Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Nie mogę się uporać z klimatyzacją...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zakladam temat bo wiekszosc rozwazan tutaj jest o sprezarkach z oznaczeniem 14c. Ja mam 12c i nie moge znalezc niczego co byloby podobne do mojego problemu. Mianowicie - jechałem sobie spokojnie, klima chłodzi. Dojechalem, kilka godzin pozniej wracam i juz nie chlodzi. I tu sie zaczyna jazda. Mialem przypadek ze zatrla sie sprezarka, od razu zrywalo pasek, dym spod maski itp. Teraz niczego takiego nie bylo, kolo caly czas chodzi ale sprezarka sie nie wlacza. Szczelsnoc sprawdzona, napiecie jest ok, bledow zadnych nie wyrzuca. Pewnie kompresor mysle. No to zakupilem taki, wymienilem wraz z osuszaczem i dlawikiem i....nic. Sytuacja bez zmian. Kompresor inny a tez sie nie wlacza. Nie wiem gdzie moge szukac przyczyny..Czy macie jakies pomysly co jeszcze sprawdzic? bo ciezko mi uwierzyc ze mam takiego pecha ze kompresor ktory kupilem rowniez okazal sie niesprawny. Zegary na maszynie do nabijania nawet nie drgnely wiec kompresor nie probuje nawet chodzic. Czyalem cos o sprzegielkach...z tym ze glownie byla mowa o sprezarkach 14c, czy w 12c przy uszkodzonym sprzegle kolo sie kreci? Myslalem tez ze moze panel climatronika sie wysypal, ale to chyba tez na kompie by wyszlo...

Pytanie moze glupie ale czy panel od a6 c5 bedzie dzialal w a4? Wiem ze jest inny ale chodzi mi tylko o podozenie i sprawdzenie.

Prosze, pomozcie.

Opublikowano

Sprężarka 14c od 12c różni się tylko pojemnością komór roboczych. Jeżeli sprężarka stanie i strzeli sprzęgło to koło pasowe nadal będzie obracać się luzem. Sprawdziłeś czy nie ma błędów na VAG i czy do wtyczki sprężarki dochodzi napięcie. Jest ryzyko, że kompresor, który kupiłeś też był wysypany, z używkami to róznie bywa. Sprawdź sprzęgiełko na sprężarce czy jest całe.

Opublikowano

na tej sprezarce pojawil sie blad n280. Ale napiecie na kostce jest. Zawor zasilajacy (czy jak to sie tam nazywa) sie wysypal? Jak szukac takiego zaworu? od 14c bedzie pasowal?? dziwne bo sytuacja sie nie zmienila jezeli chodzi o reakcje sprezarki, a na poprzedniej nie bylo bledu n280...chyba ze pojawil sie pozniej. Dodam ze econ sie nie swieci.

Opublikowano

Zawór wydajnościowy mógł się wysypać, one czasem się zacinają i jeżeli nie przepali się cewka to nawet nie wyrzuci błędu chociaż zawór nie pracuje. Z tego co się orientuję to te zawory niestety nie występują jako część zamienna :confused4: pozostaje szukać używanego w serwisach klimatyzacji, u sprzedawców części, na allegro itp.

Opublikowano

a jak ten zawor powienien zachowywyac sie po podlaczeniu do pradu? Bo moj w momencie dostarczenia pradu jakby wykonuje tylko pykniecie jakby cos zaciete bylo :) z tego co sie orientuje to on powinnien drgac?

Opublikowano

W zaworze jest iglica i ona po podaniu napięcia powinna się poruszyć, do testu najlepiej go wyciągnąc ze sprężarki wtedy widać jak się porusza. Jeżeli zawór jest sprawny, napięcie dochodzi to wina leży najprawdopodobniej w sprężarce, mogą być urwane tłoki lub sprzęgło i wtedy kiszka.

Opublikowano

okazalo sie w "nowej" sprezarce ten zawor byl zepsuty. podmienilem od starej i ruyszylo, ale....wentylator stoi. Gdzie w takim razie w B6 sa przekazniki albo przewody do wentylatora? wymienialem go w zeszlym roku wiec nie zakldam ze sie znowu wysypal.

Opublikowano

Fajnie, że doszedłeś co było nie tak :good: co do wentylatora to nie mam pewności czy powinień startowac od razu, czy dopiero gdy ciśnienie w układzie zacznie za bardzo rosnąć :mysli: Nie wiem niestety jak w B6 jest rozwiązana elektryka wentylatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...