Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Quattro a opony


krystian821

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czytalem ze roznica w wysokosci bierznika opon moze uszkodzic naped quattro,czy zeczywiscie roznica 2-3 mm ma takie znaczenie?chodzi mi o roznice na osiach przeniej i tylniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie możesz założyć opon o identycznej wysokości bieżnika? z tego co wiem to producent przy napędzie quattro zaleca aby wszystkie opony były tej samej marki i modelu :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki z wiekszą ilością mięsa na przód bo szybciej sie zdzierają i łatwiej bedzie Ci potem wyrównać bieżnik na osiach. gdy będą zużyte w miare równomiernie to co 20 tys zmiana przód z tyłem. Ja tak robie i jest wszystko super. W swoim A4 przelatałem tak 140 tys km. i wszystko ok :good: jeśli masz felgi 17/18 cali to polecam opony XL ( extra load ) w moim przypadku 225/45/17

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki z wiekszą ilością mięsa na przód bo szybciej sie zdzierają i łatwiej bedzie Ci potem wyrównać bieżnik na osiach. gdy będą zużyte w miare równomiernie to co 20 tys zmiana przód z tyłem. Ja tak robie i jest wszystko super. W swoim A4 przelatałem tak 140 tys km. i wszystko ok :good: jeśli masz felgi 17/18 cali to polecam opony XL ( extra load ) w moim przypadku 225/45/17

pozdrawiam

Łukasz

Skąd wniosek że przy quattro na torsenie przód zdziera się szybciej? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki z wiekszą ilością mięsa na przód bo szybciej sie zdzierają i łatwiej bedzie Ci potem wyrównać bieżnik na osiach. gdy będą zużyte w miare równomiernie to co 20 tys zmiana przód z tyłem. Ja tak robie i jest wszystko super. W swoim A4 przelatałem tak 140 tys km. i wszystko ok :good: jeśli masz felgi 17/18 cali to polecam opony XL ( extra load ) w moim przypadku 225/45/17

pozdrawiam

Łukasz

Skąd wniosek że przy quattro na torsenie przód zdziera się szybciej? :mysli:

z życia :wink4: w końcu w starych kondonach B5 moc ma rozdział 60:40

Tez własnie chciałem to powiedzieć ale widze ktos mnie uprzedził, ja miałem nowe 15ki i po 2 sezonach róznica pomiedzy osiami wychodziła ponad minimetr, teraz na 17kach mam na 2 osiach inne opony parametry te same i jezdzi, najwyzej co to moze na spalanie bardziej wpływać :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśłałem że w Torsenie IV generacji który jest w B5 napęd jest przenoszony w stosunku 50:50... :mysli:

W B5 jeszcze nie :no:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko znalazlem:

"Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. Czasy świetności quattro IV przypadają na lata 1994-2001r. W 2005r kolejna już V generacja napędu quattro wprowadziła istotną zmianę: asymetrią działania. Dotąd moment obrotowy rozdzielany był w stosunku 50:50..."

Więc błąd?

Chyba jednak nie..

"Mechanizm T1 i T2 w warunkach normalnej przyczepności dzielą moment obrotowy po równo pomiędzy osie. Mają zatem zastosowanie jako centralne jak i osiowe mechanizmy różnicowe. T3 ze względu na swą konstrukcję pozwala na przekazywanie momentu między osiami w warunkach normalnej przyczepności w proporcji innej niż 50:50. Został stworzony specjalnie z myślą o pojazdach AWD, wymagających innego niż 50:50 podziału momentu, jako mechanizm centralny. Przykładowo w AUDI RS4 zastosowano podział 40:60."

Wydawało mi się dziwnym rozkład 60:40...

Takze teoria ze zdzieraniem przednich opon moze miec tylko potwierdzenie jesli dzieje sie tak przez wieksze dociazenie przedniej osi(silnik).

