga w tym elektronika.[br]Dopisany: 07 Styczeń 2008, 18:03 _________________________________________________

A co do zwracania paliwa do baku to nie wydaje mi się ze jadac na luzie nie jest zwracane. Taka sama sytuacja bylaby gdy stoi się na swiatłach.

Ale tak jest w obu przypadkach, tylko na luzie tego paliwa wraca mniej, hamując silnikiem wraca wszystko :)

Dokładniej w każdym układzie jest powrót paliwa do silnika, pompa podaje pewną ilość i paliwo które nie jest podane do tłoka wraca do zbiornika

Opublikowano

No dokladnie ale niech rówenież faktem będzie, że auto sojące na światłach drogowych z zapalonym silniekiem (bądź też jadące na luzie z obojetną prędkością) w czasie załóżmy 5 sekund zużeje mniej paliwa niż jadące np. 70 km/h na 4 biegu przy obrotach 2300.

Opublikowano

wydawało mi się, że autor pytał "czy oszczędniej jeździć na luzie czy na biegu, ale nie puszając nogi z gazu"

tematem jednak najwyraźniej jest jazda na luzie vs jazda na biegu bez gazu

Ten temat był dystkutowany - zamykam

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...