Naped nic do tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra masz racje :good: ale fakt faktem przednia os szybciej sie zdziera :gwizdanie: co nie zmienia faktu że opon w Quattro czesto sie nie zmienia :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam również użytkuję Q B7 2.0 TDI od nowości i powiem tak według mnie opony z przodu znikają szybciej nie z powodu torsena tylko po pierwsze przód trochę mocniej dociążony, od kręcenia kierownicą i jeszcze jedno myślę że najważniejsze na przodzie są tarcze 315 i przód dużo mocniej hamuje, a z tyłu to jakieś nieporozumienie 235 czy coś takiego i to moim zdniem jest przyczyna znikania przednich opon. Dobra praktyką jest zmina przodu z tyłem. Ja zmieniałem i na jednym komplecie przejechane było 70 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz jasna, że przód szybciej się zużywa poprzez większe obciążenia przy hamowaniu.

Torsena nie tak łatwo zabić, różne zużycie opon nie robi kompletnie żadnego wrażenia na tym układzie.

Audi w instrukcji zaleca ten sam rozmiar i model opony, ale znam przypadki gdzie zakładane są różne rozmiary felg (przód ,tył) średnica koła natomiast musi pozostać ta sama i wszystko jest ok.

Tak dla przypomnienia dodam,że S4 Killer w sztosie miał 1100KM i latał na seryjnej skrzyni i dyfrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja chcę takie autko ale doładowanie, w zimę można drogi odsnieżać!!!!! :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie może dość błahe pytanie szukałem odpowiedzi na forum lecz niestety nie znalazłem...

Posiadam Audi a4 b6 quattro i chciałbym się spytać czy rodzaj kół/ ogumienia wpływa jakoś na żywotność naszych napędów?

Mianowicie czy są reguły typu: wszystkie cztery opony muszą mieć dokładnie takie same szerokości i profile? czy kupowanie opon używanych parami na przód i tył może mieć jakieś znaczenie na zużycie napędów? (inna średnica łączna koła) wiem że to są różnice bardzo znikome ale wole być pewien, tak gdzieś zasłyszałem wiec wole spytać....

Jeździłem na kołach 17" 235/45 i teraz chce przesiąść się na 18" stąd tez cały mój post, co jeśli średnica łączna koła będzie inna ? bo na 18" trafi kapeć np. 235/40 przy r18 co daje kilka milimetrów różnicy w stosunku do 17-tek...

Rozumiem, że ważne jest zeby na 4 kołach średnica była ta sama a czy są jakieś zasady że średnica koła nie może być większa/ mniejsza niż ileś tam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa sezony na 17tce miałem na osiach inne opony nic sie nie działo, rozmiar te nsam, tylko model inny opon, zużycie również inne z prozdu 5mm z tyłu 3mm przed sprzedażą felg.

W USA zakładaja rózne szerokosci felg na osi, tyko kwestia by dobrze dopasować opony by ich obwód mieścił sie w zakresie tolerancji 3%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem na kalkulatorach... Miałem opony 235/45R17 teraz na felgach które chce nabyć są opony 225/40ZR18, z obliczeń wyszło, że: całkowita średnica koła z oponą na 17" była 644mm a teraz na 18" będzie 637mm to rozumiem że jeżeli różnica miedzy kompletem 17" i 18" wychodzi 7mm to niema jakiegoś problemu?

P.S. Co oznacza symbol "Z" przy profilu??? 225/40ZR18 szukałem ale nie znalazłem w oznaczeniach opon.... :( + jeździłem już e34 na naciągniętych 235/45r17 na 10" ale czy jazda na takich 18" (cienka opona) i zawieszeniu s-line nie będzie zbyt hardcorowa ? sorry za offtopa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza odpowiedź od wujka Google -http://www.netcar.pl/opony++skroty+w+oznaczeniach+indeksy+predkosci+i+nosnosci,3714,s.html

Opony ZR - indeks prędkości powyżej 240km/h

A co do wysokości bieżnika to niech będzie choć zbliżona.Sam śmigam na komplecie 4 jednakowych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...